نیویورک تایمز: اوباما امروز قاضی دیوان عالی آمریکا را معرفی می‌کند

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت رئیس‌جمهور آمریکا امروز جانشین قاضی اسکالیا را معرفی می‌کند.

نیویورک تایمز: اوباما امروز قاضی دیوان عالی آمریکا را معرفی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد امروز (چهارشنبه)، گزینه مورد نظر خود را برای جانشینی «آنتونین اسکالیا،» قاضی درگذشته‌ی دادگاه عالی آمریکا، معرفی کند. 

اوباما در ایمیلی که از کاخ‌سفید به طرفداران خود فرستاد از این تصمیم خود خبر داد. این در حالی است که به گفته وی جمهوری‌خواهان برای رد صلاحیت گزینه مورد نظر اوباما عزم خود را جزم کرده‌اند.

انتصاب قاضی دیوان عالی بدان سبب حائز اهمیت است که فرد انتخابی نظام قضایی آمریکا را برای مدت یک نسل تحت تأثیر قرار خواهد داد. به گفته منابع آگاه، اوباما امروز طی مراسمی در «باغ رز» کاخ سفید با معرفی نامزد مورد نظر خود به یک ماه منازعه در این خصوص پایان خواهد داد.   

آنتونین اسکالیا، قاضی محافظه کار دیوان عالی آمریکا، اواخر بهمن‌ماه سال جاری در ۷۹ سالگی درگذشت. اسکالیا مخالف سقط جنین و طرفدار مجازات اعدام بود و فوت او یک سال مانده تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما اتفاق افتاد.
              
اوباما قصد دارد برای پر کردن کرسی خالی او بر رهبران جمهوریخواه مجلس سنای این کشور فشار وارد کند. این در حالی است که جمهوریخواهان با یکدیگر تبانی کرده‌اند تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این روند را به تأخیر بیندازند و نامزد معرفی شده بوسیله اوباما را تأیید نکنند. آن‌ها معتقدند این کرسی باید تا ژانویه سال آینده (31 روز منتهی به 12 بهمن 95)، زمانی که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا وارد کاخ سفید می‌شود، خالی بماند تا مردم نیز بتوانند در دوره جدید نظرات خود را نسبت به انتخاب این فرد ابراز کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار