اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛

از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد تا اجرای طرح کمپین "آسمان آبی و زمین پاک" در غرب تهران

"اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6، اجرای طرح "نماز یاوران" در شرق تهران و بازسازی معابر منطقه 15" از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*اجرای طرح کمپین "آسمان آبی و زمین پاک" در غرب تهران

قائم مقام شهردار منطقه 5 از جلسه هم‌اندیشی بهینه‌سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور معاون امور شهری و محیط‌زیست، شهرداران نواحی و مدیران منطقه 5 خبر داد.

رضا مرادی، قائم مقام شهردار منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره بر اهمیت آموزش و ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ اظهار کرد: با رشد شهرنشینی معضلات زیست‌محیطی یکی از مباحث قابل اهمیت است که باتوجه به دغدغه مدیریت شهری در این زمینه نسبت به آموزش و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط‌زیست گام برداشت.

وی افزود: تقلیل پسماند، تفکیک از مبدأ و هم‌چنین اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه‌های مورد توجه است که در همین راستا نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی نیز در امر آموزش و فرهنگ‌سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است.

مرادی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین ‌پاک تصریح کرد: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این طرح، مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدأ قابل اهمیت است.

وی در پایان تأکید بر اقدامات اجرایی در خصوص کمپین آسمان آبی و زمین پاک در سطح محلات منطقه گفت: با مشارکت شهرداران نواحی 7 گانه برنامه‌های فرهنگی و آموزش، گسترده با هدف ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به اهمیت حفظ محیط‌زیست و مشارکت در اجرای طرح اجرا شد.

گفتنی است، در اجرای برنامه‌های آموزشی تلاش شده است از ظرفیت‌های محلی هم‌چون ائمه جماعات، معتمدین محلات و NGOها استفاده شود.

از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد تا بازسازی معابر

*اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6

شهردار منطقه 6 از مراجعه روزانه و رسیدگی به مشکلات مساجد منطقه به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر مساجد در ارائه آگاهی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مذهبی به شهروندان و بهره‌گیری لازم از این اماکن مقدس و نیز به منظور پر کردن اوقات فراغت شهروندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ورزشی، هنری، سلامت، جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم و ... نیازمند اختصاص اعتبارات لازم به مساجد سطح منطقه است.

وی افزود: اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی، نوسازی و ارائه برنامه‌های آموزشی برای مساجد سطح منطقه پیش‌بینی شده و این اعتبارات به تناوب در اختیار ائمه و هیئت امنای مساجد محدوده قرار می‌گیرد.

بابایی، در خصوص دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان برای مساجد منطقه عنوان کرد: بازدید شورای معاونان و مدیران از مسجد چهارده معصوم و دیگر مساجد سطح محدوده، اقامه نماز توسط شهردار، مدیران، بررسی مشکلات شهروندان و مساجد و همچنین برپایی مراسم افطاری برای روزه‌داران از جمله برنامه‌های این منطقه است.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6 تا بازسازی معابر منطقه 15

*اجرای طرح "نماز یاوران" در شرق تهران

مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 8 گفت: طرح نماز یاوران با هدف آشنایی بانوان با موضوع و مباحث دینی در مجموعه شهربانو برگزار می‌شود.

زینب بابایی مدیر امور بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: طرح "نماز یاوران" با حضور بانوان قرآن پژوه به ویژه بانوان فعال و توانمند در حوزه دین و اخلاق برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی بانوان، به ویژه دختران با فرهنگ نماز، شیوه‌های ارتباط با خدا، چگونگی ترویج فرهنگ نماز اول وقت و نماز شناسی آشنا می‌شوند.

بابایی در پایان با بیان اینکه کارگاه آموزشی نماز یاوران 2 جلسه، 2 ساعته برگزار می‌شود، افزود:‌از هر نواحی در سطح منطقه، 4 نفر به عنوان مبلغ به مجموعه شهربانو معرفی می‌شوند.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6 تا بازسازی معابر منطقه 15

*معابر منطقه 15 نونوار می‌شوند

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15 در راستای رفاه حال شهروندان از پخش بیش از 13 هزار تن آسفالت در معابر منطقه خبر داد.

علیرضا حلاجیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15، در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای تسهیل در تردد وسایل نقلیه، افزایش مقاومت لایه‌های زیرین معابر در مقابل نفوذ باران و آبهای سطحی روان و همچنین بهبود منظر شهری لکه‌گیری، مرمت نوار حفاری و روکش آسفالت در 8 ناحیه این منطقه درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مجموع 13 هزار و 833 تن آسفالت در معابر منطقه پخش می‌شود، افزود: 1879 تن آسفالت در معابر ناحیه یک، 2180 تن در معابر ناحیه دو، 757 تن در معابر ناحیه سه و 4825 تن در معابر ناحیه چهار در حال پخش است.

حلاجیان تصریح کرد: همچنین در معابر ناحیه پنج 516 تن، ناحیه شش 3509 تن، ناحیه هفت 117 تن و ناحیه هشت 52 تن آسفالت در حال پخش است.

معاون فنی و عمران منطقه در پایان گفت: توزیع آسفالت در معابر محلات بیست و یک گانه منطقه براساس اولویت‌های پیش‌بینی شده از سوی شورایاران محلات منطقه در حال انجام است.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6 تا بازسازی معابر منطقه 15

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار