هنرمند حق دارد به وجوه ناشناخته موضوعی مانند هولوكاست بپردازد

غربی‌ها در كاریكاتورهایشان به حضرت موسی(ع) توهین می‌كنند ولی می‌گویند اگر به هولوكاست بپردازید یعنی یهودی‌ستیزی كرده‌اید!

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمدحسین نیرومند، گرافیست، كاریكاتوریست و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره دومین نمایشگاه بین المللی كارتون و كاریكاتور هولوكاست، اظهار كرد: همان طور كه اشاره شده، علت وجودی این نمایشگاه این است كه نشان دهیم غرب رفتار دوگانه ای با مفاهیم دارد؛ در موضوع كاریكاتورهای اهانت آمیز به پیامبر سكوت می كند ولی درباره كاریكاتوری با مضمون هولوكاست تمام قد به میدان می آید.

نیرومند با اشاره به اینكه این آثار به بحث هولوكاست ارتباط مستقیمی ندارد، افزود: موضوع اصلی این نمایشگاه، پرداختن به گروهی است كه از موضوع هولوكاست سوء استفاده می كنند. می خواهیم نشان دهیم هولوكاست چطور ابزاری شده كه گروهی از جامعه، كار اقتصادی كنند و صنعت هولوكاست را ایجاد می كنند و برای خودشان درآمدزایی های بسیار زیادی ایجاد می كنند و از آن طریق تلاش می‌كنند سرزمینی را به تصرف دربیاورند. این موضوعات است كه مورد توجه نمایشگاه كارتون و كاریكاتور هولوكاست قرار دارد.

وی ادامه داد: درباره نمایشگاه هولوكاست بارها تاكید شده كه ما این موضوع را نه تایید و نه رد می‌كنیم اما حتی حاضر نیستند درباره این موضوع هیچ سخنی را بشنوند؛ در حالی كه حق هنرمند است كه بخواهد وجوه ناشناخته را بررسی كند و چرا باید تحقیق و تفحص درباره یك ماجرای تحقیقی جرم باشد؟

این مسئول فرهنگی اضافه كرد: آن ها در كاریكاتورهایشان به حضرت موسی(ع) توهین می كنند ولی می گویند اگر به هولوكاست بپردازید یعنی یهودی ستیزی كرده اید! این در حالی است كه هیچ كاریكاتوری ضد حضرت موسی (ع) در ایران پیدا نمی كنید و این نشان می دهد كه ما احترام بیشتری از خود آن ها برای ادیان و پیامبران مختلف قائل هستیم.

نیرومند با اشاره به حضور كاریكاتوریست هایی از كشورهای مختلف در این فراخوان گفت: اندیشمندان، انقلابیون و افراد فرهیخته و دلسوز در مقابل واقعیت چشم پوشی نمی كنند. همان طور كه در جریان برگزاری این نمایشگاه هم دیدیم، عده ای از هنرمندان به دلیل مجازات هایی كه در كشورهای مختلف برای سخن گفتن از هولوكاست وجود دارد، با اسم مستعار شركت كردند و این موضوع نشان می دهد خط قرمزهای زیادی بر این موضوع حاكم است.

این گرافیست و كاریكاتوریست تاكید كرد: امیدواریم رسانه ملی به شناسایی بیشتر ابعاد این موضوع كمك كند، شبكه های مختلف به این نمایشگاه بپردازند، این آثار در سطح ایران تكثیر شود و جلسات نقد و بررسی برای آن ها برگزار شود تا افرادی كه با جنایت های رژیم صهیونیستی در قالب هولوكاست آشنا نیستند، با آن آشنا شوند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار