اردوغان: مانعی برای تمديد وضع فوق العاده وجود ندارد/ احتمال تغییر قانون اساسی ترکیه

رئیس جمهور ترکیه با بیان این که مانعی برای تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور وجود ندارد از احتمال تغییر قانون اساسی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با رویترز گفت هیچ مانعی برای تمدید وضع فوق العاده در این کشور بیش از سه ماه تعیین شده وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: پیش از وقوع کودتا در کار دستگاه های اطلاعاتی خلل و نواقصی وجود داشت.به زودی ساختاری جدید برای نیروهای مسلح قرار می دهیم و در این نهاد خون تازه ای خواهیم دمید.

وی ادامه داد: ارتش درس های بسیار مهمی از کودتای نافرجام گرفت. احتمال وقوع کودتای جدیدی می رود اما این بار انجام کودتا آسان نخواهد بود. چیزی که مانع از آن شود که پس از سه ماه برقراری حالت فوق العاده بار دیگر این وضعیت را تمدید کنیم وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با بیان این که آنکارا با گروه فتح الله گولن به عنوان یک گروه تروریستی جدایی طلب برخورد می کند تصریح کرد: به طور اجمالی از زمان وقوع کودتا تا کنون 10400تن بازداشت شده اند. ارتش برای جلوگیری از برخاستن جنگنده های کودتاچیان باند پادگان اقینجی را هدف قرار داد.

وی یادآور شد: من برای اینکه از وقوع کودتا مطمئن شوم به رئیس سازمان اطلاعات زنگ زدم اما موفق به تماس با وی نشدم.

اردوغان در ادامه گفت با توافق دیگر احزاب ممکن است تغییراتی محدود در قانون اساسی این کشور انجام شود.

وی افزود: در بازارهای مالی با بحران نقدینگی وجود ندارد و بخش مالی ترکیه بسیار قوی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار