تنش میان ترامپ و رایان بالا گرفت/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید به کناره‌گیری کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد درصورت تمایل ترامپ، حاضر به کناره گیری از ریاست کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل؛ "پال رایان،" رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد آماده است از ریاست کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه کناره گیری کند.

پال رایان رئیس نمایندگان آمریكا كه با انتقادهای شدید از سوی دونالد ترامپ تنها نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری 2016 آمریكا و هوادارن او تحت فشار است، اعلام كرد در صورتی كه ترامپ بخواهد، وی از ریاست كنوانسیون حزب جمهوری‌خواه كناره گیری می‌كند. 

یک روزنامه محلی در میلواکی به نقل از پال رایان گفته است که در صورتی که "دونالد ترامپ،" پیشتاز رقابتها و تنها داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در این حزب، از او بخواهد این کار را انجام می‌دهد.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز در گفتگو با سخنگوی رایان این خبر را تایید کرده است. مجمع حزب جمهوری‌خواه اواخر تیرماه برگزار شود و در کنوانسیون ملی، نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سراسری معرفی می‌شود.

این درحالیست که رایان هفته پیش حاضر نشد حمایت خود را از ترامپ اعلام کند. قرار است پنجشنبه هفته جاری این دو با یکدیگر گفتگو کنند.

اکثر رهبران حزب تاکنون حاضر نشدند از کارزار انتخاباتی ترامپ که درباره بسیاری از مسائل موضع جنجالی داشته، حمایت کنند. 

سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: ترامپ كه تنها گزینه نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری 2016 آمریكا است، باعث ایجاد شكاف در میان تشكل‌ها و چهره های بانفوذ این حزب، در حمایت و تایید وی در نشست آتی كنوانسیون حزب، شده است. سی ان ان پیش‌تر گفته بود: تنش میان پال رایان و ترامپ بر سر این موضوع كاملا واضح است؛ اگر رایان از ترامپ حمایت نكند آیا می‌تواند رئیس كنوانسیون حزب جمهوری‌خواه باشد؟ در همین حال "سارا پیلین،" كه در رقابت های ریاست جمهوری 2008 میلادی در كنار "جان مك كین" از "باراك اوباما" شكست خورد، نیز در مصاحبه با سی ان ان گفته بود: پال رایان در نهایت با ترامپ مواجه خواهد شد، اگر وی ترامپ را مورد تایید قرار ندهد، زندگی سیاسی وی پایان خواهد یافت. 

خبرنگار سی ان ان در پایان گزارش داد پال رایان گفته است: اگر ترامپ راحت است، من از ریاست كنوانسیون حزب  در ماه ژوئیه كناره گیری می كنم؛ اما ترامپ چنین كاری نخواهد كرد. 

ترامپ در مصاحبه روز یكشنبه (19 اردیبهشت) با شبكه ان‌بی‌سی نیوز گفت در صورتی كه پال رایان در كنوانسیون حزب جمهوری‌خواه وی را تایید و حمایت نكند، با پیامدهای آن مواجه خواهد شد و زمان را برای بركناری رایان از این سمت، از دست نخواهد داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من به مارکو روبیو رای می دهم تا رییس جمهور آمریکا شود ،آقای حسین باراک اباما او را حمایت کوند ،تا با همدیگر نژاد پرستی را از بین ببریم ،این جنگ در آمریکا بین کافران وآدمهای خوب می باشد،کسانی که از حزب سوسیالیس کومونیست صهیونیست یهودیان نازی مجاهدین خلق داعش منافقان نباشد ،جز دین کاتولیک دین مسیحی می باشد .
آخرین اخبار