گودرزی:

برای کسب کرسی ها در مجامع بین المللی سازماندهی رسمی نداشتیم/نامه آیان دخالت در امور داخلی کشور است

وزیر ورزش و جوانان در نشست شورای هماهنگی نمایندگان ایران در مجامع بین المللی گفت:‌ تاکنون برای کسب کرسی‌ها در مجامع بین المللی ورزشی سازمان دهی رسمی نداشتیم.

برای کسب کرسی ها در مجامع بین المللی سازماندهی رسمی نداشتیمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گودرزی در ادامه عنوان کرد:‌ هر کس که موفق به گرفتن کرسی شده بود با تکیه بر تلاش های فردی موفق به این امر شده است، در گذشته فعالیت‌هایی برای کسب کرسی انجام شده اما هیچ کدام با برنامه کلی صورت نگرفته است اما اکنون می‌خواهیم برنامه‌ها و سازماندهی‌هایی را انجام دهیم که در صورت تغییر روسای فدراسیون‌ها و تغییر افراد در ورزش برنامه‌ها تغییر نکند و یا راکد نماند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل برای پیشبرد اهدافمان از الان آیین نامه و چارچوبی را تعیین می‌کنیم تا نتایج بهتری برایمان به ارمغان آید. هنوز هم ما در میادین و مجامع بین المللی و کسب کرسی‌ها و انتخابات منفعل هستیم، متاسفانه برخی از اختلافات داخلی ما را در کسب کرسی‌ها ناکام گذاشته است، از الان به بعد باید تلاش کنیم که در صورت حضور نماینده در مجامع بین المللی از آن‌ها حمایت و در صورت عدم حضور نمایندگان از کرسی‌های مهم بتوانیم افرادی را به این کرسی ها نزدیک کنیم تا تعداد کرسی‌های لرزان فعلی مان هم از بین نرود، مانند اتفاقاتی که در وزنه برداری رخ داد.

گودرزی اظهار کرد: در صورت اعمال نفوذ کمیته عملی المپیک و یا سازمان‌های دیگر اختلافات داخلی زودتر حل می‌شود تا مشاجرات به وجود آمده باعث اتفاق نامیمون در این فدراسیون نشود.

وی خاطر نشان کرد:‌ تاکنون کرسی‌های ما با تلاش افراد و فعالیت و رایزنی آن‌ها به دست آمده است با وجود اینکه قدر دان این افراد هستیم اما باید به صورت سازمانی و نهادینه از نماینده ها در مجامع عمومی حمایت کنیم.

**نامه آیان دخالت در امور داخلی کشور است/تکرار شود در دادگاه‌های بین المللی شکایت می کنیم

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به نامه‌ی تاماش آیان گفت:‌ نامه آیان دخالت در امور داخلی است و از طریق کمیته ملی المپیک کتبا و رسما به این موضوع اعتراض کردیم.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در واکنش به نامه تاماش آیان در حمایت از حسین رضا زاده نامه‌آی که آیان نوشته خیلی مناسب نیست وی اعلام کرده که مسئولین ورزش باید دست در صندوق آرا ببرند و اسم رضازاده را به بیرون بیاورند و رقبای او را حذف کند این موضوع دخالت در امور داخلی کشور است و از طریق کمیته ملی المپیک به صورت کتبی و رسمی نسبت به آن اعتراض شده است.

وی ا فزود: در مورد انتخابات وزنه برداری مطابق قانون عمل می‌کنیم و بنابر مصوبه سازمان بازرسی کل کشور افراد 2 شغله نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی در خصوص توصیه ای بودن نامه آیان به وزنه برداری ایران بیان داشت: احتمالا توصیه‌هایی از داخل شده و یا اینکه برخی دوستان در خارج از کشور به این موضوع خط دادند که ما آن را محکوم می‌کنیم و اگر تکرار شود مجبوریم به دادگاه‌ها بین المللی شکایت  کنیم.

**قیمت پایه سرخابی‌ها تغییری نمی‌کند

وزیر ورزش و جوانان در خصوص واگذاری سرخابی‌ها اظهار کرد: قیمت پایه واگذاری این دو باشگاه طبق آخرین اطلاعیه سازمان خصوصی همان 290 میلیارد تومان است فقط شرایط پیش پرداخت از 40درصد به 20درصد  تنزل پیدا کرده و اقساط را یک سال بیشتر کرده‌اند این قیمت کارشناسی شده است و قیمت برند و اموال و تجهیزات باشگاه است و دولت بدهی‌های 2 باشگاه را قبول کرده است.

**صادقی: حمایت از حقوق ورزشکاران یکی از اهداف این نشست است


صادقی، مدیر کل بین المللی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: هدف از نشست امروز تعیین سیاست‌های است که برای کسب، حفظ و ارتقاء سطح کرسی‌هایبین المللی توسط اشخاص حقیقی برای اینکه کرسی‌های موجود در مجامع بین المللی شناسایی شود، و با برنامه‌ریزهای دقیقی برای کسب این کرسی‌ها عملکرد موثری داشته باشیم و با این سیاست‌ها و برنامه‌ریزها می‌توانیم در سطح جهانی ورزش قوت بگیریم در همین راستا می‌توانیم  انتخاب کمیته فدراسیون‌ها را به عنوان زیر مجموعه قرار داد و با برنامه ریزی جهت ارتقاء در مجامع بین المللی عملکردی موثر داشته باشیم در گذشته نیز 2 جلسه دیگر برگزار شد که در آنها از کرسی‌ها به عنوان مجامع بین المللی دعوت شد تا راهکارهای را در اختیار قرار دهد. 

صادقی در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم این شورا حمایت از حقوق ورزشکاران کشورمان در داوری‌ها و قرعه کشی‌ها بین المللی و همچنین تصاحب اکثر کرسی‌‌های موثر در مجامع بین المللی است. البته سطح ورزشی، تحصیلات، سوابق، سن و زبان هم عوامل مهمی در انتخاب افراد کاندید در مجامع بین المللی است.

**افشار زاده: داشتن کرسی‌های بین المللی ورزشمان را نجات می‌دهد

بهرام افشار زاده نیز در این نشست گفت:‌ حضور در مجامع بین المللی برابر است با افزایش تعداد قهرمانی‌های جهانی، زیرا بارها شاهد نامهربانی‌ها بودیم و کسی نبوده که از حقمان دفاع کند. البته شناخت یک شخص در مجامع بین المللی مهم ترین عامل انتصاب وی و در اختیار گرفتن کرسی توسط ایرانیان است. در مجامع بین المللی افراد باید به حدی عملکرد پر رنگ داشته باشد که شناخته شوند اما متاسفانه در گذشته نیز از ایرانیان حمایت می‌شد و بودجه‌ای به آن‌ها تخصص داده نمی‌شد که رفت و آمد داشته باشند و به عنوان کاندیدا شناخته شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ضعف‌های ما این است که تعویض افراد و تغییر ریاست فدراسیون به از دست رفتن کرسی‌ها می‌انجامد درست مانند اتفاقی که در فدراسیون کشتی افتاد و همه افراد باید به حمایت نماینده ایران در مجامع بین المللی بپردازند. باید برای احقاق حق ورزش کشورمان این ضعف‌ها را از بین ببریم زیرا داشتن کرسی‌های جهانی ورزشمان را نجات می دهد. بارها دیده ام که عضوی از هیئت رئیسه جهانی در مسابقات با اشاره به داور نتیجه را باز می‌گرداند.

**پولادگر: عرق ملی پایه کرسی‌های ایران را در مجامع جهانی محکم می‌کند

محمد پولادگر نیز که در این نشست حضور داشت گفت: امیدوارم چنین جلساتی که به پیشرفت ورزش کشورمان در جهان کمک می‌کند، دامنه گسترده‌ای پیدا کرده و تداوم یابد. معتقدیم برای تمام رشته‌های ورزشی باید یک نسخه واحد نوشت زیرا رشته‌های ورزشی از نظر ظرفیت، قدرت متفاوت هستند اما،تمام ورزش‌ها برای ارتقاء در مجامع بین المللی یک برنامه واحد دارند این که باید با بررسی افرادی انتصاب و پرورش داده شوند که بیش از هر فاکتوری از لحاظ عرق ملی نسبت به دیگران برتری داشته باشد زیرا در حال حاضر شاهد هستیم که ورزشکارانی به کشورهای دیگر می‌روند و با پول و امکانات نمی‌توان آنها را حفظ کرد تنها چیزی که می‌تواند مانع شود عرق ملی است. 

وی ادامه داد: همین مورد در خصوص نمایندگان نیز مورد توجه است، تنها چیزی که مانع سوء استفاده افراد حاضر در کرسی‌های بین المللی می‌شود ترجیح منافع ملی به منافع شخصی است زیرا در سال های اخیر با این بهانه‌ها کرسی‌های زیادی را از دست داده‌ایم دیگر مورد قابل توجه نیز حمایت سفرا از ورزش ملی است شاهدیم که حضور یک سفیر در سالن مسابقات  چه تاثیری در روحیه ورزشکاران دارد.

**از ماست که بر ماست، خودمان به ورزش بین المللی ضربه زدیم

محمد رضا مشحون گفت: تمام  صدماتی که ورزش کشورمان در مجامع بین المللی متحمل شده به دلیل بی تدبیری‌ها و نامهربانی های خودمان است، از قدیم گفته‌اند از ماست که بر ماست وقتی سازمان‌های مختلف کشور اهمیتی به پیشرفت ورزش نمی‌دهند و زمانی که تیم و یا ورزشکاری ایرانی وارد کشور دیگری می‌شود از طرف سفارت هیچ کس برای خوشامد گویی نمی آید و حتی برایشان این موضوع اهمیتی ندارد نباید انتظار داشته باشیم ورزش کشورمان پیشرفت کند. عدم برقراری ارتباط نمایندگان ایرانی به دلیل نبودن حمایت کنندگان دیگر ضعف ما در مجامع بین المللی است. همه می‌دانیم برقراری ارتباط صحیح از نظر استحکام و منافع با ارتباطات بی ثبات تفاوت دارد زمانی که یک نماینده حمایت همه جانبه مسئولان کشورش را داشته باشد به طور حتم عملکرد قابل قبولی خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ‌نظارت مسئولان ورزشی تاکنون بر کرسی‌های مجامع بین المللی کم بوده و ما نمی‌دانیم که کسب چه کرسی‌هایی باید برنامه ریزی شود و یا چه کرسی‌هایی در اختیارمان بوده که به دلیل اختلافات از دست رفته است. امیدوارم این مورد نیز در جریان جلسات کنونی بهبود یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار