واعظ آشتیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شجاعت مسئولان امر واگذاری سرخابی‌ها قابل تحسین است/مخالف حرکت خام خصوصی‌سازی در این شرایط هستم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به مسئولان امر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس به خاطر عدم واگذاری 2 باشگاه به خودروسازان تبریک می‌گویم و باید گفت خصوصی‌سازی در مسیر قانونی و درست انجام می‌شود.

شجاعت مسئولان امر واگذاری سرخابی‌ها قابل تحسین است/مخالف حرکت خام خصوصی‌سازی در این شرایط هستمامیر واعظ آشتیانی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص لغو مزایده سرخابی‌اظهار داشت: باید عنوان کنم قبلا هم پیش‌بینی کرده بودم تا تعریف درستی از خصوصی‌سازی در ورزش داشته باشیم هیچ گاه نمی‌توانیم شاهد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تعریف صحیحی از خصوصی‌سازی در تولید و صنعت نداریم و هیچ گونه برنامه حمایتی نیز وجود ندارد.

آشتیانی ادامه داد: من از ابتدا مخالف خصوصی‌سازی در این شرایط بودم زیرا بستر و شرایط انجام واگذاری انجام نشده بود شما می‌دانید برای انجام یک کار بزرگ باید مقدمات انجام آن کار را خواهم کرد و تا زمانی که بستر فراهم نشده نمی‌توان دست به اقدام زد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به تصمیم مسئولان امر خصوصی‌سازی مبنی بر عدم واگذاری سرخابی‌ها به خودروسازان تصریح کرد: لازم است در این جا به تصمیم‌گیران امر واگذاری و مسئولان مرتبط با قضیه خصوصی‌سازی تبریک بگویم زیرا در واگذاری 2 باشگاه به خودروسازان مخالفت کردند و من به این شجاعت تبریک می‌گویم زیرا خودروسازان متعلق به دولت هستند و در واقع اگر این اتفاقات صورت می‌گرفت واگذاری از دولت به دولت صورت می‌گرفت و باید گفت که خصوصی‌سازی در مسیر صحیح پیش می‌رود.

وی به راهکار اصولی واگذاری سرخابی‌ها اشاره و اضافه کرد: به نظر من با یک کار کاملا کارشناسی شده می‌توان به بهترین نحو واگذاری سرخابی ها را انجام داده بدین شیوه که لایحه‌ای مبنی بر خصوصی‌سازی 2 باشگاه تنظیم و به مجلس شورای اسلامی برای تصویب تقدیم کنند و پس از تصویب با انجام یک کار کارشناسی اجرا نمایند.

آشتیانی در پاسخ به سوال آیا مزایده پنجم قانونی است گفت: من از مسائل و قوانین مطلع نیستم اما زمانی که تا مزایده چهارم نتیجه درست گرفته نشده است بدین معنی و مفهوم است که 2 باشگاه توجیه اقتصادی نداشته و درآمدزایی نمی‌تواند داشته باشد به نظر من خصوصی‌سازی حرکت ناپخته و خامی است که تا زمانی که در این شرایط تعریف روشنی از واگذاری نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد واگذاری سرخابی‌ها باشیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: ما باید برای بستر سازی امر واگذاری از صنعت و تولید حمایت کنیم و سپس فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد که این مسئله بدون شک زمانبر خواهد بود.

وی درپایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مبحث خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در راستای تقویت فوتبال این تیم و در نهایت به پیشرفت فوتبال ملی بینجامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
علی
۱۷:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
من هم به عنوان عضوی از جامعه 75 میلیونی که بسیاری آزآنان زیر خط فقر زندگی میکنند وبه نان شب محتاجندبه صاحبان بیت المال تسلیت وتعزیت عرض میکنم که این دوتیم با بهانه های صاحبان منافع میلیاردی از کیسه بیت المال همچنان تا زمانی نامشخص آویزان خزانه ملت خواهند بود تا تعریف درستی از خصوصی سازی درورزش توسط اقتصاددانان واهل فرهنگ و.... پیدا بشود تا با حفظ منافع مستمر اهالی فوتبال از کیسه ملت برای واگذاری این دوتیم درآینده ای ناپیداتصمیم گیری شود
آخرین اخبار