انتقاد کوچک‌زاده از نحوه اداره مجلس؛

دفترچه آئین‌نامه را خط بزنید و بنویسید "هرطور که نظر رئیس مجلس باشد"

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از نحوه اداره مجلس از سوی هیئت رئیسه انتقاد کرد.

دفترچه آئین‌نامه را خط بزنید و بنویسید
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، 12 آبان‌ماه) طی تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: شما طبق ماده 18 آئین‌نامه داخلی مجلس سوگند خورده‌اید که آئین‌نامه داخلی مجلس را با بی‌طرفی کامل اجرا کنید.

وی تاکید کرد: بسیاری از مواد آئین‌نامه زیرپا گذاشته می‌شود، از جمله اینکه هیچ‌گاه بند 2 ذیل تبصره ماده 55 حداقل از مجلس ششم تاکنون اجرا نشده است.

کوچک‌زاده تصریح کرد: طبق بند 2 ذیل تبصره ماده 55، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات موظف است عملکرد بودجه سالیانه مجلس را رسیدگی کرده و گزارش آنرا حداکثر تا پایان شهریور سال بعد ارائه کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: این روزها مردم در بسیاری از مجامع از بنده می‌پرسند این ساختمان‌های اطراف مجلس، دیوار مجلس و ... و همچنین 42 میلیاردی که در اختیار مجلس بود و یا بودجه‌های سالهای قبل چرا گزارشی از آن منتشر نمی‌شود؟

وی ادامه داد: طبق بررسی بنده در مجلس ششم هم این امر انجام نشده و بنده پیشنهاد می‌کنم این ماده را حذف کنید.

کوچک‌زاده با انتقاد نسبت به نحوه اداره کردن مجلس نیز گفت: 4 نفر تذکر می‌دهند و زمانی که به پنجمی می‌رسد، شما به فرهنگی می‌گویید دستور بعدی را شروع کن و برای توجیه اینکه به بقیه تذکرها گوش نمی‌کنید اعلام می‌کنید که ما دیگر وارد بحث دیگری شده‌ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: دفترچه آئین‌نامه را خط بزنید و تنها این کلمه را بنویسید که هرطوری که نظر رئیس مجلس باشد، اداره صحن صورت می‌گیرد، این نحوه قانونی نبوده و برخلاف دموکراسی، مردم‌سالاری و دینداری است.

وی خطاب به ابوترابی‌فرد، بیان داشت: اگر شما ادعا دارد بند 2 تبصره ذیل ماده 55 یعنی گزارش عملکرد بودجه مجلس در یکی از این 12 سال ارائه شده، همین امروز سایت خانه ملت آنرا منتشر کند، آنگاه ما قبول می‌کنیم، در غیر این صورت ملت ایران بداند که ما دیگر نمی‌دانیم دیوار، ساختمان‌های اطراف مجلس و همچنین بودجه چه شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
تازه فهمیدی حاجی؟اصلاپارش کنید!
آخرین اخبار