سیستان وبلوچستان ؛

50 درصد مردم سیستان در صورت قطع یارانه‎ها چیزی برای خوردن ندارند

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: حداقل 50 درصد مردم سیستان در صورت قطع یارانه‎ها چیزی برای خوردن ندارند، بیشتر مردم بیکار هستند و درآمدی ندارند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛سیدباقر حسینی اظهار کرد: در حال حاضر برطرف کردن مشکل معیشت مردم منطقه سیستان از همه موضوعات مهمتر بوده، چراکه از نظر اقتصادی شرایط بسیار سختی در این منطقه حاکم است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: به جرأت میتوان گفت حداقل 50 درصد مردم سیستان در صورت قطع یارانهها چیزی برای خوردن ندارند، بیشتر مردم بیکار هستند و درآمدی ندارند اگر اندوخته‌ای هم داشتهاند در این چند سال گذشته تمام شده است.

وی اجرای طرح سوخت مرزنشینان را بهترین راهکار برای ایجاد تحول در اقتصاد مردم منطقه سیستان عنوان کرد و گفت: مسئولان سهمیه تانکرهای ترانزیتی که وارد کشور می‌شود و از زابل به سمت افغانستان می‌رود و بازار افغانستان را اشباع میکند را قطع کنند، زیرا ترانزیت برای عده‌ خاصی به ویژه سرمایه‌گذاران خوب است اما سهمیه سوخت مرزنشینان می‌تواند زندگی چندین هزار خانوار روستای و مرزنشین سیستان را نجات دهد.

فعال شدن کارت‌های تجارت مرزی و سهمیه سوخت مرزنشینان دو خواسته مهم مردم سیستان است.

حسینی تأکید کرد: این موضوع را از وزارت کشور و استاندار و مسئولان مربوطه بارها پیگیری‌ کردهایم اما هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید مشکل معیشت مردم سیستان را برطرف کنند، ادامه داد: فعال شدن کارت‌های تجارت مرزی و سهمیه سوخت مرزنشینان دو خواسته مهم مردم سیستان است

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولان مربوطه بگویند چنین چیزی مقدور نیست، از جانب مردم پذیرفته نخواهد بود، چراکه در حال حاضر بازارچه شاه گل باز است اما برای تعداد محدود، ولی اگر تمام بازارچه‌ها باز شود اقتصاد همه مردم رونق می‌گیرد.

وی بیان کرد: این موضوع باید در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد زمان و امکانات خاصی هم نمی‌خواهد، تنها لازم است مجوز صادر شود و مردم کسب و کار خود را شروع کنند.

حسینی به دلیل انجام اقدامات لازم برای تصویب طرح منطقه آزاد تجاری سیستان در هیئت دولت قدردانی کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد تصویب آن در هیئت دولت باشیم، چراکه موضوع این طرح از بهمن ماه سال 92 مطرح بوده و روند تصویب آن بسیار طولانی شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.