فعالیت بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان در کشور

دبیر جشنواره سلول‌های بنیادی گفت: با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان در مقوله سلول‌های بنیادی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرعلی حمیدیه دبير ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنيادی در اختتامیه اولین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول بنیادی و پزشکی بازیافتی که صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته با کمک معاونت علمی و فناوری، وزارت علوم، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت 800 نفر از محققان و دانشجویان علاقمند در این معاونت گرد هم آمدند و جلسات متعددی در زمینه‌های مختلف پژوهشی در قالب احیای قلب، چشم، استخوان و غضروف در کارگروه‌های مختلف تشکیل شد.

وی در خصوص فعالیت‌های ستاد سلولهای بنیادی گفت: ارائه خدمات به بیماران نیازمند صعب‌العلاح در داخل کشور و خارج یکی از افتخارات این ستاد است و همین سبب شده تا بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان در کشور تأسیس شود.

حمیدیه تاکید کرد: المپیادهای دانش‌آ‌موزی با همت وزارت آموزش و پرورش و ستاد نانو برگزار شد و در همین راستا جایزه کنکور به همت وزیر آموزش و پرورش به این دانش‌آموزان المپیادی تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساخت سلول و ثبت‌نام بیش از هزار نفر در این کارگاه در داخل و خارج کشور از دیگر فعالیت‌های ستاد پژوهشی سلول‌های بنیادی است.

حمیدیه در پایان گفت: در سال گذشته با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سیستم چابک راه‌اندازی شده و وزارت علوم از ایده و مقالات برتر حمایت مالی و کاری می‌کنیم.

ضرورت ادغام مراکز آموزش عالی سلول‌های بازساختی
در ادامه مراسم فرهادی وزیر علوم گفت: در بحث آموزش سلول‌های بنیادی 10 هزار کودک ناشنوا از نعمت شنیدن برخوردار شدند و ما به همت پژوهشگران و محققان توانستیم سلول‌های شنوایی را ترمیم نماییم.

وی بیان کرد: طب بازساختی سلول‌های درمانی یک بحث علم جدید است که همکاری پژوهشگران علوم پایه، بیولوژیک، مهندسی و ریاضی را می‌طلبد و ما باید با تأسیس مرکز آموزشی و تحقیقاتی واحد به این محققان جوان کشور در زمینه سلول‌های بنیادی کمک کنیم.

وزیر علوم در خصوص رشد پژوهش در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور گفت: در کشور تاکنون 6 هزار مقاله در زمینه سلول‌های درمانی منتشر شده و 50 شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

اهمیت دادن به نخبگان جوان سبب پیشرفت علم در کشور
 در ادامه مراسم سورنا ستاری گفت: سرمایه‌های مملکت نیروی انسانی و فرزندان این کشور هستند و ما باید به این دانشجویان جوان و نخبه اهمیت داده و اجازه ریسک کردن را برای پیشرفت علم پزشکی بدهیم.

وی بیان کرد: برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی و اتفاقات نو در پژوهش باعث پیشرفت علم پزشکی در زمینه سلول‌های بنیادی شده و کشور ما از بازار فوق‌العاده‌ای برای این تکنولوژی‌های جدید برخوردار است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص 5 میلیون دانشجو در کشور افزود: کشور ما یکی از بزرگترین منابع نیروی انسانی در جهان است و ما باید این جوانان را طوری تربیت کنیم که حاضر شوند برای کشورشان هزینه دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار