بیانیه بان کی مون به نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافق هسته ای با ایران را تاریخی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق هسته ای با ایران را تاریخی توصیف کرد و به آژانس به خاطر حمایت هایش تبریک گفت.

بان کی مون در پیامی ویدیویی به مناسبت پنجاه و نهمین نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت: من از یوکیو آمانو، مدیرکل و کارکنان آژانس به خاطر تلاش های بی امانشان برای کمک به کشورهای عضو جهت درک منافع بی خطر انرژی هسته ای و جلوگیری از سوء استفاده از آن تقدیر می کنم.

وی گفت: در دوازده ماه گذشته، آژانس کمک های قابل توجهی به صلح، امنیت، سلامت و توسعه بین الملل کرده است. من به آژانس به خاطر تلاش های آن در کمک به 1+5 و ایران برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در موضوع برنامه هسته ای ایران تبریک می گویم.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: برنامه جامع اقدام مشترک توافق تاریخی است و ارزش گفتگو را نشان می دهد و اگر همه با حسن نیت آن را اجرا کنند می تواند منافع امنیتی واقعی برای منطقه و فراتر از آن ایجاد کند. ضروری است که به این توافق شانس کامل برای موفقیت داده شود.

وی گفت: آژانس نقش حیاتی در این تلاش به خصوص در زمینه راستی آزمایی درباره تبعیت توافق پادمان های ایران و اطمینان از ماهیت کاملا صلح آمیز بودن برنامه هسته ی ایران ایفا خواهد کرد. سازمان ملل متحد آماده کمک به آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای مربوطه است.

بان کی مون گفت: من به دنبال ایجاد شراکت قوی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش های مشترک ما برای رسیدن به جهانی عاری از تسلیحات هسته ای هستم. آرزو دارم این کنفرانس سازنده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار