رسایی در تذکر شفاهی:

طبق مصوبه مجلس، دولت باید اجرای تعهدات برجام را متوقف کند

نماینده مردم تهران گفت: 6 ماه از آغاز اجرای برجام گذشته و دولت باید به مجلس گزارش دهد.

طبق مصوبه مجلس، دولت باید اجرای تعهدات برجام را متوقف کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی با اشاره به اینکه مطابق قانونی که مجلس مصوب کرده، 6 ماه از آغاز اجرای تعهدات ایران در برجام گذشته گفت: طبق بند 3 این قانون و نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب در مقطع اجرای برجام به رئیس‌جمهور نوشته‌اند در صورتی که طرف مقابل به هر بهانه‌آی تحریم جدیدی علیه ایران اتخاذ کند، دولت باید مقابله به مثل کند.

وی ادامه داد: 15 مورد تحریم جدید به بهانه هسته‌ای و موشکی علیه ایران اعمال شده لذا دولت مکلف است به بند 3 مصوبه مجلس عمل کرده و اقدامات خود را متوقف کند، البته ما چیزی برای متوقف کردن نداریم چون همه اورانیوم خود را داده‌ایم.

رسایی افزود: شما (لاریجانی) گفتید ما کیک زرد را گرفته‌ایم؛ وظیفه دولت این بود که برای حفظ حقوق مردم به طرف مقابل فشار آورد چرا که قانون می‌گوید اگر تحریم جدیدی علیه ایران صورت گرفت باید اقدامات داوطلبانه‌ ایران متوقف شود.

وی با اشاره مجدد به گذشت 6 ماه از آغاز اجرای برجام اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید در این باره به مردم گزارش ارائه دهد.

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به سخنان علنی رهبری مبنی بر اینکه ما روی زمین تعهدات خود را انجام داده‌ایم و طرف مقابل روی کاغذ تحریم‌ها را لغو کرده است، گفت: همه اعضای هیأت نظارت بر اجرای برجام به جز آقای روحانی و حتی آقای ظریف گفتند که طرف مقابل تعهدات خود را لغو کردند البته من نمی‌دانم که آنها در سال جدید اصلا جلسه تشکیل داده‌اند یا نه؟

انتهای پیام/
برچسب ها: رسایی ، مجلس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار