پلیس سایبری در انگلیس تشکیل می‌شود

انگلیس برای مقابله با تهدیدات داعش، نیروهای ویژه سایبری تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "جرج اوزبورن،" وزیر اول، رئیس خزانه و لرد دوم خزانه داری انگلیس، ضمن اشاره به افزایش تهدیدات تروریستی داعش در اروپا اعلام کرد: برای مقابله با تهدیدات تروریستی داعش و جلوگیری از حملات سایبری آنها، انگلیس کمیته ویژه‌ای از پلیس فضای مجازی تاسیس می‌کند. 

وی در ادامه افزود: تروریست‌های داعش در تلاش برای آسیب رساندن به امکانات زیرساختی انگلیس از قبیل بیمارستان‌ها، شبکه‌های انرژی و حمل و نقل هوایی هستند. داعش تلاش می‌کند با انجام حملات سایبری، کنترل سامانه‌های حیاتی انگلیس را در دست بگیرد. لندن برای مقابله با این تهدیدات، تیمی ویژه برای مقابله با حملات سایبری تشکیل می‌دهد. ما از خودمان دفاع می‌کنیم؛ اما مبارزه با داعش را لحظه‌ای متوقف نخواهیم کرد.

دومین سیاستمدار قدرتمند انگلیس پس از "دیوید کامرون،" نخست وزیر این کشور، در ادامه افزود: همانطور که با بمب، موشک، اسلحه و چاقوی داعش مقابله می‌کنیم، از این پس به مبارزه با تهدیدات سایبری این گروه تروریستی نیز می‌رویم. تیم سایبری انگلیس با همکاری و نظارت آژانس اطلاعاتی و وزارت دفاع این کشور فعالیت خواهد کرد.

پس از وقوع حملات تروریستی پاریس، انگلیس اعلام کرد تعداد نیروهای سرویس‌های جاسوسی MI5  ، MI6  و آژانس اطلاعاتی این کشور تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
  
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار