در نشست خبری جشنواره فیلم «پیامبر (ص)، پیامبر صلح»؛

حجت‌الاسلام حشمتی: زیبایی‌های اسلام مرهون وجود مبارک پیامبر است/‌ شخصیت پیامبر باید با زبان هنر معرفی شود

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به معرفی چهره‌ی پیامبر به دنیا به وسیله‌ی فیلم و آثار هنری اشاره کرد و این کار را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری جشنواره‌ی فیلم محمد رسول‌الله پیامبر صلح با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزدان عشیری مسئول روابط عمومی جشنواره و مهدی حقیقی دبیر جشنواره صبح امروز در خانه‌ی هنرمندان برگزار شد.

بنابراین گزارش یزدان عشیری مسئول روابط عمومی جشنواره در ابتدا با بیان مقدمه‌ای لزوم ساخت فیلم و اثر هنری با موضوع پیامبر اسلام را یادآور شد و بیان کرد در میان این همه فیلم‌های اهانت‌آمیز و کاریکاتورهایی که در آن‌ها به شخصیت پیامبر اسلام توهین می‌شود که پشت تمامی این اهانت‌ها لابی صهیونیست وجود دارد ساخت فیلمی با محوریت پیامبر اکرم (ص) شخصیت بزرگ اسلام ضروری است چون به این وسیله توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان اسلام که به صورت گسترده و در تمام دنیا پراکنده است خنثی می‌شود این اهانت‌ها به حضرت موسی (ع) نیز شده است.

وی در ادامه بیان کرد: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حشمتی پایه‌گذار این حرکت ارزشمند شده است که به معرفی چهره واقعی اسلام و پیامبر بپردازد.

عشیری حضار را به تماشای یک کلیپ و پس از آن سخنان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت  ارشاد دعوت کرد پس از پخش کلیپ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حشمتی عنوان کرد: هرچه زیبایی در عالم و به خصوص جهان اسلام است مرهون وجود مبارک پیامبر اکرم است هیچ‌ مسلمانی نمی‌تواند ادعا کند که هنری که ارائه می‌دهد بدون تأثیر این شخصیت بزرگ است و ما مسلمانان مرهون بزرگی اخلاق و رفتار و منش و علم و سجایای اخلاقی پیامبر اکرم هستیم.

حشمتی تأکید کرد: وقتی پیشنهاد شد که این جشنواره برگزار شود طیب خاطر این مسئولیت را پذیرفتیم و همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم با همراهی گسترده‌ی اهالی رسانه، رسانه‌ی ملی و مطبوعات مواجه شدیم چون این کار، کار دل است مسلماً انگیزه‌ی مادی در آن وجود ندارد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام بیان کرد: خلق داعش هم‌زمان با این توطئه‌ها صورت گرفت و ما برای خنثی کردن توطئه‌ها و اهداف دشمنان اسلام و پیامبر دعوت می‌کنیم تا فیلم‌ها و آثار هنری با تمرکز بر بعد رحمانی و بخشش این شخصیت بزرگ ساخته و به جشنواره ارائه شود.

پیامبر اسلام بهانه‌ی رحمت الهی است

حشمتی در پایان اظهار داشت: در مورد پیامبر بزرگ اسلام فیلم‌سازانی مثل حاتمی‌کیا، میرکریمی و... باید اثر بسازند اگر این‌ها نسازند چه کسی می‌خواهد فیلم بسازد باید با زبان هنر به دنیا بفهمانیم که پیامبر اسلام چه شخصیت بزرگی بوده است.

سایت جشنواره یک ماه است که راه‌اندازی شده و رسانه ملی نیز در این امر مهم کمک کرده است چون نام پیامبر بزرگ است نمی‌توان کار کوچک انجام داد.

مهدی حقیقی دبیر جشنواره پس سخنرانی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: خوشحالیم که این سنت در آستانه‌ی بهار قرآن برگزار می‌شود.

وی با نام بردن از اعضای شورای این جشنواره ادامه داد: حافظی معاون مرکز دیجیتال وزارت ارشاد، امیرنیا مدیر کل تبلیغ و ترویج اسلامی، عزیز زاده مدیر کل مرکز فعالیت‌های فرهنگی قرآنی، حجت‌الاسلام ول مسلمین هشمتی و من و ... در این شورا حضور داریم. 

وی در ادامه عنوان کرد: کارهای بزرگی در دست اجرا است که باید در این جشنواره انجام داد بیش از 20 هزار فیلم در این سایت آپلود خواهد شد و سیستم اینترنتی جشنواره به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند این جشنواره برای نقاطی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز شرایطی فراهم کرده است که به آدرس دبیرخانه آثار خود را ارائه کند.

آدرس موقت دبیرخانه خیابان حافظ- خیابان خارک- خیابان هاشمی‌فر- پلاک 15 خواهد بود.

حقیقی با تشکر از حضور یزدان عشیری در این جشنواره اظهار داشت: عشیری فعالیت و تجربه‌ی طولانی در جشنواره‌ها را دارد و ما افتخار می‌کنیم که در این جشنواره با ایشان همکار هستیم.

دبیر جشنواره ادامه داد جشنواره متعلق به مسلمانان شیعیان و تمام آزادگان جهان است حتی اگر به دین مسیحیت باشند.

وی با تأکید روی عدد 114 بیان کرد: این عدد به خاطر تعداد سوره‌های قرآن است و ما در این جشنواره فیلم، کلیپ و انیمیشن 114 ثانیه‌ای را پذیرا خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در دی ماه سال جاری افزود: چهارم تا ششم دی‌ماه جشنواره برگزار خواهد شد و هفتم دی‌ماه روز اختتامیه این جشنواره خواهد بود ضمن اینکه مهلت ارسال آثار تا آخر مهر‌ماه سال جاری تعیین شده است.

در این جشنواره از فیلم‌سازان و هنرمندانی که در خدمت معرفی پیامبر و قرآنی بوده‌اند تجلیل خواهد شد که از آن میان می‌توان به منوچهر محمدی، شهریار بحرانی و مجید مجیدی خواهند بود به عنوان خادمان قرآن معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ جایزه‌ی نفر اول جشنواره 20 هزار دلار جایزه‌ی نفر دوم 10 هزار دلار و نفر سوم 5 هزار دلار خواهد بود.

این نشست خبری بدون سؤال اهالی رسانه از مسئولان جشنواره به پایان رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریانه
۲۳:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
با سلام ودرود وتحیت درخواست من از همه انسانها بر این است که برخودتان ارج نهید وخویشتن رادوست بدارید نسبت به دلسوزی دیگران که در قبال حیات شما خرج کردند بهاء دهید خودتان را گرانبها ببینینید وهم کلام نیک برگزینید که ارزش شما را داشته باشد هم شأن کلام ما انسانها فقط خداست وبهاء به دیگران که درحق ما ایثار کردندائمه اطهار پیامبران انبیاءورسولان وعلماست که سعی داشتند مارا به ارزش واقعی خود مان برسانند
آخرین اخبار