گزارش/

پای یک محرمانه حیثیتی برای آقای دبیرکل در میان است

این روزها صحبت از یک محرمانه است، محرمانه‌ای که به شخص آقای دبیرکل بسیار مرتبط است و باید گام درستی در این مسیر محرمانه بردارد.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمهوری اسلامی ایران و غرب در 23 تیرماه سال جاری پس از دو سال مذاکرات فشرده به جمع بندی پیرامون مسئله هسته‌ای دست یافتند، مذاکرات فشرده ای که فرازو نشیب هایش گاه به حدی بود که مسیر رسیدن به توافق را بسیار دور به تصویر می‌کشید.

 پس از این، توافق طرفین اعلام کردند که این مهم در پایتخت کشورها بررسی و در پی تایید این توافق، اجرای آن آغاز شود.

یشخیع[»ُ

در همین راستا کنگره آمریکا بررسی این روند را آغاز و نهایتا این توافق را تایید کرد، البته تاییدی پس از فراز و نشیب‌های بسیار، جمهوری خواهان و دموکرات ها هر کدام با هدفی فریاد می زدند تا خروجی جلسات را به نفع خودشان تغییر دهند. در این بین اوباما و دولت ایالات متحده همراه با اتفاقات داخل و خارج از کشور اظهارات متعددی داشتند.

فضای داخلی جمهوری اسلامی ایران هم در پی این توافق زیر ذره بین جامعه بین الملل بیش از پیش مورد رصد قرار گرفت، مذاکراتی که سالها به طول انجامیده بود اکنون به یک توافق ختم شده و تایید نمایندگان مجلس را انتظار می کشد، انتظاری که هفته آینده آرام خواهد گرفت.

به همین منظور
"علاء الدین بروجردی،" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام می‌گوید: آنچه که مجلس باید انجام دهد، نه تصویب برجام است و نه رد آن؛ بلکه تصویب خطوط قرمز به عنوان یک ضرورت و اجازه دادن به دولت برای عملی نمودن این توافق صورت گرفته با 1+5 است.

یشخیع[»ُ

وی ادامه داد:
فکر می کنم که برجام ظرف حداکثر یک هفته آینده از سد مجلس عبور می کند.بیشتر

اما در این بین اتفاق بسیار مهم که صدای برخی کنگره نشین ها و مخالفان خارجی برجام را در اورده است سفر یک مقام بین المللی به ایران و اتفاقات این سفر  است، "یوکیا آمانو" دبیر کل آژانس انرژی اتمی ابتدای هفته جاری به ایران سفر کرد، امانو با کوله باری از فشار و هجمه های ساکنین کنگره به ایران آمد تا باز هم شاهد حسن نیتی از جنس ایرانی باشد.

یشخیع[»ُ

آمانو  در طول سفر یک روزه خود علاوه بر دیدار با رئیس جمهور، وزیر امورخارجه با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ملاقات کرد. همچنین با توجه به در خواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمانو در کمیسیون ویژه برجام در مجلس نیز حاضر شد.

در این سفر آمانو در چارچوب نقشه‌راه و تعهداتی که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قالب این تفاهم‌نامه پذیرفته‌اند، مذاکراتی سازنده را در خصوص ابعاد و روند اجرایی شدن نقشه‌راه با مقامات ایرانی برگزار کرد. در این دیدارها مسئولان کشور ضمن تاکید بر مختومه شدن پرونده طولانی اتهامات علیه ایران، خواستار نظارت منصفانه آژانس بر اجرای توافق برجام و روابط طرفین بر مبنای اساسنامه آژانس و توافقات پادمانی شدند.بیشتر

و اما یک نکته مهم در توافق ایران و غرب_ پارچین

بازرسی از سایت نظامی پارچین یکی از مواردی بود که در مذاکرات میان ایران و غرب اختلافات بسیاری بر سر آن وجود داشت.
آقای دبیرکل  در سفر یک روزه خود به ایران، از سایت پارچین بازدید کرد.

یک بازدید تشریفاتی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیرامون بازدید آمانو از پارچین می‌گوید: از جمله موضوعاتی که مدام مطرح می شود اتهاماتی است که در رابطه با سایت پارچین زده می شود بنابراین از فرصت استفاده شد و با دعوت از آمانو، آن بخش هایی از این سایت و مناطقی که نزدیک به سد است و جاده ای که در نتیجه سیلاب های گذشته نشست کرده است و ماشین آلاتی که آنجا بود و تبلیغات منفی شده بود که ایران در آنجا در حال انجام تغییرات است مورد بازدید قرار گرفت. بنابراین بازدید تشریفاتی برای شخص آمانو تدارک دیده شد و وی از نزدیک دید و البته قضاوت خود را بعداً اعلام می کند .
 
کمالوندی افزود: این اقدام برای خنثی کردن تبلیغات مطرح شده در این زمینه در چند سال گذشته موثر و خوب بود.بیشتر


 یک محرمانه...

مجتمع پارچین و چگونگی بازدید از آن از سوی بازرسان سازمان ملل متحد یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف در جریان پرونده هسته‌ای بود، ایران و آژانس در توافقی که جزییات آن محرمانه است بر سر چگونگی رسیدگی به این موضوع به عنوان یکی از "مسائل باقی‌مانده" در پرونده هسته‌ای موافقت کرده‌اند.

محرمانه ای که باید منتظر بمانیم و ببینیم تا کجا و کی محرمانه باقی می ماند. البته محرمانه ای که برای آقای دبیرکل حکم حفظ چهره بین المللی‌اش در میان افکار عمومی دنیا را دارد، این روزها دبیرکل آژانس و همکارانش باید سرشان شلوغ باشد چراکه قرار است تا دسامبر گزارشی پیرامون فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تهیه و اعلام کنند، گزارشی که پیرامون فعالیت های گذشته ایران نیز خواهد بود.

اکنون سفر دبیر کل به ایران و این یک محرمانه مهم صدای برخی را درآورده است صدایی که دلیل زیر سوال رفتن ادعاهای پوچشان کمی خصمانه تر شده است و کم مانده یقه آقای دبیرکل را بگیردند و بگویند؛ دروغ مارا راست بگو!

صداهایی با واژه آمریکایی، صهیونیستی، عربی و یک عنصر بی خاصیت به نام منافقین...


صدای اول_ آمریکا_کنگره_صندلی مخالفان برجام

یشخیع[»ُ

یک سوال مهم از این صدای اول این است که ارتباط یک کشور با آژانس انرژی اتمی بر اساس قوانین و پادمانها چه ایرادی دارد؟  قرار نیست که همه چیز به اطلاع شما(آمریکایی ها) برسد، ظاهرا این دسته در تصمیم یک مقام بین المللی و حق قانونی یک کشور می خواهند پایشان را از گلیمشان دراز تر کنند البته اگر گلیمی باشد.
 
کنگره نشین ها از اینکه ادعاهایشان پیرامون فعالیت های قبلی جمهوری اسلامی ایران اینگونه با صداقت ایرانی زیر سوال می رود هراس دارند، ایران در سفر آمانو درب های پارچین را برای دبیرکل باز کرد و این گام محکم همکاری تهران و آژانس انرژی اتمی در تداوم شفاف سازی ها است.

 صدای دوم_حاشیه خلیج فارس_برخی مخالفین منطقه‌

رژیم ال سعود که سودای تبدیل شدن به تنها قدرت منطقه‌ای و حکمرانی جهان اسلام را در سر دارد تلاش می کند تا با نوکری بی چون و چرا برای غرب به این خواسته خود دست پیدا کند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بازیگر مهم، پس از توافق هسته‌ای راه صعود در این زمینه را بیش از گذشته در پیش گرفت به همین جهت ریاض در طول این مدت از هیچ کار شکنی برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات فرو گذار نکرد، آل سعود در حالی این فکر را در سر می پروراند که نظام پوسیده اش تصمیم به اقداماتی می گیرد که برای این کشور گران تمام خواهد شد.

حمله به یمن، تزریق دلارهای نفتی به گروه های تروریستی و اخیرا هم درخواست ساخت نیروگاه اتمی موضوعاتی است که مقامات ریاض آن را استراتژی خود قرار دادند، دلنگرانی عربستان به حدی بود که پادشاه این کشور را از تخت بلند کرد و به واشنگتن رساند تا سریال اطمینان گیری از آمریکایی ها تکمیل شود.

پس از توافق وین شاهد هستیم که این کشور با تشدید فعالیت‌های منطقه ای خود برای نا امنی در تلاش است تا از ثبات منطقه به هر نحوی جلوگیری کرده تا خدشه‌ای به ایران وارد شود، هراس از قدرت ایران کار را به جایی رسانده که باید به عربستان گفت؛ تعظیم در برابر اربابان تا کجا؟ آخر کمرت می شکند زیر بار این همه نوکری و تعظیم...

صدای سوم_صهیونیست_هراسان همیشگی

 هراسان همیشگی توافق هسته ای ایران قبل و بعد از برجام لحظه ای دست و پا زدن هایش را برای کارشکنی قطع نکرد، تقلای لابی قویشان در کنگره برای رد برجام به نوعی امید آخر این رژیم برای جلوگیری از اجرایی این توافق است، غاصبان تل آویو نشین تا زمانی که برجام اتفاق نیفتاده بود به شدت در تلاش بودند تا از صورت گرفتن توافق نهایی جلوگیری کنند اما اکنون که این مهم محقق شده تلاش می کنند تا از اجرایی شدن آن جلوگیری کنند.

 نگرانی انها از تحقیق و توسعه ایران در مسئله هسته ای به حدی است که متحدین خود را تحت فشار قرار دادند تا بتوانند در پشت پرده به گزارش های آژانس پیرامون فعالیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشند چرا که ثبات و توسعه ایران در این فناوری را به منزله نابودی خود می‌بینند. اما این درحالی است که مدیرکل آژانس در سفر یک روزه خود به طور جد اطمینان داد تعهدش نسبنت به حفظ اطلاعات محرمانه در مورد همه طرفها با برجا است.

 صدای چهارم_عنصر بی‌خاصیت_منافقین


این عنصر بی خاصیت پا به پای صهیونیست ها به خاطر عداوت و کینه ای که دارند از رسیدن ایران و 1+5 به برجام و اجرایی آن هراس داشته و برای جلوگیری از آن همه تلاش خود را کردند، این گروهک تروریستی که در ادوار مذاکره پایه ثابت تجمع ضد ایرانی در مقابل هتل محل مذاکرات بودند در برسی برجام در کنگره نیز پای خود را باز کرده و با لابی گری سعی داشتند تا بر اراء تاثیر گذار باشند.

به صدای ناچیز چهارم فقط باید گفت ...ساااااااااااااااااکت ....شما شده اید اسباب بازی صهیونیست‌ها....

منتظر بخش دوم این گزارش در روزهای آتی باشید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار