هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال + جدول لیگ برتر

همان پرسپولیس قدیم، با مربی جدید/ تساوی سرخپوشان پاتتخت و شاگردان ویسی / برتری گسترش فولاد، سپاهان و فولاد مقابل حریفان

در جریان هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم های گسترش فولاد، سپاهان و فولاد مقابل حریفان به برتری رسیدند، دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان نیز به تساوی انجامید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در جریان هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم های گسترش فولاد، سپاهان و فولاد مقابل حریفان به برتری رسیدند، دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان نیز به تساوی انجامید.

**گسترش فولاد تبریز 3 - ملوان انزلی 2

تیم گسترش فولاد تبریز ساعت 16:30 در ورزشگاه بنیان دزل به مصاف تیم ملوان انزلی خواهد رفت.

تیم ملوان در حال حاضر در رتبه یازدهم جدول قرار دارد و باید در بازی خارج از خانه در تبریز بتواند تیم گسترش فولاد تبریز را شکست دهد و به طور حتم تیم ملوان بازی خوب را به اجرا خواهد گذاشت تا از این طریق 3 امتیاز این دیدار را کسب کند و اگر این تیم در این دیدار پروز شود تا رده نهم جدول صعود میکند و می تواند جاگزین تیم پرسپولیس شود.

تیم گسترش فولاد تبریز نز هم اکنون در رده سیزدهم قرار دارد و برای اینکه در جدول لیگ سقوط نکند به دنبال کسب امتیاز از این دیدار خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که فراز کمالوند شاگرد فیروز کریمی بوده و سر مربیان 2 تیم با تفکرات فوتبالی یکدیگر کاملا آشنا هستند و 2 سرمربی به دنبال امتیاز این دیدار خواهند بود.

لازم به ذکر است این بازی قرار بود روز گذشته (شنبه) برگزار شود اما به دلیل بارش شدید تگرگ لغو و به امروز موکول شد.

داور: غلامرضا جباری ،کمک ها: هادی طوسی، میریعقوب حجتی

ترکیب گسترش فولاد:
داود نوشی صوفیانی،، سید محسن حسینی، امید نظامی پور، علیرضا میرشفیعیان، مصطفی اکرامی ، میثم تقی زاده، مگنو باتیستا ،محمد امین درویشی، جابر انصاری، لئوناردو پیمنتا و محمد ابراهیمی
سرمربی :فراز کمالوند

ترکیب ملوان: 
ایمان صادقی، عزیز معبودی، عزت الله پورغاز، حسین کنعانی، حسن جعفری، مازیار زارع، پژمان نوری، محمد آبشک، محسن یوسفی، فرزاد حاتمی و سید جلال رافخایی
سرمربی:فیروز کریمی

*فرزاد حاتمی و سید جلال رافخایی برای اولین بار در این فصل در کنار هم در ترکیب بازی می کنند.

*لوزی خط هافبک ملوانی ها با ترکیب آبشک ،زارع، نوری ویوسفی تشکیل شده است.

*جابر انصاری، امین درویشی و لئوناردو پیمنتا مهاجمان گسترش در این مسابقه هستند.

*این مسابقه با 24 ساعت تاخیر به دلیل بارش تگرگ در تبریز در شرایطی برگزار می شود که ملوانی ها به تعویق این مسابقه اعتراض داشتند.

*حسین کنعانی تنها ملی پوش حاضر در ترکیب 2 تیم است. او عضو تیم ملی امید است. در تیم ملوان هم زارع، نوری ،حاتمی و رافخایی سابقه حضور در تیم ملی را دارند.

*ملوان و گسترش با دو تغییر نسبت به ترکیب شان در مسابقه ای که قرار بود روز گذشته برگزار شود بازی می کنند. درملوان رافخایی به جای رضا اعتمادی بازی می کند و تو گسترش فولاد عادل سرشار از ترکیب بیرون رفته و محمدامین درویشی بازی می کند.

*فراز کمالوند و فیروز کریمی که دیروز یکدیگر را ملاقات کرده بودند و مدت زیادی را به خوش و بش و گپ و گفت پرداختند در آغاز مسابقه نیز به شکل نمادین به سمت یکدیگر رفته و با هم احوالپرسی کردند.

دقایق حساس:

دقیقه 11: شوت محکم لئوناردو پیمنتا از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 16 : یک و دو زیبای ابراهیمی با جابر انصاری در داخل محوطه جریمه می رفت که خطرناک شود ولی توپ زیر پای ابراهیمی ماند و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 25: شوت تماشایی درویشی از پشت محوطه جریمه با حداقل اختلاف به اوت رفت.

دقیقه 26 : فرار محمد ابراهیمی از چپ گسترش فولاد و ورود به محوطه جریمه و پاس رو به عقب او را درویش با یک شوت زیبای با اختلاف اندک به اوت زد.

دقیقه 28: فرار جلال رافخایی پشت دفاع گسترش با خروج نوشی صوفیانی بی اثر ماند.

دقیقه 40: فرزاد حاتمی با دریافت توپ در پشت محوطه جریمه با پیش روی در حالت در نیم تیغ با چرخشی فوق العاده و ضربه ای تماشای به سبک مارکو فان باستن اولین گل بازی را برای ملوان به ثمر رساند.

دقیقه 42: ضربه سر محسن حسینی از روی خط اوت با اختلافی اندک بیرون رفت.

دقیقه 44: محمد آبشک از ملوان کارت زرد گرفت.

دقیقه 45: ضربه کاشته ارسالی از جناح چپ با برخورد با پای محمد ابراهیمی به داخل محوطه ی جریمه ملوان رفت و جابر انصاری با یک نوک پا گل تساوی را وارد دروازه ملوان کرد.

نیمه اول با تساوی یک بر یک تیم‌ها تمام شد.

دقیقه 48: محمد ابراهیمی مهاجم گسترش با یک ضربه کاشته تماشایی از فاصله 25 متری دروازه ایمان صادقی را باز کرد تا تیمش را پیش بیاندازد.

دقیقه 59: کرنر ارسالی از جناح راست با ضربه تماشایی محسن حسینی مدافع پیشتاخته گسترش با ضربه ی سر گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

*محمد ابراهیمی به دلیل مصدومیت در دقیقه 66 تعویض شد.

*تکل خشن بازیکن ملوان، مگنو باتیستای برزیلی را مصدوم کرد، تا این بازیکن با کمک کادر پزشکی به بیرون از زمین منتقل شود.

*حدود هزار هوادار گسترش با طبل و سنج تیم خود را به جلو هدایت می کنند.

دقیقه 74: ایمان صادقی با واکنشی دیدنی موقعیت تک به تک را از عادل سرشار گرفت.

دقیقه 81: ارسال بلند به داخل محوطه جریمه گسترش با ضربه حاتمی به گل تبدیل شد اما داور با اعلام برخورد توپ به دست مدافع گسترش پنالتی اعلام کرد که این ضربه به گل دوم ملوان تبدیل شد تل گسترشی ها 10 دقیقه پر تب و تابی در پیش داشته باشند.

دقیقه 85: سانتر پژمان نوری با ضربه سر مدافعان گسترش از کنار دروازه صوفیانی به بیرون رفت.

دقیقه 90: فرزاد حاتمی روی اشتباه مدافعان گسترش، فرصتی استثنایی به دست آورد، اما ضربه روی پای او با حداقل اختلاف و در میان ناباوری از کنار دروازه به اوت رفت.

این بازی در نهایت با برد 3 بر 2 گسترش فولاد تمام شد.

