سرهنگ جهانی: تقویت نیروهای امدادی ،گام اساسی در کاهش تلفات جاده ای

معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور گفت: با تقویت نیروهای امدادی در سطح جاده ها در ارتباط با نجات جان انسان ها شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ عین الله جهانی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای که امروز ( دوشنبه ) در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک در درون و بیرون شهر برای کاهش تلفات رانندگی امری ضروری است.

وی تصریح کرد: اگر رانندگان بدانند برای بی احتیاطیشان در رانندگی اعمال قانون می شوند قطعا تکرار تخلف نمی کنند و این امر تنها با تجهیز هوشمند کنترل ترافیک امکان پذیر خواهد بود.

سرهنگ جهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در کاهش تلفات جاده ای و اطلاع رسانی به مردم افزود: هزینه هایی که از شرکت های بیمه و مراکز دیگر به ما پرداخت می شود در مباحث آموزشی ، ترویج فرهنگ رانندگی از طریق رسانه ها و طروق مختلف صرف شده است.

معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور ادامه داد: در برنامه های آموزشی ما سعی کرده ایم که گرایش رانندگان را به بیمه خودرو و شخص ثالت افزایش دهیم و نیز در این راستا موضوعات برنامه های آموزشی را به گونه ای ساخته ایم که رانندگان در صورت نداشتن کارت بیمه چطور اعمال قانون شده و با چه مشکلاتی روبه رو می شوند.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه در کارشناسی تصادفات تمامی عوامل بروز حادثه بررسی می شود، تاکید کرد : اگر در بروز تصادفات عواملی غیر از راننده از جمله شرایط نامطلوب جاده ای و شهرسازی نقش داشته باشند در کارشناسی تصادفات لحاظ شده و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور با اشاره به حساسیت های پلیس در خصوص استاندارد سازی خودروها گفت: افزودن ایربگ و ترمز ABS به خودروها از شروط پلیس راهنمایی و رانندگی به خودروسازان برای تغییرات شرایط استاندارد سازی بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار