در نشست خبری با کامرون؛

ادعای اوباما: ائتلاف آمریکا و انگلیس، قویترین ائتلاف جهان است/ دست نیافتن ایران به سلاح اتمی، حاصل تلاش دو طرف بود

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک درباره به گفته آن‌ها «دستاوردهای» ائتلاف دو کشور گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا می گوید عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، امنیت و رفاه این کشور را تقویت می کند.

باراک اوباما این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در لندن بیان کرد.

اوباما همچنین گفت بهترین گزینه ممکن برای انگلیس ادامه عضویت در اتحادیه اروپاست. او هشدار داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قدرت این کشور را کاهش داده و به روابط تجاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در این کشور ضربه می زند.

وی در ادامه گفت: ائتلاف بین آمریکا و انگلیس، یکی از قدیمی ترین و قویترین ائتلاف ها است که دنیا تاکنون به خود دیده است.

باراک اوباما در ادامه این نشست خبری مدعی شد: تلاش های ما در سراسر جهان، باعث متوقف شدن شیوع ابولا شد، کمک کرد تا ایران به سلاح هسته ای دست نیابد و باعث توافقنامه تغییرات آب و هوایی در پاریس شد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما درباره طیف کاملی از چالش ها برای امنیت مشترک مان بحث و گفتگو کردیم. ما همچنان در تلاش های خود برای جلوگیری از حملات تروریستی مصمم هستیم و می خواهیم به پیشرفتی که در عقب راندن و در نهایت برای شکست دادن داعش بدست آوردیم، ادامه دهیم. نیروهای ما به صورت منظم درحال تضعیف کردن منابع مالی داعش و پناهگاههای امن آنها هستند و اقدام به از بین بردن سران ارشد آن در میدان نبرد می کنند.

باراک اوباما در ادامه گفت: ما باید به کار برای بهبود امنیت و تبادل اطلاعاتی در کل اروپا ادامه دهیم. ما درباره تلاش های دو کشور برای حل کردن مناقشات سیاسی در خاورمیانه نیز بحث و گفتگو کردیم که از یمن تا سوریه و لیبی را شامل می شود و هدف ما این است که چشم انداز ثبات افزایش یابد.

باراک اوباما درباره لیبی گفت: ما در لیبی این فرصت را داریم تا از دولتی جدید حمایت و کمک  کنیم تا مردم این کشور عناصر افراطی را ریشه کن کنند.

وی درباره سوریه گفت: در سوریه هر چند چالش برانگیز است، اما همچنان نیازمند پیشرفت بیشتر به سمت یک آتش بس پایدار هستیم. ما همچنان به دنبال دسترسی انسانی بیشتر برای افرادی هستیم که بیش از همه نیاز به کمک دارند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز در این نشست خبری گفت: ما در سوریه و عراق همچنان به تلاش های ائتلاف برای شکست دادن و تضعیف کردن داعش ادامه می دهیم.

کامرون گفت: در سوریه، شرکای ما اقدام به آزاد سازی مناطق وسیع کردنشین در شمال شرق این کشور کردند و مسیر اصلی میان رقه و موصل را هم قطع کردند.

وی مدعی شد: ما علیه روسیه تحریم اعمال کردیم و این تحریم در واکنش به تهاجم این کشور علیه اوکراین بود.

کامرون افزود: ما به نخستین توافقنامه جهانی تغییرات آب و هوایی دست یافتیم که از لحاظ حقوقی الزام آور است. این توافقنامه امروز به صورت رسمی به وسیله بیش از یکصد و پنجاه دولت در سازمان ملل متحد امضا شد.

نخست وزیر انگلیس اوضاع لیبی را چالش برانگیز توصیف کرد و گفت: سرانجام یک دولت با توافق ملی در لیبی وجود دارد که ما می توانیم با آن کار کنیم.

وی افزود: ما همچنین درباره بحران مهاجرت نیز صحبت کردیم؛ زیرا به صورت مستقیم روی آمریکا تاثیر نمی گذارد، اما در انگلیس مرزهای خود را حفظ کردیم و همچنان نیز به این کار اقدام خواهیم کرد. ما  می دانیم که این موضوع چه چالشی برای دوستان و همپیمانان ما و قاره اروپا است.

دیوید کامرون گفت: ما در زمینه امنیت اقتصادی موفق شدیم کاری کنیم که اقتصادهای ما بار دیگر رشد داشته باشند و برای مردم اشتغالزایی کنند. اقتصاد جهانی همچنان با چالش های جدی روبرو است؛ اما سال گذشته میلادی ، انگلیس و آمریکا دو کشوری بودند که اقتصادشان رشد سریعی داشت.

دیوید کامرون در ادامه بر اهمیت روابط تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا و ضرورت دستیابی به یک توافق تأکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
هههههخخخخخ دایی جانما اصلا صلاح اتمی نمیخاستیم هی میگفتیم . حرف خودتون میزدین این همه سال یاسین به گوش خر میخوندیم متوجه میشد. مشکل اینه که اینا خر نیستن خودشون زدن به خری
آخرین اخبار