داریوش رضوانی:

کتاب‌های ارائه شده در بخش بین‌الملل مشکلی نداشته‌اند/استقبال از سرای ادیان و اقلیت‌ها خوب بود

معاون نظارت بر بخش بین‌الملل بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌ها هستیم و وضع خدمات دهی در مصلی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

داریوش رضوانی، معاون نظارت بر بخش بین‌الملل بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: ما در  بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌ها هستیم و وضع خدمات دهی در مصلی نیز نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و وسعت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بخش‌های از نمایشگاه در این دوره توانسته‌اند در رواق شرقی مستقر شوند و این یکی از نگات مثبت 28 بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

معاون نظارت بر بخش بین‌المللی نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب یکی از نکات مثبت این نمایشگاه حضور رسمی کشور امان به عنوان مهمان ویژه بوده است.

وی تصریح کرد: واگذاری نمایشگاه به بخش غیر دولتی و خروج آن از تصدی گری دولت یکی از ویژگی‌های مثبت نمایشگاه کتاب امسال است البته اشکالات و ایراداتی در این مورد وجود داشته، اما در سنوات بعد حل خواهد شد تا معاونت فرهنگی به سمت نظارت برود.

رضوانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: خوشبختانه ناشرین بخش بین‌الملل و نمایندگی‌های آن‌ها هماهنگی خوبی با ما داشته‌اند و کتاب‌های ارائه شده در این بخش مشکل چندانی نداشته است.

وی در خصوص راه اندازی سرای ادیان و اقلیت‌ها خاطرنشان کرد: این سرا برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شده و در آن نمایندگان ادیان به تشریح فعالیت‌هایشان در حوزه نشر پرداخته‌اند در حال حاظر استقبال خوبی از این سرا شده است.

کینی رئیس نمایشگاه کلنیا ادامه داد: اولین معیاری که در بررسی آثار مسابقه مهم بوده توانایی تصویرگرا در سرودن یک داستان است 
هیئت داوران به دنبال هنر نقاشی و تکنیک‌ها و سبک خاص تصویرگری در آثار ارسال شده هستند.

وی افزود: بعضی از آثار از تصویرگران بعضی از آثار نزدیک به تصویرگران معروف دنیاست و ما با این موضوع خیلی مواجه می‌شویم البته بعضی از آثار کپی و یا الهام گرفته از اثری هستند ولی خیلی از تصویرگران با نوآوری سبک کاریشان را حفظ می‌کنند.

کینی اظهار داشت: هیئت داوران با حجم انبوهی از آثار مواجه هستند و این کار دشواری برای آن‌ها است در هر صورت چنانچه آثار تصویرگران انتخاب شود آثار آن‌ها در اختیار بزرگترین ناشران جهان قرار می‌گیرد و همچنین اگر اثری انتخاب نشود به این معنا نیست که اثرشان خوب نبوده گاهی پیش آمده که آثار آن‌ها وارد بازار نشر شده در صورتی که جزء برگزیدگان مسابقه نبوده‌اند.

وی ادامه داد: اثری که هیئت داوران انتخاب می‌کنند پیش‌تر به ابتکار و نوآوری تصویرگران بستگی دارد.

رئیس دانشگاه بلونیا گفت: از میان این 3000 اثری که برای ما ارسال می‌شود تعدادی از این آثار از انجمن تصویرگران و مدارس است. این کار منجر تبادل دانشجویان تا دانش‌آموزان می‌شود و حتی خود آن‌ها با هم یا به صورت تک تک نمایشگاه برگزار می‌کنند.

وی ضمن اشاره به این نکته که در میان برگزیدگان افراد معروف با شهرت جهانی وجود دارند تصریح کرد: نمایشگاه تصویرگران کلونیا مکانی برای کسانی‌که می‌خواهند وارد این عرصه شوند.

کینی گفت: به نظر من موضوع تصویرگران ایران جالب است در طول سال‌ها نسل به نسل آثار تصویرگران ایرانی را مشاهده کردیم همچنین در هیئت داوران از استعداد خلاقیت ایرانیان اشاره می‌کنند. خلاقیت و استعداد ایرانی‌ها در همه دوره‌ها ثابت شده است.

رئیس نمایشگاه کلونیا گفت: جایزه جهانی نمایشگاه کلونیا را به یک تصویرگر جوان اهدا می‌کنیم، جایزه این مسابقه شامل 30 هزار دلار و امکان انتشار اثر با گروه sn اسپانیا است در واقع این جایزه در زندگی تصویرگر تاثیرگذار است چون اولین نفری که توانست جایزه این مسابقه را کسب کند به آرزوی خود رسید و به ژاپن سفر کرد.

کینی ضمن بیان این مطلب که مد نظر داریم که در تهران هم نمایشگاه تصویرگری برگزار کنیم اظهار داشت تجربه ارزشمندی که این نمایشگاه در تهران برگزار شود.

وی افزود: در کنار نمایشگاه تصویرگران بخشی به عنوان کافه‌تصویرگران را برگزار می‌کنیم مکانی برای گفتگو و جایی که جوایز به آن‌ها اهدا می‌شود.

رئیس نمایشگاه کلونیا گفت: ایران کشور تصویرگران بوده و در همه جا حضور دارد. جایزه‌ نمایشگاه کلونیا به نویسندگان ایرانی اهدا شده است من همچنان پیشنهاد می‌کنم که برای گرفتن این جایزه اقدام  کنند.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.