**نفت تهران 0 - فولاد خوزستان 1
 
تیم نفت تهران ساعت 17:30 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم فولاد خوزستان خواهد رفت، دو تیم نفت تهران و فولاد خوزستان در حال حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و باید مقابل یکدیگر صف آرایی کنند تیم نفت با امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و در بازی هفته گذشته خود در آسیا توانست یک برد  زیبا و شیرین را در مقابل تیم الشباب در عربستان بدست آورد اما شاگردان اسکوچیچ در برابر حریف خود تیم الهلال عربستان شکست خوردند و نتوانست که امتیازی از آن بازی بدست آوردند. 
 
شاگردان منصوریان درصدد هستند، تا همچنان صدر جدول را از دست ندهند و قهرمان لیگ برتر شوند این تیم با توجه به حضور تیم‌های دیگر در کورس قهرمانی فقط به دنبال سه امتیاز از بازی‌های پیش رو است تا صدر نشینی را حفظ نماید. 
 
دیدار بین 2 تیم نفت تهران و فولاد خوزستان از بهترین بازی‌های لیگ خواهد بود چرا که هر دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند و به دنبال کسب سه امتیاز هستند تیم فولاد خوزستان در صورت پیروزی می‌تواند دو پله صعود کند و جایگاه خود را در جدول لیگ برتر تغییر دهد.

داور:احمد صالحی ،کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی ،علیرضا ایلدروم

ترکیب نفت تهران:
علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، لئوناردو پادووانی ، سیامک کوروشی، وحید حمدی نژاد، علیرضا عزت کرامت ، کمال کامیابی نیا ، ایمان مبعلی ، وحید امیری، غلامرضا رضایی، حسین ابراهیمی
سرمربی:علیرضا منصوریان

ترکیب فولاد خوزستان:
علیرضا سلیمی، رضا احمدی، لئوناردو مساریچ، احمد آل نعمه، بهمن کامل، ماتیاس چاگو، محسن مسلمان، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات، محمد قاضی، آلویز نونگ
سرمربی:دراگان اسکوچیچ

*دراگان اسکوچیچ از رضا احمدی در خط دفاعی استفاده می‌ کند که این بازیکن از جوان های فولاد محسوب می‌ شود. او در این بازی یوسف وکیا و امید خالدی دو مدافع راست خود و مهرداد جماعتی دفاع چپ خود را به همراه ندارد.

*تیم نفت در خط حمله از حسین ابراهیمی، وحید امیری و غلامرضا رضایی استفاده می‌ کند و هدف علیرضا منصوریان استفاده از سرعت این سه بازیکن در فاز تهاجمی است.

*از بین بازیکنان نفت، ایمان مبعلی سابقه درخشانی در فولاد دارد. او با انگیزه ای بسیار در این بازی حاضر شده و جدالش با ماتیاس چاگو هافبک دفاعی فولاد تماشایی خواهد بود.

*محمدحسین میثاقی گزارشگر جوان شبکه سه این بازی را برای شبکه ورزش گزارش می‌ کند. مسابقه حساس نفت ـ فولاد در آخرین لحظات به کنداکتور شبکه ورزش اضافه شد.

*اسکوربرد گل‌های رونالدو و مسی را پخش کرد.

*سروش رفیعی با لباس شخصی در ورزشگاه حاضر است.

دقایق حساس:

دقیقه 10: سانتر ایمان مبعلی از روی نقطه کرنر، از همه بازیکنان گذشت و به غلامرضا رضایی رسید و وی نیز با بی دقتی این توپ را از بالای دروازه فولاد به بیرون زد.

دقیقه 42: پاس استثنایی اسماعیل شریفات، آلویز نانگ را با دروازه بان نفت تک به تک کرد، اما ضربه نانگ را بیرانوند با عکس العملی دیدنی دفع کرد.

*مصدومیت وحید حمدی نژاد در میانه های نیمه اول، دقایقی بازی را از وقفه انداخت.

* اسماعیل شریفات پس از چند بار اعتراض به داوری احمد صالحی با تذکر جدی این داور مواجه شد.

* نونگ مهاجم فولاد در صحنه ای که می توانست با دریبل مدافع نفت با بیرانوند تک به تک شود، توسط داور متوقف شد و با گذاشتن دست روی سر به این تصمیم واکنش نشان داد.

*هواداران تیم فولاد که از اهواز برای دیدن این بازی آمده بودند، به تشخیص نیروی انتظامی دچار بی انضباطی شده بودند و پلیس قصد داشت چند نفر را از جایگاه تماشاگران بیرون کند که با پادرمیانی هواداران دیگر این تیم، نیروی انتظامی، از این کار پشیمان شد.

*سروش رفیعی، یکی از بازیکنان محروم تیم فولاد، امروز با حضور در ورزشگاه، به تماشای بازی تیمش پرداخت.

*ترکیدن یکی پروژکتورهای ورزشگاه تختی صدای مهیبی را در ورزشگاه ایجاد کرد.

*پروژکتور دیگری حدود دقیقه 40 با ایجاد صدای مهیبی منفجر شد و تکه های شیشه آن بر روی سر تماشاگران می ریخت.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل تمام شد.

متیاس چاگو بازیکن فولاد در دقیقه 51 کارت زرد گرفت.

آلویز نانگ در دقیق 67 گل برتری فولاد را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان برسد.

**سپاهان 2 - تراکتور سازی 1
 
تیم سپاهان ساعت 17:30 در ورزشگاه فولاد شهر پذیرایی تیم تراکتور سازی خواهد بود. 
 
تیم تراکتور سازی با 47 امتیاز در رده دوم جدول لیگ برتر قرار دارد و از طرفی دیگر تیم سپاهان رده چهارم جدول است و هیجان در این دیدار زیاد خواهد بود تیم تراکتور سازی اگر بتواند در اصفهان سپاهان را شکست دهد و تیم نفت تهران هم در مقابل فولاد خوزستان با شکست روبرو شود قرمز پوشان تبریزی می‌توانند صدر نشین شوند. 
 
تیم سپاهان در بازی مقابل تیم صبای قم در هفته بیست و چهارم لیگ برتر با شکست روبرو شد و برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نماند در دیدار مقابل تراکتور سازی باید به دنبال کسب سه امتیاز باشد و برای رسیدن به صدر جدول تمام  تلاشش را می‌کند تیم بازنده این مسابقه شرایط دشواری در ادامه راه خواهد داشت زیرا از کورس قهرمانی عقب می‌ماند.

داور: علیرضا فغانی، کمک ها:رضا سخندان ، حسن یوسفی

ترکیب سپاهان:
شهاب گردان، وریا غفوری، عبدالله کرمی، محمدعلی احمدی، احسان حاج صفی، محرم نویدکیا، علی کریمی، فوزیل موسی اف، جواهیر سوکای، مهدی شریفی و لوسیانو پریرا
سرمربی: حسین فرکی

ترکیب تراکتورسازی:
حامد لک، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، محمد ایرانپوریان، حبیب گردانی، سانتوس، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، فرشاد احمدزاده، فرید کریمی و لوسیانو ادینیو
سرمربی: تونی اولیویرا

*حضور ثابت محرم نوید کیا مهم ترین تغییر ترکیب تیم فوتبال سپاهان است که امروز برای پیروزی در این میدان حاضر شده است.

*جواهیر سوکای ستاره آلبانیایی سپاهان بعد از مدت ها در ترکیب فیکس زردپوشان حضور دارد که این مساله احتمالا رضایت خاطر طرفداران سپاهان را در پی خواهد داشت.

*احسان حاج صفی که در اردوی تیم ملی دچار مصدومیت شده بود در این بازی حضور دارد.

*هر دو تیم در خط حمله خود از بازیکنان برزیلی استفاده می کنند. ادینیو آقای گل لیگ است . پریرا،در نوک یکی از سه مهاجم سپاهان است.

*تراکتور از زوج شفیعی و هاشمی در خط میانی خود استفاده می کند و ایرانپوریان و گردانی در دو سمت راست و چپ خط دفاعی به میدان می روند.

*محرم نوید کیا که آخرین بازی اش را برابر پرسپولیس در هفته دهم انجام داده بود در این بازی به میدان رفته است.

*هواداران سپاهان با شعار «تراکتور به اصفهان خوش آمدی»از این تیم استقبال کردند.

*در دقیقه 5 بازی آندرانیک تیموریان روی حاج صفی خطا کرد که زیاد جدی نبود و حاج صفی به بازی ادامه داد.

*هواداران سپاهان قبل از شروع بازی گوشفند قربانی کردند.

*عیسی اندوی محبوب ترین بازیکن تراکتورسازی نزد اصفهانی هاست. این بازیکن پیش از این مدتی به عنوان دروازه بان ذوب آهن در لیگ ایران حضور داشت. همین مساله سبب شد عکاسان حاضر در استادیوم با اندوی عکس سلفی بگیرند.وی توسط هواداران سپاهان هم تشویق شد.

*آندرانیک تیموریان در ابتدای مسابقه نزد حسین فرکی و سایر اعضای نیمکت سپاهان رفت و با فرکی و سجادی روبوسی کرده و با سایر نفرات نیز خوش و بش کرد.

*محرم نویدکیا که بعد از مدت ها مصدومیت مجددا به میادین بازگشته به شدت مورد تشویق حاضران در استادیوم فولادشهر قرار گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه 7: شوت پای چپ جواهیر سوکای در دستان حامد لک دروازه بان تراکتور قرار گرفت.

دقیقه 12: شوت خطرمام موسی اف از پشت محوطه جریمه زوزه کشان از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 20: همکاری نویدکیا و شریفی باعث شد شوت شریفی از بالای دروازه با اوت برود.

دقیقه 21:پاس عمقی ایرانپوریان را در دهانه دروازه شهاب گردان مشت کرد و به بیرون زد.

دقیقه 22: شوت خطرناک مهدی کیانی هواداران تراکتور را نیم خیز کرد اما شوت او به بیرون رفت.

دقیقه 25:سانتر نوید کیا از چپ با ضربه سر چکشی شریفی همراه شد اما به اوت رفت.

دقیقه 28: سانتر آندو را شهاب گردان با یک دست به اوت فرستاد.

دقیقه 35: پاس جواهیر سوکای با ضربه سر شریفی همراه شد اما مدافعان تراکتور توپ را به کرنر زدند.

دقیقه 39: سانتر مهدی شریفی از جناح راست به سوکای رسید که ضربه سر او را حامد لک مهار کرد.

دقیقه 45: سانتر فرید کریمی با اشتباه عجیب دو مدافع سپاهان که روی یک خط ایستاده بودند به ادینهو رسید و او با یک کنترل سینه و ضربه ای از بین پای گردان اولین گل بازی را به ثمر رساند.

نیمه اول بازی با تک گل تراکتوری‌ها تمام شد.

لوسیانوپریرا در دقیقه 76 گل تساوی را برای سپاهان به ثمر رساند.

رسول نویدکیا در دقیقه 90 دومین گل را برای سپاهان به ثمر رساند و این دیدار با برتری سپاهان به پایان رسید.

**استقلال خوزستان 1 - پرسپولیس 1
 
تیم استقلال خوزستان ساعت 19 در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم پرسپولیس رفت.

پرسپولیس امروز در دیدار با استقلال خوزستان با یک اسپانسر جدید روی پیراهن به میدان خواهد رفت. به همین دلیل نام استیل آذین روی پیراهن تیم فوتبال پرسپولیس حک شده است.
 
تعدادی از هواداران پرسپولیس که در جریان سفر سرخپوشان به اهواز، آنها را مورد استقبال قرار دادند، تا لحظه حرکت تیم از هتل به ورزشگاه، با بازیکنان و کادر فنی عکس‌های یادگاری گرفته و از آنها امضاء می‌گرفتند و به محض حرکت اتوبوس سرخپوشان، برخی از آنها عازم ورزشگاه شدند.
 
تیم فوتبال پرسپولیس بعد از حضور در ورزشگاه غدیر اهواز، از ساعت 18:10 برای گرم کردن وارد زمین شد.
 
نادر باقری، علیرضا امامی‌فر و کریم باقری بازیکنان و دروازه‌بان را گرم کردند.
 
پانادیچ تلفنی با تای هو مییر که در تهران مانده است، در خصوص تمرین بازیکنانی که در تهران هستند صحبت کرد.
 
داور: یداله جهانبازی ،کمک ها: سعید زارع ،حسین طالقانی
 
استقلال خوزستان: پرویز کریمی، میثم مجیدی، محمد طیبی، مجید حیدری، موسی کولی بالی، عبدالهادی خنیفر، محسن بیات، محمدرضا مهدوی، میثم بائو، مهدی مومنی، سیدمهدی سیدصالحی
سرمربی:عبداله ویسی
 
پرسپولیس: سوشا مکانی، حمید علی‌عسگر، میشائیل اومانیا، محمدرضا خانزاده، محسن بنگر، احمد نوراللهی، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، محمد نوری، هادی نوروزی، مهدی طارمی
سرمربی: پانادیچ

دیدار دو تیم از ساعت 19 آغاز شد.

تیم فوتبال پرسپولیس با لباس‌های قرمز، تیم استقلال خوزستان با لباس‌های آبی و تیم داوری با لباس‌های سفید به میدان رفتند.

در دقیقه 22 پاس عمقی بازیکنان استقلال خوزستان از بین مدافعان پرسپولیس به مومنی رسید و وی این موقعیت تک به تک را به سمت دروازه این تیم زد اما سوشا مکانی با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 27 سانتر بازیکنان پرسپولیس از جناح راست روی دروازه آبی پوشان را پرویز کریمی با خروجی به موقع از آن خود کرد.

در دقیقه 29 میثم بائو با پاسی زیبا مومنی را با دروازه بان پرسپولیس روبرو کرد اما خروج سوشا باعث از دست رفتن این توپ شد.

دو تیم از ابتدا بازی هجومی و پرفشاری را در دستور کار قرار دادند و طی 45 دقیقه اول بارها روی دروازه یکدیگر حمله‌ور شدند اما در این نیمه راهی به دروازه‌ها نیافتند و با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.
 
در این نیمه پرسپولیس موقعیت‌های زیادی را به دست آورد که با بد شانسی یکی پس از دیگری از دست رفت و در آخرین دقایق بازی، احمد نورالهی پس از عبور از چند بازیکن حریف، ضربه زیبایی را به سمت دروازه نواخت که توپ او به تیر دروازه برخورد کرد.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل پایان یافت.

مهدی طارمی در دقیقه 48 نخستین گل را برای سرخپوشان به ثمر رساند.

امید عالیشاه در دقیقه 59 از داور کارت زرد گرفت.

در دقیقه 62 موسی کولی بالی لحظاتی از قبل تعویض خود، شوتی را روانه دروازه پرسپولیس کرد اما باز هم سوشا مکانی با شیرجه ای این توپ را مهار کرد.

پیام صادقیان در دقیقه 80 کارت زرد گرفت.

محمد رضا مهدوی در دقیقه 84 گل تساوی را برای استقلال خوزستان به ثمر رساند.

این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

جدول لیگ برتر:

همان پرسپولیس قدیم، با مربی جدید/ تساوی سرخپوشان پاتتخت و شاگردان ویسی / برتری گسترش فولاد، سپاهان و فولاد مقابل حریفان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار