پیروزی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایندیانا/ تد کروز کنار کشید

برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت ایندیانا پیروز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،‌برندی سندرز نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری، سه شنبه در انتخابات درون حزبی این حزب در ایالت ایندیانا به پیروزی رسید.

حدود یک ماه پیش نیز هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخابات درون حزبی در جزایر ماریانای شمالی پیروز شد.

کلینتون 54 درصد از مجموع آرا را کسب کرد و سناتور «برنی سندرز،» رقیب وی در حزب دموکرات، 34 درصد آرا را از آن خود کرد.

در همین حال، دونالد ترامپ در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه توانست رقیب خود تد کروز را در رقابت‌های ایندیانا شکست دهد و اعلام نامزدی خود را از سوی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تقویت کند. 

از سوی دیگر، تد کروز، از نامزدهای انتخابات دورن حزبی جمهوریخواهان، از رقابت انتخابات ریاست جمهوری کنار کشید و راه را برای معرفی دونالد ترامپ به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری باز کرد.

تد کروز پس از نطقی در ایندیاناپلیس پس از شکست سخت در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایندیانا در برابر دونالد ترامپ اعلام کرد: «ما تلاش خود را انجام دادیم اما رای دهندگان مسیر دیگری را انتخاب کردند. من غمگین هستم اما برای آینده کشور خوشبینی بی‌پایانی دارم. ما تبلیغات انتخابات خود را به حال تعلیق در می‌آوریم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار