نشست خبری وزیر ارتباطات؛

اینترنت ارزان می شود/ قطعی اینستاگرام ربطی به فیلتیرنگ ندارد/ مسدودشدن کانال های غیراخلاقی تلگرام

واعظی گفت: کاهش تعرفه ها از نظر افکار عمومی امر خوبی به حساب می آید، اما باید اقتصاد شرکت ها را نیز مدنظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظهر امروز در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در قالب نشستی خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.


کاهش قیمت اینترنت، خبرهای خوش تا نیمه اول سال جاری

 واعظی در صحبت های خود در ارتباط با وعده ای که پیش از این در خصوص کاهش قیمت پهنای باند داده شده بود، اظهار کرد: برای این وعده زمان مشخصی اعلام نشده بود بلکه اینگونه اعلام شد که کمیته ای برای بررسی کاهش تعرفه اینترنت تشکیل شده و ممکن است تعرفه های اینترنت تا 15 درصد هم کاهش داشته باشد البته در آن زمان ما موعدی را مقرر نکرده بودیم، همچنین موعد مقرر و عددی را برای کاهش تعرفه ها اعلام نکردیم.

وزیر ارتباطات با موضوع بررسی این موضوع در جلسات، گفت: کاهش تعرفه ها از نظر افکار عمومی امر خوبی به حساب می آید، اما باید اقتصاد شرکت ها را نیز مدنظر قرار داد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد : جلسات مختلفی که در این حوزه برگزار می‌شود تا خرداد‌ماه به نتیجه برسد.


تکلیف نامشخص تعرفه های تلفن ثابت

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره‌ تعرفه جدید تلفن ثابت نیز اظهار کرد: در این خصوص پیشنهادات متعددی از سوی سازمان تنظیم مقررات و شرکت مخابرات مطرح شده، اما هنوز جمع بندی خاصی صورت نگرفته و هیچ یک از طرح‌ها نهایی نشده‌اند.

واعظی متذکر شد: تعیین تعرفه امر دشواری است که برای آن باید منافع تمام افراد ذینفع را مورد توجه قرار داد تا هم مردم و هم بنگاه‌های اقتصادی متضرر نشوند و در عین حال مباحث مربوط به اقتصاد و توسعه نیز پایمال نشود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه امیدواریم تا هفته آینده به جمع بندی های لازم در مورد تغییر نرخ مکالمات تلفن برسیم، خاطرنشان کرد: باید در این تصمیم‌گیری، پیشنهادات شرکت مخابرات نیز بررسی شود و تا زمانی که به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ایم، نباید ذهن مردم را مکدر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که تعرفه‌های این بخش تا خرداد‌ماه اعلام شود.





سه اپراتور آماده ترابردپذیری، طرح ترابرد پذیری تا هفته آینده رونمایی می شود

محمود واعظی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح ترابردپذیری سیم کارت ها که قرار بود در تاریخ 27 اردیبهشت تجازی سازی شود و مشترکان تلفن همراه بتوانند با استفاده از این طرح بدون تغییر شماره، اپراتور خود را تعویض کنند و خدمات بهتری را دریافت کنند، با تلاش های صورت گرفته در هفته آینده اجرایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف این طرح افزود: آزمایش های لازم بر روی سه اپراتور تلفن همراه انجام شده و در هفته آینده از آن رونمایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اپراتورها از این طرح استقبال کرده اند یا خیر گفت: هر سه اپراتور آمادگی های لازم را دارند و از طرح ترابردپذیری استقبال  کرده اند.


حرف شنوی تلگرام برای مسدودکردن کانال های غیراخلاقی

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری تلگرام برای مسدود سازی کانال‌های غیراخلاقی توضیح داد: هر کانالی که از سوی ما به تلگرام اعلام شده مسدود شده است، اما ممکن است در این زمینه گاه کم کاری هایی از سوی دستگاه های داخلی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در کانال هایی که از سوی ما یا بخش‌های مسئول مانند قوه قضاییه اعلام شده‌اند برخی کانال‌ها دور از دید قرار گرفته باشند.

واعظی در ادامه اظهار امیدواری کرد: ایران نیز در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی بتواند از نمونه‌های موفق بومی بهره‌مند شود. البته باید توجه داشت که در هیچ کجای دنیا دولت این شبکه‌ها را ایجاد نمی‌کند.

وزیر ارتباطات همچنین بیان کرد: البته این حالت را هم در نظر بگیرید که اگر زمانی شبکه‌ای مانند تلگرام نتواند سرویس دهد چه اتفاقی خواهد افتاد به هرحال دسترسی به شبکه های اجتماعی داخلی که سرور آنها در داخل کشور باشد قطعا شرایط بهتری را برای مردم فراهم می‌کند و سرعت بسیار بالاتری هم دارد، ضمن این که مردم هم باید توجه داشته باشند که دولت متعهد است حریم خصوصی همگان را حفظ کند.


ربات های هوشمند فیلترینگ در عملکرد اینستاگرام تاثیری ندارد

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اختلالات اخیر اینستاگرام که برخی آن را به فاز جدید فیلترینگ هوشمند ارتباط می دادند، گفت: " ربات های هوشمند فیلترینگ فقط صفحات غیر اخلاقی را مسدود می کند و در عملکرد اینستاگرام تاثیری ندارد".


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینترنت پر سرعت در خواب

سال هاست مدیرها این شعار میدن
آخرین اخبار