سفیر تهران در مسکو تایید کرد؛

مذاکرات جدی ایران و روسیه درباره احداث کانال کشتیرانی دریای خزر به خلیج فارس/ کانال سوئز را دور می‌زنیم!!

مهدی سنایی از مذاکرات جدی تهران و مسکو برای احداث کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس خبر داد.

مذاکرات جدی ایران و روسیه درباره احداث کانال کشتیرانی دریای خزر به خلیج فارس/ کانال سوئز را دور می‌زنیم!!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مهدی سنایی، -سفیر ایران در روسیه - دیروز در جمع دانشجویان در سنت‌پترزبورگ تائید کرد: مسکو و تهران در حال مذاکره برای حفر کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند.

سناعی بدون اشاره به جزئیات این طرح افزود: هرگونه کانالی که این دو دریا را به هم متصل کند باید از خاک ایران عبور کند. بله، این موضوع مورد بحث قرار گرفته است.

دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است که 7 هزار کیلومتر خط ساحلی با ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان دارد.

به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، این کشور، جمهوری آذربایجان و ایران، روز پنجشنبه توافق کردند که مذاکرات را درباره کریدور حمل و نقل شمال - جنوب تسریع بخشند.

 بخشی از این کریدور در امتداد ساحل غربی دریای خزر از روسیه به ایران از طریق جمهوری آذربایجان قرار خواهد داشت.

انتظار می‌رود کریدور شمال – جنوب زمان حمل و نقل محموله‌ها از هند به آسیای مرکزی و روسیه را کاهش دهد.

در حال حاضر، حدود 40 روز طول می‌کشد تا یک کشتی، کالاها را از بمبئیِ هند به مسکو برساند اما این کریدور این زمان را به 14 روز کاهش خواهد داد. این کریدور همچنین کانال سوئز را که عوارضی گران اخذ می‌کند دور می‌زند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۹:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سطح دریای خزر ۲۸ متر از سطح اب خلیج فارس پایین تر هست و اگر این کانال حفر بشه و ۱۰۰ ها شهر و روستا در اطراف دریای خزر زیر آب میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۷
از نظر فنی با توجه به کانال پاناما کارشناسان امکان انرا تائید کرده اند اما احتمالا محیط زیست به خاطر نفوذ اب شور به انهای زیر زمینی نظر مساعد نمی دهد. اما اگر این پروژه عملی شود روسیه ترکمنستان اذربایجان و قزاقستان به خلیج فارس متصل میشوند و احتمالا کشورهای قرقیزستان و ازبکستان و گرجستان با واسط کشورهای دیگر از این ابراه استفاده میکنند.ثانیا در مسر علاوه بر امکان ماهیگیری می توان دستگاهای تولید اب شیرین را نصب نمود. و گردشکری رونق میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
از نظر فنی هم مشکل داره دریای مازندران نسبت به آب های آزاد ۲۰ متر پایین تره،با این کانال ممکنه شهرای ساحلی زیر آب برن
Iran (Islamic Republic of)
Javad
۰۱:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۷
خیلی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالیه که 14 روز از زمان سفرهای تجاری کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالیه که 14 روز از زمان سفرهای تجاری کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
درود بر روسیه زنده باد بزرگمردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه این کانال از جنس بتن باشه و آب به خاک مناطق نرسه میشه از شوری خاک و آب مناطق جلوگیری کرد ضمن اینکه با توجه به رطوبت بالای آب دریا باعث افزایش نزولات جوی خواهد شد و مشکل کم آب در مناطق مرکزی به کلی مرتفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه این کانال از جنس بتن باشه و آب به خاک مناطق نرسه میشه از شوری خاک و آب مناطق جلوگیری کرد ضمن اینکه با توجه به رطوبت بالای آب دریا باعث افزایش نزولات جوی خواهد شد و مشکل کم آب در مناطق مرکزی به کلی مرتفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
اگه این طرح اجرا بشه من پرایدمو میندازم تو رود خونه اب ببرش ..تازه پسر همسایمون هم میخاد پژو ۴۰۵ شو بندازه اب ببرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
طرح خوبيه
امیدوارم که این طرح عملی بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
شیر سنگی
۱۲:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
این پروژه واقعا هوشمندانه است. اون دانشمندهایی که این طرح را اشتباه می دانند در اشتباه هستند و نمی دانند که اگه رودخانه از ان مسیر رد شه عقربها منقرض میشن .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سلام حتما که نباید وصلش کنید کانال میتونه احداث بشه ولی به خزر وصل نباشه با این کار مشکل اختلاف ارتفاع حل میشه تمام کشورهایی هم که از طریق خلیج فارس با ایران همسایه هستند هم میتونن از خزر بارگیری کنند یک مسیر رو تو خشکی طی کنن با استفاده از سامانه باربری ایرانی برسن به کانال اونجا تخلیه کنن با کشتی های ایرانی مسیرشون رو تا خلیج فارس طی کنند اینجوری خیلی اقتصادی تره محیط ریست هم خراب نمیشه .
:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
جریان آب راکت اقیانوسی رو وسط ایران چیکار کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
M.R
۱۶:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
طرح بسیار عالی و منطقی هست به دلیل بحران ابی که در تمامی مناطق کویری کشور وجود داره و مهاجرت به شهرها اونم نه هر شهری منطقی اینکه به شهرها ی پر اب شمالی یا غربی مهاجرت انجام میشه به مرور زمان که در جوابیه دوستانی که بحث امنیت کشور رو در نظر گرفتن با خالی از سنکه شدن این مناطق خیلی اوضاع بدتر میشه.با توجه به مسایل فنی ساخت و هزینه و اینکه در اجرای دقیق طرح که داستانهای خاص خودش رو داره .اگر تمام موارد فنی و مشارکت و هزینه و دقت در کل طرح درست دقیق انجام بشه.جلوگیری از مهاجرت.تغییر اب هوایی مناطق حاشیه ای طرح .دریافت درآمدی ترانزیت کالا.جهانگرد ی و توریسم.و مهم تر از همه نیاز دو کشور پر جمعیت هند و روسیه به ترانزیت کالا و سایر کشورهای تابع این دو کشور از نظر .امنیتی و تجاری و سایر موارد ذکر نشده تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۸:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
یکم فکر کنید نظر بدید تتلو نباشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۶
چرا می ترسین اولا قرار نیست روس مفتی از این کانال رد شه دوما امریکا اگه تونست بی دغدغه وارد اب های حلیج فارشه که نمی تونه اون موقع یه فکری میکنیم در ضمن این ابرا قدرت نظامی ایران رو هم افزایش میده بعد ایران نمی زاره روس ها هر غلطی که میخوان بکنن. به گمرک ایران پول میدن و رد میشن دست از پا خطا کنن ما که جلو آمریکا ایستادیم اینم روش بعد شوروی سابق به ایران خیانت کرد نه روسیه در ضمن مردم وملت ایران از منافع خودشون دست نمی کشن وا الان هم نه مردم مردم بی سواد دوره قاجار ن و نه فتحعلی شاه ابله حاکمه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
در فاز اول میتوانیم دشتهای کویر و لوت و دریاچه هامون و بسیاری از دریاچه های مرکزیمان را که بعضاَ دهها متر پایینتر از دریاهای آزاد(خلیج فارس و دریای عمان) هستند را با کانال به دریای عمان یا خلیج فارس وصل کنیم و از مزایای بیشمار آن که بعضی از کاربران در بالا به بعضی از آنها اشاره کردند بهره مند شویم اتصال آن به دریای خزر با توجه به رشته کوه البرز و هزینه های بسیار برای ایجاد “کانال لاک “و احتمال زیر آب رفتن سواحل شمالی ایران و کشورهای حاشیه خزر و وجود مسیر های جایگزین دیگر مانند کانال ولگا-دن و به خطر افتادن امنیت ملی و مشکلات زیست محیطی برای خزر و …. حداقل تا صدها سال آینده و پیشرفت تکنولوژی و… خیلی به نظرم مقرون به صرفه نمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
اششششششششششششششششششششششششششششششششششششتغال به وجود می آید ....کشور از دست فقط درامد نفتی راحت میشه ....درآمد گمرکی فراوان به دلیل اتصال آسیایی میانه با آب های بین لمللی. ..رونق بنادر شمال کشور ....از بن بست درآمدن مناطق شمالی .....پیشرفت نیروی دریایی و کشتی رانی .....از بین رفتن قاچاق در نقاط محروم .....افزایش توریست ...و هزار دلیل فراوان دیگر. ..
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
در کنار همه ی معایبی که می تونه داشته باشه تولید شغل زیاد هم قطعا داره مخصوصا برای مردم محروم جنوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
سلام بنظرم این طرح در دو فاز قابل اجراست فاز اول کشیدن کانال از دریای عمان به کویر لوت و ایجاد در یاچه هایی در دل کویر که چند حسن دارد
گردشگری ترانزیت کالا از مرکز ایران به سایر نقاط
تغییر آب و هوایی در مناطق کم آب شرقی بواسطه افزایش رطوبت و تعدیل دما
استفاده از این آب برای دستگاههای آب شیرین کن در مسیر
تغذیه سفره های زیززمینی پیرامونی و دهها مزیت دیگر
در خصوص اتصال طرح به دریای خزر فاز دوم با بررسی همه جوانب
بجاست که این طرح از یک نقطه شروع بشه
Iran (Islamic Republic of)
آرش امینی
۲۳:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
با سلام خدمت دوستان عنوان رساله بنده در مقطع دکتری مدیریت بحران آب با محوریت ایران رود هستش اگه ارگانی یا کسی از دوستان میتونه از رساله ام که کاربردیه حمایت کنه ممنون میشم .فقط اینو بدونین با اجرای این طرح به چند میلیون نفر از مردم کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار ایجاد میشه بعدش از زلزله های کشور کاشته میشه از همه مهتر بحران آب رو میتونیم پشت سر بزاریم و ایران رود باعث میشه کشورمان تا آخر عمررررررردرآمد کلانی از این راه به دست بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
قبل ازساخت کانال سوئز خیلی ها بهشون میگفتن این طرح غیر قابل اجراست و به محیط زیست لطمه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
اقا این طرح هم واسه ایران خوبه هم روسیه ،،چه کار دارید به روسیه شما؟؟مگه میخواد مفتی رد بشه ،،،تازشم عمق استراتژیک و ضربه از درون و حمله ناوگان امریکا به ایران از داخل و تغییر اکوسیستمو دو قسمت شدن ایران و اینا همش شرو وره،،،این کانال مثله یه مو میمونه تو کشور،،،نه اکوسیستم چیزیش میشه نه کشور دوقسمت میشه ،،الان هواپیماهای خارجی دارن از اسمون کشور استفاده میکنن عمق استراتژیکمونم اسیب ندیده جنگنده های امریکایی هم غلطی نکردن حالا فردا کشتی تجاری خارجی ام بیاد رد شه هیچ خبری نمیشه خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ تير ۱۳۹۵
به نظر من ایران با این طرح خییلی پیشرفت حواهد کرد .1.هم ازنظر اقلیم و اب وهوا.2.هم از نظر طبیعی و .... این نظر هم که میگن با این طرح ممکن ایران در خطر بیافته و ..... کاملا اشتباه . از نظر من مسدوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۰ تير ۱۳۹۵
خشک سالی از بین میره وکلی منطقه وسه سکونت ایجاد میشه این طرح باید در افریقا نیز انجام بشه ...
France
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۸ تير ۱۳۹۵
سلام دوستان چرا فکر میکنید با ایجاد این کانال امنیت ایران به خطر میفته خیلی هم خوب میشه در ضمن یکی از معضل بزرگی که شامل ایران هم میشه کم شدن آب دریای خزر والودگی آن است که میشه با این کار مشکل رو حل کرد کرد درضمن آمریکا هیچ وقت هم نمیتونه به ایران نفوذ کنه ما باید کمک کنیم تا این کانال ایجاد بشه به اقتصاد ایران کمک میکنه☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۰۱ تير ۱۳۹۵
خدا پدرشون رو بیام رزه. این کانال اگه ایجاد بشه
1.اقلیم ایران رو بهتر میکنه . 2. نجات گونه هایی مثل گورخر ایرانی و یوز ایرانیه3. آبهای زیرزمینی به شدت تقویت میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اگر یزارن ودلواپس نشن خیلی عالیه موقیعیت ایران عالی بود بهتر هم میشه.چه شود کانال مصر وتنگه ترکیه .باید برن کنار شاهراه ابی ایران داره میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر من این بهترین طرح از نظر اقتصادی و کشاورزی بوده و از نظر استراتژیک ایران را در جهان یک کشور مهم قلمداد می شود وبا یک کانال ایران به دو قسمت نمی شود مثل یک رود که از وسط خیلی کشورها میگذرد تازه کوسه ها و ماهیهای دو طرف هم میتونن ییلاق قشلاق کنن.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
این طرح ایران را مهمتر میکنه و روسیه میشه زیر نفوذ ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این طرح از سال 1345 مطرح بوده و ژاپنی ها روی فاز صفر آن مقداری کار کرده اند و شما هم از جملات آخرتان مشخص شد که دارای موضع سیاسی هستید نه فنی واقتصادی ترا بخدا بیائید بفکر این مملکت باشید اگر در این کشور برای آب آن کار نشود آباد نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
دوستان نگران نباشید این حرف ها بیشتر از سر تبلیغاته و جنبه اجرایی به ده ها دلیل ندارد. از جمله دلایل آن میتوان گفت
1. سطح آب دریاچه خزر 28 متر از سطح آب های آزاد جهان پایین تر است و در صورت متصل شدن به آب های آزاد بسیاری از شهر های بندری اطراف آن به زیر آب فرو می رود.
2. شمال تا جنوب ایران بصورت هوایی 1250 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به اینکه فلات ایران یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است و بطور متوسط این مسیر نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد بالاتر است حالا خود شما حساب کنید چه تجهیزات و انرژی لازم است تا این واقعه رخ دهد.
3. اگر عرض این کانال را 30 متر فرض کنیم و همچنین فرض کنیم که عوارض زمین اجازه دهند که ما این کانال را مستقیم حفر کنیم آنگاه نیاز است 75 میلیارد متر مکعب گود برداری کنیم که اگر چگالی متوسط را 2.7 در نظر بگیریم 202 میلیارد و 500 میلیون تن گود برداری داریم
4. در ضمن شما میتوانید ده ها مورد مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و استراتژیک دیگر از جمله نابود شدن کامل اکوسیستم خزر را نام ببرید که این طرح نشدنی و بیشتر برای تبلیغات است.
این طرح از زمان حاج آقا خاطره هر از گاهی گفته میشود در عجبم که اینها حرف از عقلانیت و تجربه میزنند و با آرمان گرایی هم مخالفند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
مسخره ترین چیزی بود که تو عمرم شنیدم همینو بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
با عرض سلام و احترام

این طرح دارای خوبیها و بدیهای زیادیه
ولی در کل با توجه به موقعیت فعلیه مملکت و نیز کمک گرفتن از کشوری که سالیان دراز در ایران به دنبال منفعت طلبیه خودش بوده
و با توجه به هزینه سرسام آوره خودش و نیز زمان بسیار زیادی که میبره و در ایران هم این زمان به صورت موروسی چندین برابر کشورهای دیگه هست
به نظر بنده اصلا صلاح نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
این طرح هم شدنیه هم برای ایرانیها صرفه اقتصادی داره چون ایران از کشتیها حق ترانزیت میگیره در ضمن برای انتقال کالاهای خودش هم دیگر نیاز به این همه تریلی نداره که از بندر کالا حمل کنند همینطور چون اب و هوای ایران گرم هست باعث تبخیر اب درون این کانل میگردد واب و هوای ایران را معتدل میکند . درون این کانال میشود مسافر جابجا کرد . ماهیگیری کرد . میتوان کنار شهرهایی که این کانال از از کنار انها می گذرد ساحل دریای مصنوعی ساخت مثل: یزد طبس . اب شیرین کن گذاشت . ضمنا با تجهیزات دفاعی که هماکنون ایران در اختیار دارد دیگر خطرات گذشته برای ایران وجود ندارد به امید خدا . اختلاف ارتفاع هم با اسانسور دریایی حل میشود . انشاال... انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام هم ميهنان گرامي اين كار شدني نيست زيرا سطح درياي خزر ٢٨ متر پايين تر از آبهاي آزاد است و اگر اين دو به هم وصل شوند سطح درياچه خزر به همين ارتفاع بالا ميايد و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
توروخدا اگه کسی چیزی نمیدونه نظر نده ادم به از اینا نگا میکنه حرصش میگره یکی میگه نیروهای دریایی امریکا به قلب ایران نفود میکنه اخه ادم عاقل ایران اگه نتونه از ورودی خروجی تو تا کانال که جفتش دیویست متر میشه محافظت کنه که دیگه هیچی،البته نمیگم خطرات زیست محیطی نداره ولی میشه جلوش رو تا حدی بگیرن با مهندسی،جدا از اون باید منافع وسیعی که بهمون میرسه رو هم در نظر بگیریم بکی از کارشناسا گفته هزینه این پروژه ظرف نهایتا چهارسال برمیگرده بنده خودم خیلی سواد ندارم ولی هر چیه رشتم زمین شناسیه تو دانشگاه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مساله اینه که ما نمیخواهیم کشورمون را به خاطر روسیه های خائن نابود کنیم .
Germany
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالب این همه نظر داده شد جالب اینکه یکی نگفت اصل نقشه با خبر منطبق نیست در خبر نام خلیج فارس آمده ونی کانال کشتی رانی به دریای عمان می پیوندد این هم ازان حرفاست
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
طرح تقسیم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام. دوستان خودتان میدانید امنیت ایران مهمتر از درآمد است. مطمئن باشید ، روسیه برای همیشه از کانال استفاده نظامی خواهد کرد ، و این یعنی ورود به امنیت کشور ، کشوری که ثبات الان را فقط بخاطر یک پارچه بودنش مدیون است، پس هر کشوری که امنیت در درجه اول داشته باشه کم کم بقیه مشکلاتش (اقتصادی و غیره) هم حل خواهد شد. فقط باید متحد باشیم، هوای هم دیگه داشته باشیم ، مثل برادر واقعی.
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
این دیگه از اون حرفاست، دوستان اصلا ناراحت نباشید، سطح آب خزر 35 متر پایین تر از سطح آب های آزاده ، یعنی اگر خلیج فارس به خزر وصل بشه اینقدر آب از جنوب به سمت خزر میره که 35 متر ارتفاع آب بالا بیاد، اون وقت به جای شمال دیگه همه باید بیاید تهران
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
حجم کاری آزاد راه تهران شمال 1/1000 این کاره بعد از 40 سال هنوز کمتر از 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد با این احتساب 1000000 سال زمان خواهد برد تا بتونین این کانال رو بزنین

ان هم با تورم 100000000000000000000000000000000000000000000000 برابری قیمت اولیه پروژه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
طرح خوبيه ولي بايد بدون كمك روسيه بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
امیدوارم که این طرح عملی بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من فکر خوببیه تو استان ها دریا داشت باشیم بریم ساحلش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
امیدوارم خدا به ما رحم کنه با این افکار پلشت بعضی از دوستان. اخه عزیزم شما که ااطلاع از نحوه اداره کشور و اقتصاد و اشتغال و توریست و حساسیت ژئوپولوتیک نداری چرا اظهار نظر میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اصلا به جهنم که 40 روز طول میکشه تا بارها به روسیه برسه به ما چی بزار 100روز طول بکشه کسی که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه این چه نظری دادن که کشور عزیزمون ایران رو نصف کنن که روس فایده ببره!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بعدی هم
خزر به مدیترانه:ایران عراق سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
متاسفم براایران این گرگ پیرومکاراینبارمیخادکشورمون رایکجایک لقمه چربش بکنه کی مامیخایم به هوش باشیم دوستامونا دشمن میکنیم ودشمنامونادوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
این کار به نفع ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اگه بشه چی میشه اب در مرکز ایران و وابستگی چندین کشور به اب راه ایران در مورد دوستانی که از نظر امنیت ودو تکه شدن ایران نگرانند موقع که ما قادریم با غرق کردان یک کشتی تنگه هرمز ببندیم بستن کانال که کاری نداره اب یعنی اشتغال اگر در مرکز ایران اب حتی شورداشته باشی می توانی کویر را جنگل کنی این یعنی اینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
حرفش زدن عمل کردنش خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
فرض كنيد يه چرخ و فلك هم كنارش بسازيم بزرگتر و زيبا تر از London eye . مثلا تو يزد چه منظره زيبايى ميشه از بالاى چرخ و فلك كنار رودخونه ديد. شهرايى كه تو مسير رودخونه هستن از نظر توريسم به شدت رشد بيشتر ميكنن.
درباره مطلبى كه گفته شد مثل خط مرزى ميشه، اينهمه كشور كه رودخونه از كشورشون رد ميشه، به خاطر اين تكه شدن؟ مهم اينه كه تو دنيا قدرت داشته باشيم مثل همه اون كشورها تا كنترل امنيت دست خودمون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۶:۰۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
میشه به هر کدام از شهر یه کانال آب زو که از وسط شهرها می گذره مگه نه؟مثل کشورهای اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
پروژه خیلی خوبیه ,حداقل جمعه ها یه وقتی میزاریم با دوستان میریم لب کانال ماهی گیری ,من ازهمین جا که الا ن وسط روستا بین بچه های روستاهستم, بیل به دوش اعلام آمادگی می کنیم برای حفراین کانال استراتژیک وبین المللی
البته بایدبگم این کاربایدکارشناسی بشه چون به نظر میاد اگه این کارصورت بگیره احتمال جابجای صفحات پوسته کره زمین صورت بگیره وبا رویدادجدیدبهم پیوستن خشکیهای کره زمین مواجه شویم واین جابجای کلأنقشه جغرافیای تمام کشورهارو دگرگون خواهدکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
خطرناکه بیشتر برای روسیه منفعت داره تا ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
هر چقدر هم که برا اقتصاد هم که خوب باشد از لحاظ امنیت خطرناک است امیدوارم که نذارن اینکار بشه اینا فقط نقشه امریکا وانگلیس وروسیه است !برا یه اس ۳۰۰خالی چقدر بروبیا داشتیم که هنوز ندادن پس فقط به نفع روسیه امریکا وانگلیس است و کشورم براحتی تجزیه میکنن وملت بدبختتر خواهند شد !البته تا رهبر معظم انقلاب هستش به امید خدا غمی نیست چون رهبر این جونورارو خوب میشناسه واعتمادی ازشون نداره ونخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
فرض کنین این آبراه درست شد و هیچ خطری هم از طرف امریکا و روسیه نباشه. خدا میدونه اگه یه سونامي بخواد تو دریای خزر یا جنوب اتفاق بیوفته چه فاجعه ای به بار میاره. ممکنه چند تا از شهرامون بره زیر اب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اینهمه نظر اونم فقط نظر شخصی بدون توجه به ابعاد فنی و استراتژیک طرح!
عوارض زمین در ایران رو بررسی نمایید بعد نظر بدین. اگر همچین کانالی قرار بشه احداث بشه به این شکل که متصور شماست نیست. بلکه در برخی نقاط نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ خواهد بود در ضمن مهم اینه که دبی مورد نظر و نیاز چقدره؟! با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش قابل توجه تراز آبها که بخش قابل توجه آن ماحصل احداث سدهای متعدد و کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد از آبهای زیرزمینی و ... برای جلوگیری از تخریب جنگلهای شمال و در حالت حفظ کلی اکوسیستم محدوده ضلع شمالی رشته کوه البرز نیاز به این طرح را الزامی میدارد! البته بایستی جوانب استراتژیک،پدافندی و امنیتی و همچنین هزینه های این طرح مد نظر قرار گیرد.
برای جلوگیری از تکرار واقعه تلخ دریاچه ارومیه (خشک شدن دریاچه) برای دریاچه خزر این امر دور از تصور نیست!
در ضمن اینرو در نظر بگیرید که ایران میتونه با استفاده از اجرایی نمودن این طرح چقد اشتغالزایی و درآمد ارزی برای کشور داشته باشه!!!
ابعاد اشتغالزایی : نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز اجرای طرح - ایجاد اشتغال در مسیر اجرای طرح - امکان توسعه کشاورزی و صنعت در مسیر طرح - فروش محصولات و افزایش صادرات - فروش امتیاز آب به کشورهای همسایه و ... !
ضمناً هم اکنون از سال 91 پروژه ای بصورت خط لوله از خلیج فارس به سیرجان و یزد در حال اجرا می باشد که آب رو به این مناطق انتقال بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
دریای خزر ممکناست اب بیشتری وارش شود ولی خشک نمی شود با این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بابا جان توجه توجه...آی اونایی که میگید ایران دوتیکه میشه و جر میخوره!!!!!بخدا اون عکس بالایی که دیدید الکیه....یعنی نفهمیدید عرض این کانال 10 کیلومتر هم باشه توی نقشه اصلا معلوم نیست...در حالی بیش از صد یا دویست متر فکر نمیکنم عرض داشته باشه....این عرض کافیه برای عبور کشتیهای کوچیک....اما برام خنده دار بود که ده ها نفر اون عکس بالا که کار یه دقیقه فتوشاپه رو دیدن بعد با یه حسی میگن آهای کجایید که ایران جر خورد...اون چیزی که عکس نشون میده حداقل 100کیلومتر عرض داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
مهم اینه مثل یه خط مرزی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
عرض کانال باید به اندازهای باشد که کشتیهای اقیانوس پیما بتوانند از ان عبور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
نگران نباشید اگه تصویبم بشه به عمر ماها قد نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
خیلی خون خودتون رو کثیف نکنید خبر تکذیب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
از قايقهاى تندرو هم ميشه به عنوان تاكسى رودخونه اى استفاده كرد مثل لندن. از يزد ميشه رفت دم رودخونه داد زد :"آقااااا دربست شمال چند ميشه؟"
United States of America
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
نمیدونم بخندم یا گریه کنم به حال خودمون وسیاستمدارها واین کشور.
این کار نیروی انسانی خیلی زیادی میخواد و اینکه چندین شهر و روستا باید بره زیر آب.با این طرح کاملا مخالفم به دلایل مختلفی که در بالا هم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اولا این طرح در زمان جنگ سرد ریخته توسط امریکایی ها دوما تین طرح توسط کشور دیگه قرار بود اجرا بشه مثل المان وژاپن که در عوضش بهره برداری از معادن ایران می خواستن به مدت پنجاه سال که ته اش بازم به نفع اونا میشد سوما قرار نیست ایران همش بره زیر یه رود خونه میشه مثل رودخونه یانگ تسه چین یا چند برابر اروند خودمون که اصلا در پهنا ایران دیده نمیشه ثالثا به این فکر کنین چند تا بندر بزرگ مثل شانگهای گوانجو چین میشه کنار یانگ تسه ایزان ساخت سوما این قدر بزرگ نیست مثل خلیج فارس که امنیتش از دستمون در بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بابا این فقط یه پیشنهاد بود

چه خبره؟؟؟؟

مگه الکیه

هزارنفربایدبررسی کنن


مگه میشه ایران مثل آلمان بشه ایران شرقی ایران غربی

یه طرحی چندتادانشجوگفتن

فقط سوأل پرسید در دانشگاه سن پترزبورگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
با وصل شدن آب دریای آزاد به دریاچه خزر تمام شهر های ساحلی خزر به دلیل ارتفاع کمتر نسبت به آب های آزاد زیر آب میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
کشور رو دارن به پایین برره ،بالا برره تبدیل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
این پروژه روباید ازدیداقتصادی وزیست محیطی کارشناسی کردومسولین کارشناس بایدنظربدن.
قابل توجه اون دسته ازهم وطنان عزیز که درموردکشورروسیه بد میگن تادیروز که ازخبرازدواج دخترهای روسی وتابعیت درآن کشوربه وجدآمده بودین وهمه شالوکلاه کرده ودعابه جان مسولین کشورروسیه داشتین حالا چه شده ورق برگشته.به هرحال آن چیزی که مشهود میباشددرسالهای اخیردرصحنه بین الملل کشورروسیه پشتوانه ایران بوده ودرمقابل کشورآمریکا ومتحدانش ایستاده
ودرعمل هم این موضوع را ثابت کرده ,حمایتهای نظامی ازایران ومتحدان ایران ازجمله سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
ایران غربی, ایران شرقی مثل آلمان و کره دو تیکه میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
همه در مورد همه چیز گفتن جز شور بودن آب دریای عمان و خلیج فارس و شیرین بودن آب دریاچه خزر....من فکر میکنم این شایعه هست...اصلا عقلانی نیست...چون اینجوری دریاچه خزر رسما با موجودات آبزی و اکوسیستمش نابود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
کریدور حمل و نقل که نیاز به این همه هیاهو نداره, پس خطوط ریلیو برای چی اختراع کردن ؟ نه این همه هزینه نیاز داره و نه کشورو دو تیکه میکنه و امنیت هم حفظ میمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
در مورد خوب و بدش صحبت نکنید چرا که این یک ایده غلط و غیر ممکنه ،ارتفاع سطح این دو منطقه با هم حدود 4000 متره که اولین اصل برای ارتباط آبی دو منطقه (کانال) هم سطح بودن آنهاست. گسانی که مکانیک سیالات خوندند واقفند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اين چند ساله به اندازه كافى بيابانزايى كرديم، حالا يه كم فضاى سبز و آبادانى توليد كنيم به شرطى كه زمين خوارى و برج سازى رو دوباره شروع نكنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
دوستان لطفا یه کمپین مخالفت با این طرح تشکیل بدین از اونجایی که روسیه هزینه حفر کانال رو به عهده گرفته دولت از این بابت دقدقه ای نداره,اجرای این طرح به این صورت مساوی با نابودی ایران,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
اونا که نوشتن بی آبیه باید بدونن آب دریا به درد کشاورزی نمیخوره وگرنه ملت کنار دریا هویج میکاشتن اوناکه نوشتن عوارض میگیریم باید بدونن هرچقدر هم عوارض بگیریم ارزش نداره این طرح رسما خیانت به خاک وطن و نصف کردن ایرانه انقدر ساده نباشید ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
باشگاه جان نمیشد یک عکسی میذاشتین که کانال ونقشه ی کشور متناسب نشون داده میشد تا عده ای اینگونه کاغذی قضاوت نمیکردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
روسیه بخواد نفوذ کنه از طریق سیاسی نفوذ میکنه نه از طریق رودخانه.بعدش مگه مصر با حفر کانال سوئز تجزیه شد.باز بعدش به عقل شما اگه ایجاد کانال باعث مرز سیاسی میشه الان عراق باید بخاطر رودهای دجله وفرات تبدیل به سه کشور میشد.درضمن از روی تصویر هرگز قضاوت نکنین چون با این کوچکی نقشه کانال مورد بحث اصلا قابل مشاهده نیست.کانال خیالی در این نقشه عرضی در حدود 50-60 کیلومتر داره در حالی که اگه کانال حفر بشه عرضی بسیار کمتر از 1کیلومتر خواهد داشت و . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بازم میگم بهترین مسیر از هر لحاظ رشت زنجان همدان خرم آباد اهواز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بازم میگم بهترین مسیر از هر لحاظ رشت زنجان همدان خرم آباد اهواز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
یکم فک کنید تنه راه پیشرفت ایران همین طرحه خدا کنه که انجام بشه یکی از ارزوهای کوروش کبیره مطلب دکتر بدیع الزمانی رو بخونید متوجه میشید
تازشم عرض کانال ۲۶۰متر هس کسایی که میگن ایران دو نصف میشه با کمال احترام سواد درستی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
فرض كن كشتى تفريحى بزارن از شمال تا جنوب،چند تا شهر رو تو راه ميبينيم، از اون ور هم ميريم كيش باهاش، اگر هم تو راه حوصلمون سر رفت ميريم تو پارك آبى كشتى يا سينما ٤ بعدى(با پخش فيلم زير اقيانوس، كوسه ها از بغل صورتت رد ميشن، آدرنالين). خيلى خوش ميگذره.
نترس عزيزم هم ايران و هم روسيه در اين طرح منافع زياد دارن براى اين با هم اين طرح رو دادن، هر دو طرف اينقدر باهوشند كه ميدونن استعمار ايران عملى نيست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
روسیه اگه راست میگه بیاد کمک کنه اتوبان تهران شمال درست بشه. نمیخواییم بیاد کشور مارو مثل سیب نصف کنه.ارمنستان و ازربایجانو از ما گرفتند .بسه. نگزارید قرار داد ترکمانچای دیگری بین دو کشور به وجود بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
این طرح اگر عملی شود واقعا عالی است . البته باید بدانیم این طرح ریشه ای قدیمی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
طرح خوبیه ولی باید اولا همه تمهیدات امنیتیو مسئولان ایران در نظر بگیرن مثلا تو قرار داد ها بیارن ایران هر وقت خواست به اختیار خودش می تواند این راه دریایی رو ببنده و کشتی های جنگی ورودشان قدغن بشود و فقط کشتی تجاری حق ورود داشته باشه و هیچ نظامی روسی حق ورود بهش رو نداشته باشه و بعدش عوارض خوبی بگیریم . این طرح خوبه ولی طول میکشه تا اجراش کنن حداقل پنجاه سال طول میکشه در ضمن مواظب دورویی روسیه هم مسئولان باشن روسیه کشور خائنی هست و ضرر های زیادی به کشورمان زده اینو باید مواظب بود روسیه از پشت خنچر نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بهترین و کوتاه ترین مسیر و کم هزینه ترین مسیر حفر کانال از دریای خزر به زنجان واز اونجا به همدان و ادامه تا خلیج فارس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
کویر جای خود *دریا جای خود* ما سرزمین چهار فصلیم با این طرح دیگه میشیم یه کشور مصنوعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
یه کشور سبز ..بهتر از شوره زاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
شوره زار هیچ وقت سبز نمیشه . اون هم با اب شور دریا
Germany
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
واقعاازاعماق وجودم میترسم برای آن وقتی که فریب دشمن خورده باشیم وهیچ راهی برای نجات ایران نداشته باشیم خیلی فکرکردم فقط یک راوجودداردکه این طرح به نفع مردم ایران باشه اونم اینکه به اندازه یک رودخانه که قایق هم نتوانددرآن شناور بماندکانالی حفرشود آنهم نه دریک مسیر متصل به هم بلکه ازخزرتا وسط داخل کشوروبلعکس ازجنوب تاوسط کشور به هیچ وجه این دو هم به یکدیگرمتصل نگردد والا بایدگفت غلط کرد اونیکه عهده نامه ترکمانچای رانوشت و اونیایکه سکوت کردند.مادرمقابل خداوند مسول اعمال خود هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
برادر من ..ناو هم که بتونه رد بشه ار کانال ..ما حفاظت و ارتش داریم
میزاریم در ورودی خروجی کانل
کانال سوئز را ندیدی؟
گیت داره در داره
بسته میشه مگه الکیه
قورباغه ام نمیتونه وارد بشه اگه نخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
روس ها هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیستن. نه شرقی نه غربی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
رهبری عزیز و مردم شریف ایران اجازه نخواهند داد.....تا کی این دولت میخواهد ملت را خوار کند و عظمت ایرانیان رو تحقیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
عزیز من این طرخ به دولت مربوط نیست
و اینکار هم با روسها انجان نمیشه
ما خودمان انجامش میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
عزيزانيكه اينقدر تئورى ترس ايجاد ميكنن، لطفا يه قرص آرامبخش ميل بفرماييد. به اين مشكل روانپزشكى ميگن پارانويا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
به شما هم میگن ادمهای بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
چشم تمع به کشورمان زیاد میشه،،،
فقط روسیه سودش میبره،،
ما که نیازی به این کانال نداریم پس برای چی...،
مگه راه آهن شمال بجنوب در جنگ جهانی کم به ایران
لطمه زده که حالا کانالش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
اولن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
می دانم که نظرم گذاشته نمیشه- به نظر بنده این طرح مزخرفترین طرح عمرانی تاریخ ایران خواهد بود که بتدریج باعث نابودی مملکت به دست خودمون خواهیم شد. چراکه هم شما را از دست خواهیم داد و هم در تقابل با اکوسیستم جنوب و مرکز ایران خسارتی که به مملکت وارد می شود بسیار بزرگتر از منافع ان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
هیمین هزینه برا بیکاری _جوانان / وخانواذه ققیر بذارن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
نه اقا من مخالفم این سیاست روسیه است اول این که ایران دو تیکه میشه که برا امنیتش بسسسسیار خطر افرینه دوماراه برای ورودفتنه گرها وتروریستابسیار اسون میشه چون ایران مجبوره از سه مرزمراقبت کنه.غربی شرقی ومرکز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خيلى نامردى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
میدونیدبدبختی ماایرانیاچیه؟!!!.... اینه که هممون فکرمیکنیم کارشناسیم،یااگه لفاظی زیادنکنیم بقیه فکرمیکنندمالالیم،شمارا
به خدااول فکرکنیدبعدا اظهارنظر کنید،اگه هم مثل من کارشناس
نیستید اصلا نظر ندید .بذارید یکی که وارده نظرش روبگه...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خب استاد !!!
اینطوری که هیچ کس نباید هیچی بگه !
جز تعداد محدودی کارشناس
این حرف شما نسنجیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
باید با دید انتقادی به مسائل نگریست وگرنه کشور را به باد فنا میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
اینکار فاتحه امنیت کشور رو میخونه وحتی برای سفر و رفت و آمد زمینیی ایرانیان مشکل ساز میشه و همچنین بیگانگان راحت تر میتونن ایران رو تجزیه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
برادر من این مربوط به دولت نیست
قرارگاه خاتم داره به عنوان یک پروژه ملی این را مطالعه میکنه
اتفاقا این دولت زیاد تمایل نداره به این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
قرارگاه خاتم کجاست دیگه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مخت تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
این کار به دولت هیچ ربطی نداره .دولت موافق این نیست بخاطر هزینه هاش
Germany
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
دقیقا
مردم مصر هر کدوم یه هزینه ای برای کانال دادن
مردم ما فکر چی هستن؟
بلند پرواز باشیم
کشور ایران صد سال پیش نیس که بتوونه کسی بهش زور بگه
شیب پایین خزر طرف ایران است و خطر خشکی سمت ایران نیس
دوم چین هم کانال بزرگی توی کشورش توی چند سال اخرین زده
کشورش هنوز پا برجاست
سوم از لحاظ کاری .... اب و هوا و خیلی چیز های دیگه به نفع ایرانه ....
دوستانی که شک دارن برن کانال چین رو مطالعه کنن
بدون مطالعه حرف نزنید ...
طرح بزرگی هست ... مانندمردم کشور مصر و چین
خوشحال باشیم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
نفوذ اب به داخل زمین . اسیبهای زیست محیطی . موانع طبیعی . به خطر افتادن امنیت کشور
۱۲۳
آخرین اخبار