نجرابی: عامل اصلی بی ثباتی افغانستان پاکستان است

رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان می‌گوید که شواهد انکار ناپذیری وجود دارد که پاکستان بسیاری از گروه‌های مخالف را برای جنگ در افغانستان می‌فرستد.

عامل اصلی بی ثباتی افغانستان پاکستان است

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان افغانستان با ابراز این مطلب می گوید که شواهد انکار ناپذیری وجود دارد که پاکستان بسیاری از گروه های مخالف را برای جنگ در افغانستان میفرستد و زمان آن رسیده است که جهان نباید دربرابر این کشور خاموشی اختیار کند.

میرداد نجرابی رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان می گوید  که شواهد انکار ناپذیری وجود دارد که پاکستان تمویل کننده هراس افگنی و عامل نا امنی در افغانستان است و برای ارائه سند به سازمان ملل هیچ نیازی نیست و اگر امریکا و کشور های کمک کننده این موضوع را جدی بگیرند و مداخله های این کشور را در امور افغانستان قطع نماید، چالش های نا امنی در کشور تا اندازه زیادی حل خواهد شد”.

پس از فروپاشی رژیم طالبان درافغانستان شهروندان کشور شاهد امنیت و ثبات نسبی بودند، اما با وجود حضور نظامیان خارجی در افغانستان و نیز ایجاد نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، مخالفان مسلح دولت بار دیگر فعالیت های شان را گسترش دادند و از چهارده سال به این سو در برابر حکومت افغانستان می جنگند.

ازسویی هم شماری از نماینده گان مردم درمجلس تاکید می ورزند که با درنظر داشت وضعیت کنونی درکشور نیاز است تا حکومت بررسی های تازه را در نهاد های امنیتی آغاز کند تا کسانی که در درون نظام و نیروهای امنیتی بر ضد کشور فعالیت دارند شناسایی و به کیفر برسند و نیز تمرکز بر هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی صورت گیرد.

محمد هاشم فاریابی عضو مجلس نماینده گان از ولایت فاریاب می گوید: "نهاد های امنیتی باید همآهنگی بیشتر برای نابودی مخالفان مسلح دولت داشته باشند و حکومت مکلف است تا برای تامین امنیت شهروندان کشور از هر گزینه کار گیرد، زیرا وضعیت کنونی برای مردم پذیرفتی نیست و باید بهبود یابد”.

غلام سخی مشوانی یک عضو دیگر مجلس نماینده گان از ولایت کنر می افزاید: "جنگ کنونی افغانستان جنگ داخلی نه بل یک جنگ بیرونی است و درنهاد های کشفی افرادی هستند که در نا امنی ها دست دارند و باید این جاسوسان بیرونی شناسایی شوند و نیاز است تا یک بررسی همه جانبه در صفوف نیروهای امنیتی آغاز شود”.

هر چند پس از انتقال مسولیت های امنیتی به نظامیان افغان، برداشت های مخالفان مسلح دولت چنین بود که آنان خواهند توانست تا بسیاری از بخش های کشور را در تصرف شان بیاورند  و نیز نظامیان افغان توانایی جنگ را با آنان نخواهد داشت، اما این نیرو ها جلو بسیاری از فعالیت های گروه های هراس افگن راگرفتند و تا هنوزهم نگذاشتند تا این گروه ها به هدف های شان در افغانستان دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.