کرمان؛

اهدا 15 سکه قدیمی به میراث فرهنگی

یکی از دوستداران میراث فرهنگی شهرستان ریگان 15سکه که مربوط به دوران قاجار وقبل از آن می باشد را تحویل میراث فرهنگی شهرستان ریگان کرد .

به گزارش خبرنگار اهدا 15 سکه قدیمی  به میراث فرهنگیگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی بهرامی که این سکه ها از مادر بزرگش به ارث برده گفت: جهت حفظ این سکه ها وحفظ میراث فرهنگی این سکه ها را به میراث فرهنگی اهدا نمودم .

وی افزود: این سکه ها هر چقدر هم که ارزش ریالی داشته باشند مهم نیست مهم حفظ ونگهداری وحراست از آنهاست .
معاون فرماندار ریگان هم گفت: شهرستان ریگان بیش از 50اثر تاریخی دارد که از دورههای تاریخی متفاوت برجای مانده است .
محمد مطهری نیا اظهار داشت: یکی از این آثار تنها اثر ثبتی ریگان به نام مقبره شاه خورشید ریگان می باشد که بیش از 2500سال قدمت دارد .
وی بیان داشت: شهرستان ریگان دارای مردمانی خونگرم ودوستدار میراث فرهنگی دارد که در جهت حفظ ونگهداری این آثار تاریخی کوشا هستند .
معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان تصریح کرد: با فرهنگ سازیهایی که میراث فرهنگی استان وشهرستان ریگان در زمینه حفظ وحراست از این آثار انجام داده است مردم در جهت نگهداری از میراث فرهنگی شهرستان اهتمامی جدی دارند .
مطهری نیا افزود: در این راستا یکی از دوستداران میراث فرهنگی وتاریخی شهرستان ریگان 15سکه را که مربوط به دوران قاجار وماقبل آمی باشند را تحویل میراث فرهنگی شهرستان ریگان نمود .
وی گفت :میراث فرهنگی استان وشهرستان در روستاهایی که آثار تاریخی دارند فرهنگ سازیهایی در زمینه حفظ ونگهداری آنها انجام داده است که این امر باعث ترغیب مردم نسبت به تحویل آثار تاریخی شده است.
مطهری گفت :چندین آثار تاریخی شهرستان در شرف ثبت ملی می باشد و خواستار تسریع در ثبت آنها شد .
ریگان در گذشته مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می شده که در جاده ابریشم قرار داشته واین شهرستان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سکه ، میراث فرهنگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار