خط و نشان داود اوغلو برای کردهای ترکیه

نخست وزیر ترکیه گفت آنکارا با کردهای مسلح مذاکره صلح نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمد داود اوغلو - نخست وزیر ترکیه - عهد کرد تا زمانیکه شورشیان کرد، سلاح هایشان را زمین نگذارند با آنها وارد مذاکرات صلح نشود. در عین حال داود اوغلو از طرح دولت خود برای بازسازی مناطق کردنشین این کشور خبر داد.

نخست وزیر ترکیه که در شهر ماردین سخنرانی می کرد از «طرح اساسی» دولت ترکیه برای بازسازی مناطق کرد نشین این کشور، بعد از پایانِ عملیات نیروهای امنیتی ترکیه ضد شبه نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) خبر داد. 

داود اوغلو گفت: مخاطبان ما مردم خواهند بود. من به استاندارها و فرماندارها دستور داده ام تا شوراهایی متشکل از سازمان های غیردولتی و صاحب نظران در هر استان و ناحیه ایجاد کنند. ما هنگام دیدار با مسئولان سازمان‌های غیردولتی نیز تاکید کردیم دولت، شما را هدایت نخواهد کرد؛ بلکه خودتان باید امور را بین خود سازماندهی کنید. ما می‌خواهیم شما مخاطب ما باشید. آنهایی که سلاح در دست دارند، به عنوان طرف گفتگو پذیرفته نخواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
آقای داود اوغلو ، شما باعث بی آبروی و بالاخره ، نابودی حکومت اسلام گرا در کشور ترکیه هستید .
شما و دولت متبوع شما به امت اسلامی خیانت کرده اید و آبروی اسلام را برده اید .
آقای داود اوغلو شما شرافت و حیثیت مردم ترکیه را هم به باد آمریکا و رژیم صهیونیستی دادید و در در حد قطر و ال سعود کاهش دادید .
لعنت بر شما و یاران بی خرد شما .
آخرین اخبار