اظهارات جنجالی کامرون درباره نیجریه و افغانستان زمانی که نمی‌دانست استراق سمع می‌شود!

نخست وزیر انگلیس در گفتگو با ملکه الیزابت، از نیجریه و افغانستان به عنوان کشورهایی بسیار فاسد نام برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس در گفتگو با ملکه الیزابت در آستانه برگزاری نشست ضدفساد در لندن، نیجریه و افغانستان را کشورهایی "فوق العاده فاسد" خواند. گویا کامرون زمانی که این اظهارات را مطرح می کرد، متوجه ضبط صدایش بوسیله خبرنگاران نبود.

وی گفت: سران برخی کشورها که فوق العاده فاسد هستند، قرار است برای حضور در این نشست به انگلیس بیایند. نیجریه و افغانستان از جمله فاسدترین کشورها در جهان هستند. 

"جاستین ولبی،" اسقف اعظم کانتربری پس از اظهارات کامرون گفت: اما محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه فاسد نیست. وی به سختی تلاش خود را کرده است.

این گفتگو در کاخ باکینگهام در مراسم نودمین سالگرد تولد ملکه انگلیس انجام شد. تعدادی از مقامات سیاسی نیز در این مراسم حضور داشتند. 

"شاخص احساس فسادِ" سازمان شفافیت بین الملل در سال 2015 نشان داد افغانستان پیش از سومالی و کره شمالی قرار داشت و رتبه 167 را کسب کرد. نیجریه نیز در جایگاه 136 بود.

نشست بین المللی یک روزه با موضوع "فساد" قرار است پنج شنبه (فردا) در لندن، پایتخت انگلیس و به میزبانی دیوید کامرون برگزار شود. همه بازیگران اصلی از جمله "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، رؤسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و همچنین نمایندگانی از فیفا و یوفا صبح پنجشنبه برای شرکت در این نشست وارد لندن خواهند شد. سران حدود 40 کشور جهان در این نشست راه های مبارزه مؤثر با فساد را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
چندان بی ربط هم نگفته
آخرین اخبار