رویترز: افزایش 13 درصدی واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران

خبرگزاری رویترز نوشت پس از برداشته شدن تحریم‌های تهران، واردات نفت کشورهای شرق آسیا از ایران در ماه آوریل بیش از 13 درصد افزایش یافت.

رویترز: افزایش 13 درصدی واردات نفت کشورهای آسیایی از ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز نوشت: همزمان با تلاشهای ایران به منظور بازپس گیری سهم خود در بازارهای جهانی،  واردات نفت آسیا از ایران در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) در مقایسه با سال گذشته بیش از سیزده درصد افزایش یافت. 

در این گزارش آمده است: به اعتقاد کارشناسان، ایران در پی برچیده شدن تحریم های بین المللی و  تلاش برای اعاده سهم خود در بازار،  میزان نفت صادراتی خود را به هند و کره جنوبی افزایش داده است و بررسی اطلاعات نشان می دهد این کشور موفق شده است تا خیلی سریعتر از آنچه پیشتر انتظار می رفت، سهم خود را در بازارهای بین المللی اعاده کند. 

به موجب این گزارش، میزان واردات بزرگترین خریداران نفت ایران در ماه آوریل، افزایش یافته است. 

بر اساس آمار و ارقام دولتی و نیز اطلاعات مربوط به  محموله های نفتکش ها، بزرگترین مشتریان نفتی ایران در ماه گذشته در مجموع روزانه یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند. 

پیش بینی می شود حجم کل صادرات نفت ایران به آسیا در ماه مه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ، نزدیک به 60 درصد افزایش یابد و به دو میلیون و سیصد هزار بشکه در روز برسد. 

ایران در طول چند سال گذشته تا قبل از سال 2012، روزانه حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت صادر می کرد که بیش از نیمی از آن به کشورهای آسیایی به ویژه چین، کره جنوبی ، هند و ژاپن  روانه می شد. 

حفظ این سیر صعودی صادرات ممکن است برای ایران چالش برانگیز باشد؛ زیرا رقبای آن در خاورمیانه نیز با توجه به افزایش بهای نفت در طی هفته های اخیر برای تصاحب سهم بازار تلاش می کنند. 

واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل با بیش از پنج درصد کاهش به حدود 670 هزار بشکه در روز رسید،  در حالیکه واردات نفت هند از ایران با افزایش پنجاه درصدی به حدود 390 هزار بشکه در روز رسید. 

واردات نفت  کره جنوبی از ایران نیز حدود نود درصد افزایش یافت و 237 هزار بشکه در روز رسید ولی واردات نفت ژاپن از ایران با کاهش 72 درصدی ، به کمتر از 20 هزار بشکه در روز رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار