دانشنامه IT//

کاغذ دیجیتال چیست؟

اگر مایل هستید برای نوشتن اسناد دیجیتالی دست یه کار شوید باید از کاغذ و قلم دیجیتال استفاده کنید.

به گزارش دریچه فناوری سرویس فضای مجازی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاغذ دیجیتال نوعی کاغذ است که به همراه قلم دیجیتال از آن می توان برای ایجاد اسناد دیجیتال استفاده کرد.الگوی نقطه‌ای چاپ شده روی این کاغذ مختصات نقاط را بر روی آن مشخص می کند و قلم دیجیتال نیز از این الگو برای نگهداری دست نوشته و انتقال آن به رایانه استفاده می‌کند.


کاغذ دیجیتال چیست؟


اما کاغذ دیجیتال با کاغذ الکترونیک تفاوت هایی هم دارد و نباید این دو را با هم اشتباه بگیریم.

مختصات نقطه‌ای این کاغذ نوعی بارکد دو بعدی است و معمول‌ترین الگوی مورد استفاده در این کاغذ الگوی نقطه‌ای آنوتو (Anoto)است که به جدولی با فواصل ۳/۰ میلی‌متر تقسیم می‌شود. دوربینی که بر روی قلم دیجیتال نصب شده معمولا یک گروه ۶×۶ از نقطه‌‌ها را ثبت می‌کند.تمام فضای الگو به حوزه های متعددی تقسیم می‌شوند که می‌توان الگوی نقطه‌ای آنوتو را با استفاده از یک فرآیند استاندارد چاپ کرد.


کاغذ دیجیتال چیست؟


نحوه کار به این شکل است که جوهر نور مادون قرمز ساطع شده از قلم دیجیتال را جذب کرده و با استفاده از گیرنده‌ای که الگوی نوری بازتاب شده از کاغذ است و پس از اندازه‌گیری های دقیق آن را دریافت می کند می‌کند و در نهایت به چاپ می رساند.

در این روش می‌توان از جوهرهایی به رنگ‌های دیگر‌ و نیز جوهر سیاه غیر کربن پایه برای چاپ اطلاعاتی که برای کاربر قابل رؤیت و برای قلم دیجیتال نامرئی باشند نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار