برای اطمینان از سلامت محصولات به نشان سازمان غذا و دارو توجه کنید

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برای اطمینان از سلامت محصولات در حوزه غذا و دارو به نشان سازمان غذا و دارو بر روی محصولات توجه کنید.

دکتر رستگار مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مکمل‌های غذایی موجود در داروخانه‌ها گفت: تمام فرآورده‌هایی که مجوز رسمی دارند قطعاً نشان سازمان غذا و دارو بر روی آنها ثبت شده است و بر روی آنها شماره پرونده سازمان غذا و دارو نیز وجود دارد که در صورت بروز تخلف توسط این اطلاعات می‌توانیم به راحتی اطلاعات تولیدکننده آن را به دست‌ آوریم.

وی افزود: تمام محصولاتی که نشان سازمان غذا و دارو بر روی آنها ثبت می‌شوند دارای مجوز هستند. اما برخی فرآورده‌هایی که در بازار وجود دارد دارای مجوز نیستند و از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند.

این صاحب نظر در خصوص علل قاچاق در حوزه غذا و دارو به ویژه مکمل‌های غذایی عنوان کرد: قاچاق این مواد سود زیادی را به دنبال دارد به همین دلیل قاچاق در این بخش زیاد است و به طبع آن نمونه‌های زیادی در بازار وجود دارد که استاندارد مناسب را ندارند و یا حتی مجوز سازمان غذا و دارو را نگرفته‌اند.

رستگار ضمن تأکید به تهیه و خریداری مکمل‌ها از مراکز معتبر گفت: باید افراد دقت داشته باشند که مکمل‌ها را از مراکز معتبر خریداری کنند و حتماً در زمان خریداری به نشان سلامت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان بر روی آن توجه نمایند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار