عامل حمله «نیس»، هرگز به مسجد نرفته بود!

خانواده عامل حمله نیس فرانسه می گویند وی علاوه بر مصرف نوشیدنی‌های الکلی، هرگز به مسجد نرفته بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، به گفتۀ همسایه‌ها و اعضای خانوادۀ محمد لحوايج بوهلال، عامل حمله نیس فرانسه، وی یک فرد مستعدِ افسردگی و خشونت بود که علاوه بر استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی، هرگز به مسجد نرفته بود.

این راننده تونسی تبار که عصر روز پنجشنبه (24 تیر) با کامیون 19 تنی خود جمعیتِ حاضر در جشن ملی فرانسه در نیس را زیر گرفت هیچ نشانۀ آشکاری از افراط‌ گرایی از خود نشان نداده بود. در این حادثه 84 نفر از جمله 10 کودک جان باختند.

پایگاه اطلاع رسانی داعش موسوم به «أعماق» روز شنبه (26 تیر) در بیانیه‌ای اینترنتی اعلام کرد عامل این حمله یکی از «سربازان» داعش بوده «که درخواست‌ها برای هدف قرار دادن شهروندان کشوری را که در چارچوب ائتلاف علیه داعش می‌جنگد» اجابت کرد.

با این وجود مقام‌های فرانسوی می‌گویند وی به خاطر ارتباط با ایدئولوژی اسلامی، علامت مشخصه‎ای نداشت.

برنارد کازو، وزیر کشور فرانسه روز شنبه گفت «با توجه به مطالبی که دوستان و خانوادۀ بوهلالِ 31 ساله به پلیس گفته‌اند، به نظر می‌رسد وی خیلی سریع به افراط‌گرایی روی آورده است.»
پدر بوهلال که ساکن شهر مساکن در شرق تونس است، می‌گوید فرزندش به افسردگی مبتلا بود و «هیچ ارتباطی» با مذهب نداشت.

وی افزود: «او (محمد لحوايج بوهلال) از سال 2002 تا 2004 با مشکلاتی مواجه بود که به اختلالات عصبی منجر شد. او عصبانی می‌شد و فریاد می‌زد ... و هر چیزی را که جلوی دستش بود، می‌شکست.»

پدر بوهلال افزود: «ما نیز از شنیدن این خبر شوکه شدیم. وی نماز نمی‌خواند، روزه نمی‎گرفت و نوشیدنی‌های الکلی و حتی مواد مخدر مصرف می‌‎کرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار