دولت در اردیبهشت ماه 94/

از بهره‌برداری بزرگترین خط تولید شیشه کشور تا افزایش 15 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی

مهم‌ترین عناوین خبری دولت در اردیبهشت 94 را در گزارش ذیل بخوانید.

از بهره‌برداری بزرگترین خط تولید شیشه کشور تا افزایش 15 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم‌ترین عناوین خبری دولت در اردیبهشت 94 به شرح ذیل است:


 روحانی دقایقی پیش عازم اندونزی شد

رئیس جمهوری به منظور شرکت در اجلاس گرامیداشت شصتمین سال تأسیس کنفرانس آسیا – آفریقا دقایقی پیش با بدرقه رسمی معاون اول خود و رئیس دفتر مقام معظم رهبری تهران را به مقصد جاکارتا ترک کرد.


پردرآمدها چه زمانی از قطار یارانه بگیران پیاده خواهند شد؟

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از 15 دیماه سال 1388 به تصویب رسید و با هزینه 70 میلیون تومانی در دولت نهم به اجرا درآمد، اما مشکلات ناشی از نحوه اجرایی شدن این طرح عظیم دولت یازدهم را برآن داشت تا در نحوه اجرای فاز دوم این طرح تجدید نظر کند.


حذف 5 گروه یارانه بگیر کشف برخی رسانه‎هاست / عضویت جهانگیری در حزب کارگزاران بر کسی پوشیده نیست/دولت برنامه‎ای برای حذف یارانه نان ندارد


سخنگوی دولت درباره حذف 5 گروه یارانه بگیر پردرآمد گفت: رسانه‌ها کشف جدید را خبررسانی کردند و ما اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در چارچوب بودجه‌های سنواتی داریم.


اسناد و مدارک مربوط به ورود پول‌های کثیف را به نمایندگان ارائه می‌دهم


وزیر کشور گفت: ما آمادگی کامل داریم مدارک و اسنادی که از ورود پول‌هایی که عمدتاً از راه قاچاق مواد مخدر و کالا و بقیه روزنه‌ها در حوزه‌های اقتصادی به دست آمده، حکایت دارد را به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ارائه کنیم.


اجلاس سران کشورهای آسیایی – آفریقایی با حضور دکتر روحانی آغاز شد

اجلاس سران کشورهای آسیایی – آفریقایی صبح چهارشنبه به وقت جاکارتا، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.


هیچ تعصب اعتقادی نباید دستاویز سلطه طلبی‌های سیاسی شود/ مذاکرات هسته‌ای می‌تواند توافق نهایی را در بر داشته باشد‌ + فیلم


رئیس‌جمهور گفت: هدف ایران همواره تعامل سازنده بوده و بر این پای می فشرم که این تعامل سازنده به نفع همه ما و دیگر مردم جهان خواهد بود.


شرایط کاهش حق عضویت صندوق ضمانت سپرده‌ها تغییر کرد

براساس مصوبه هیئت وزیران کاهش میزان حق عضویت صندوق ضمانت سپرده‌ها منوط به تصویب وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت شد.


قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 94 ابلاغ شد

هیات وزیران قیمت خرید تضمینی بالغ بر 24 محصول زراعی کشور را برای سال زراعی 1393 تعیین و معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.


امضای موقت موافقتنامه همکاری برای استرداد اموال تاریخی بین ایران و ترکیه

با تصویب هیئت وزیران، سازمان میراث فرهنگی مجاز شد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری دو جانبه برای استرداد، جلوگیری از ورود، صدور و انتقال غیر قانونی اموال فرهنگی – تاریخی بین دولت ایران و ترکیه اقدام کند.


افزایش 15 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی

براساس مصوبه هیئت وزیران، میزان مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی همانند شاغلان، به میزان پانزده درصد مستمری اسفند ماه 1393 افزایش یافت.


تهران از توسعه همه جانبه روابط با توکیو استقبال می‌کند/همکاری اقتصادی و کمک به توسعه منطقه‌ای، برای مقابله با زمینه‌های تروریسم

رئیس‌جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن در جاکارتا دیدار و درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.


علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال شد

علیرضا آوایی به عنوان رییس سازمان ثبت احوال کشور و معاون وزیر کشور منصوب شد.



کاهش درآمدهای نفتی، رکود اقتصادی و بیکاری گسترده فارغ التحصیلان مهمترین مشکلات دولت

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کاهش درآمدهای نفتی، رکود اقتصادی و بیکاری گسترده فارغ التحصیلان از مهمترین مشکلات دولت در سال جاری است که حل این مسائل بدون استفاده از برنامه‌ها و تجربیات گذشته امکانپذیر نیست.


امضای تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده با سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی


تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور زنان و خانواده با سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی به امضاء رسید.


دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند/رفع اتهامات و مشکلات ناشی از تحریم‎ها هدف ما از مذاکرات است/عزت ایران روزی است که در آن هیچ فردی بیکار نباشد + فیلم


رئیس جمهور کشورمان گفت: قشر کارگر بار تولید کشور را بر شانه‌هایشان می‌گذارند و جایگاه‌شان جایی است که رسول اکرم(ص) دست کارگر را به خاطر تلاش برای به دست آوردن نان حلال می‌بوسد ما دیگر در چه حدی هستیم که بگوییم دست کارگران را می‌بوسیم ایشان که اشرف مخلوقات جهان بود.


فارس مهد تمدن، فرهنگ و معنویت کشور است


رییس جمهوری گفت: استان فارس در جنوب ایران مهد تمدن کهن، فرهنگ، علم و ادب و یک پایگاه مهم معنوی است.


رهبر معظم انقلاب:‌ کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست/دولت مصرف کالاهای خارجی را برخود حرام کند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با تبیین وظایف مسئولان، دستگاهها و عناصر مختلف مرتبط با تولید داخلی و تأکید بر مبارزه واقعی با فساد و قاچاق، خاطرنشان کردند: کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه کارگری، نه در خارج بلکه در داخل و «تقویت و رونق تولید داخلی» است.


ساخت نخستین آزادراه 100 درصد خصوصی کلید خورد


با ابلاغ مصوبه هیات وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور برای احداث آزادراه همدان - کرمانشاه به طول 206 کیلومتر، ساخت نخستین آزاد راه صد درصد خصوصی در کشور کلید خورد.


مصوبه مربوط به حریم خطوط هوایی انتقال و توزیع نیروی برق ابلاغ شد


معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران درباره حریم خطوط هوایی انتقال و توزیع نیروی برق را ابلاغ کرد.


کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در استان‎ها تشکیل می‌شود

معاون اول رییس جمهوری از تصمیم دولت برای تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در استان‌ها در آینده نزدیک خبر داد.


"محمود زمانی قمی" استاندار مرکزی شد


محمود زمانی‌قمی به عنوان استاندار استان مرکزی انتخاب شد.


کش و قوس‌های «طرح انتقال مرکزیت سیاسی اداری کشور»/ آیا تهران پایتخت می‌ماند؟

در حالی مهر تایید شورای نگهبان بر طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی- اداری کشور خورد که طی آن دولت مکلف به تشکیل شورای ۱۵ نفره برای امکان‌سنجی این طرح شد، این بار باید دید که آیا طرح مذکور با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم، عاقبت به خیر خواهد شد یا خیر.


افتتاح خط تولید تمام رباتیک رادیاتور پانلی ایساتیس


معاون اول رئیس جمهور، خطوط تولید مدرن و تمام رباتیک رادیاتور پانلی ایساتیس را در یزد افتتاح کرد.


افتتاح فاز اول کارخانجات کاشی ارگ ارغوانی یزد با حضور جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان یزد دقایقی پیش فاز اول کارخانجات کاشی ارگ ارغوانی یزد را افتتاح کرد.


متهم اختلاس 300 میلیاردی دستگیر شد

متهم اختلاس 300 میلیاردی یکی از بانک­های شهرستان قروه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کردستان دستگیر و روانه زندان شد.


دستور رییس‌جمهور برای رسیدگی دقیق و جدی به اتفاقات ورزشگاه تبریز

در جلسه یکشنبه هیأت دولت، وزیر ورزش گزارشی از رویداد ورزشگاه تبریز بیان کرد و رییس‌جمهور به وی دستور داد «موضوع را دقیق و جدی رسیدگی کند و در صورت ثبوت تخلف یا تقصیر، برخورد جدی مدیریتی شود».


سهم دولت از نظام رسانه‎ای کشور بسیار کمتر از منتقدین است

معاون اول رئبس جمهور گفت: سهم دولت از نظام رسانه‌ای کشور از سهم منتقدین و مخالفین بسیار کمتر است و این موضوع باعث شده دولت نتواند به صورت شایسته مطالب را به جامعه منتقل کند.


لایحه مربوط به کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا تقدیم مجلس شد

رئیس جمهوری، لایحه مربوط به کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.


افتتاح چند پروژه تحقیقاتی دانشگاه آزاد با حضور رییس جمهوری

رییس جمهور صبح امروز با حضور در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واقع در منطقه پونک تهران از چند پروژه تحقیقاتی، دانشگاهی و آموزشی بازدید و آنها را افتتاح کرد.


عملیات اجرایی آزادراه تبریز - بازرگان با دستور رییس جمهور آغاز شد

عملیات اجرایی آزاد راه تبریز - بازرگان به طول 253 کیلومتر با دستور رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.


بزرگترین خط تولید شیشه کشور به بهره برداری رسید

بزرگترین خط تولید شیشه کشور با ظرفیت تولید سالانه 220 هزار تن صبح امروز پنج‎شنبه در دومین روز از هفدهمین سفر داخلی کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان‎شرقی با حضور رییس‎جمهوری به بهره‎برداری رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار