برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد منع قانونی ندارد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: برگزاری کنسرت موسیقی با رعایت ضوابط و شرایط و با توجه به جایگاه شهر مشهد اشکالی نداشته و منع قانونی ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرمرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری کنسرت در شهر مشهد با توجه به رعایت ضوابط و شرایط و رعایت شئونات اخلاقی منع و اشکالی ندارد، اظهار کرد: این درست است که مرجع مرتبط با برگزاری کنسرت‌ها، مجوز می‌دهد اما اعتقاد بر این بوده و رئیس قوه قضائیه در هفته قوه قضائیه نیز به این مسئله اشاره کردند که اگر عوامل امنیتی در برگزاری یک کنسرت به ما گفتند بمب هم در سالن کار گذاشته شده، آیا بگذاریم که کنسرت برگزار شود یا کار و تکلیف خود را انجام دهیم؟

وی افزود: صرفا صدور یک مجوز دلیل برگزاری کنسرت نبوده و باید تمامی جوانب را در این موضوع در نظر گرفت چرا که هر دستگاهی وظیفه‌ای دارد و باید تکلیف خود را انجام دهد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی یادآور شد: یکی از آقایانی که قرار بود در طرقبه و شاندیز برنامه کنسرتی اجرا کند، ما سی.دی برنامه و محتوای کنسرتش را گرفتیم و به مسئولان مرتبط نشان دادیم و جالب اینجاست که همه مسئولان مرتبط به اتفاق گفتند این برنامه نه تنها سبب ارتقای فرهنگ عمومی ما نشده و به فضائل ارزشی جامعه اضافه نمی‌کند بلکه سبب وهن هم می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: اگر محتوا مشکل نداشته باشد اجرا می‌شود، ما شاهد برگزاری کنسرت‌های حامد زمانی و علیرضا قربانی بوده‌ایم این نشان می‌دهد که حرف ما این است که کنسرت اجرا شود اما ما هم به تکلیف خود عمل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با شرایط و ضوابط تعیین شده برگزاری کنسرت منافات و منع قانونی ندارد، باید تمام نکات امنیتی، اخلاقی و انتظامی حین برگزاری کنسرت اجرا شده و نباید سبب رفتارهای منافی با شئونات اسلامی شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: برای مثال آمده‌اند در شب شهادت و ایام مناسبت‌های مذهبی خاص در کلانشهر مذهبی مبادرت به برگزاری کنسرت کردند و در این شرایط حتی اگر مجوز هم برای کنسرت صادر شده باشد باید ورود کنیم.

مرتضوی گفت: برگزاری کنسرت موسیقی با رعایت ضوابط و شرایط و با توجه به جایگاه شهر مشهد اشکالی ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/
برچسب ها: کنسرت ، مشهد ، منع قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار