مونیز: برجام موجب افزایش امنیت جهان شد

وزیر انرژی آمریکا بیانیه ای را درباره یک ساله شدن توافق هسته ای ایران منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت انرژی آمریکا، یک سال پس از توافق هسته ای ایران و 1+5، ارنست مونیز بیانیه ای را درباره برجام منتشر کرد.

مونیز دربیانیه خود اعلام کرد:« سال گذشته، گروه 1+5، اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران برجام را اعلام کردند؛ توافقی تاریخی برای اطمینان یافتن از آن که برنامه هسته ای ایران،  برنامه ای صلح آمیز است و صلح آمیز باقی خواهد ماند یا اینکه در صورت اثبات صلح آمیز نبودن این برنامه، جامعه بین المللی زمان کافی برای پاسخگویی داشته باشد. پس از سالها مذاکرات و ماه‌‌ها تدارک برای برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد  ایران همه اقدامات هسته‌ای ضروری به منظور وارد شدن به روز اجرای توافق در ماه ژانویه را کامل کرد. امروز مشخص است که برجام مسیرهای ایران برای نیل به سلاح اتمی را مسدود کرده است.»

وی در ادامه بیانیه خود به پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس مفاد توافق هسته ای از جمله از کاستن از تعداد سانتریفیوزها و رقیق کردن اورانیوم غنی شده با غلظت بالا و همچنین خارج کردن قلب رآکتور اراک اشاره کرد.

وزیر انرژی آمریکا در ادامه با مطرح ردن ادعاهای بی اساس درباره کشورمان اعلام کرد: توافق هسته ای راه را برای رسیدن ایران به بمب صد شود و این اطمینان حاصل شود که برنامه هسته ای ایران فقط برای امور صلح آمیز استفاد می شود.

در ادامه بیانیه مونیز آمده است سال گذشته آژانس توانست به سایتهای هسته ای ایران دسترسی داشته باشد و بر فعالیت هسته ای ایران برای جلوگیری از دستیابی احتمالی به سلاح هسته ای نظارت داشته باشد. در کل برجام باعث شد زمان گزیر هسته ای ایران از 2 یا سه ماه به یک سال، که امروز سالگرد آن است، به تعویق بیفتد.

وی در پایان بیانیه خود ضمن تاکید بر نظارت بر فعالیت هسته ای ایران آورده است: « برجام موجب افزایش امنیت جهان شد و در سال های آتی نیز همینگونه خواهد بود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار