کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

هجوم میوه های قاچاق به کشور/ زعفران سوار بر الاکلنگ قیمت

از ورود میوه های قاچاق با تریلی از مرزها به حاشیه تهران تا افزایش قیمت زعفران که کاهش صادرات را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نبود نظارت عامل گرانی ماهی تا هجوم میوه های قاچاق به کشور از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته گذشته است:

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در چنین شرایطی که باغداران با مشکلات عدیده ای در فروش محصولاتشان مواجه هستند انواع میوه های تابستانه از نیم کره جنوبی به کشور وارد شده است.

رئیس انجمن تولید کنندگان قارچ گفت: تولید کنندگان با افزایش صادرات قارچ به سبب ثبات قیمت ها در بازارهای هدف دیگر دغدغه نوسانات قیمت ها را نخواهند داشت.

باز شدن درهای دنیا و افزایش تعاملات کشورها، صادرات به سبب سودجویی دلالان و دپو کردن محصول در خانه های خود با آهنگ کندی در حال سپری شدن است.

رئیس سازمان چای گفت: حداکثر شش میلیارد و پانصد میلیون تومانی باقی مانده مطالبات چایکاران در هفته جاری به طور کامل پرداخت می شود.

رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: قیمت پایین سیر در سال گذشته منجربه کاهش تولید و افزایش قیمت در سال جاری شده است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر قاچاق میوه اصلی ترین مشکل این بخش است که آسیب زیادی به تولیدکنندگان وارد می کند.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: تولید خاویار دریایی طی 15 سال گذشت بیش از 300 تن بوده که متاسفانه به سبب آلودگی دریا، صید بی رویه ذخایر ماهیان خاویاری به مرز نابودی رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته علی رغم افزایش هزینه های تولید تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: میوه های قاچاق از راه جنگل و کوهستان وارد کشور نمی شوند بلکه با تریلی از مرزها به حاشیه تهران می آیند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: در روزهای اخیر نامناسب توزیع و عرضه و دلالی موجب شده افزایش 30 درصدی قیمت ماهی در بازار شده است.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار