کانادا: برای اجرای توافق ایران، حمایت از آژانس حیاتی است

معاون وزیر خارجه کانادا اعلام کرد برای اجرای توافق هسته‌ای، حمایت از آژانس بین المللی انرژی اتمی و توان نظارتی آن، امری ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی ان تی، معاون وزیر خارجه کانادا روز شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل قول داد روند اسکان دوباره آوارگان سوری و عراقی را در کانادا تسریع کند. 

"دانیل ژان،" معاون وزیر خارجه کانادا، گفت: در برخی موارد از جمله افرادی که در تلاش برای فرار از بحران در سوریه هستند شرایط بسیار فوری است. در دیگر موارد مسئله فوریت ندارد و دراز مدت محسوب می شود. ما با شرکای خود همکاری می کنیم تا بر این مشکلات فایق آییم که از جمله آنها تسریع فرایند اسکان دادن به اتباع سوریه و عراق طی سال کنونی میلادی است. 

وی همچنین درباره  برجام  گفت: در این باره در حالی که از تلاش های گروه 1+5  قدردانی می کنیم، آزمون واقعی برای برنامه جامع اقدام مشترک یا هر توافق مشابه دیگر اجرای کامل و راستی آزمایی مستقل خواهد بود. فاصله حرف تا عمل بسیار زیاد است. به این منظور حیاتی است که از نهادهای مربوط از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت و توان  نظارتی آن‌ها در صورت لزوم تقویت شود. 

دانیل ژان در بخشی دیگر از سخنانش افزود: ما نگران قدرت گرفتن طالبان در شمال افغانستان، بلندپروازی های داعش و شبکه های در حال گسترش آن در جنوب آسیا، خاورمیانه، شمال آفریقا، ساحل و نیز گروههای وابسته به آن از جمله بوکو حرام هستیم.

وی گفت: جامعه بین المللی باید تدابیر مشخصی برای مبارزه مشترک با تروریسم در نظر بگیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار