پیگیری تقویت سلامت حوزه غذا و دارو در مناطق آزاد

مدیر امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: تقویت سلامت در همه حوزه‌ها از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها باید در مناطق آزاد با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس عباس مهدیزاده، مدیر امور استان‌های سازمان غذا و دارو در نشست با مدیران سلامت مناطق آزاد و مدیران و نمایندگان سازمان غذا و دارو که در چابهار با هدف ارزیابی امکانات حوزه غذا، دارو و آزمایشگاه برگزار شد، گفت: بعد از تفاهم نامه‌ سازمان غذا و دارو با سازمان مناطق آزاد که با حضور دکتر دیناروند و مهندس ترکان انجام شد، لازم است بندهایی که در این تفاهم نامه آمده، به زودی اجرایی شود.

وی افزود: در راستای این تفاهم نامه تقویت سلامت در همه حوزه‌ها از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها باید در مناطق آزاد با جدیت پیگیری شود.

مهدیزاده اظهار کرد: همه مدیران در مناطق آزاد باید مشارکت فعالی را در حوزه‌های مذکور داشته باشند که خوشبختانه در مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار مراحل اجرایی این تفاهم نامه به خوبی در حال انجام است و باید با قاطعیت ادامه یابد. با توجه به افزایش مناطق آزاد، باید ایجاد وحدت رویه و و مدیریت هزینه‌ها به درستی صورت گیرد.

وی گفت: در پساتحریم شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی در مناطق آزاد هستیم که باید مدیران مناطق آزاد، سلامت محصولاتی که در این مناطق توزیع و عرضه می‌شوند را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. آمار واردات را باید به درستی داشته باشیم . در راستای اهداف سلامت محور قدم برداریم. هیچ تعارفی در زمینه سلامت محصولات نداریم و باید سلامت در این مناطق در اولویت قرار گیرد و از نیروهای کارشناس و با تجربه استفاده شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مهدیزاده اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید در مناطق آزاد اجرا شود، بحث رهگیری و اصالت کالا است که مدیران مناطق باید این برنامه را نیز در اولویت داشته باشند.

مدیر امور استان‌های سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: سیستم پایش محصولات نیز باید به درستی و حتی در سایت درج شود تا مصرف کنندگان اطلاعات لازم را در مورد همه محصولات داشته باشند. امیدواریم در مناطق آزاد دبیرخانه سلامت مستقیما زیر نظر مدیرعامل مناطق آزاد تشکیل شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.