واشینگتن پست: شبی که فریادهای خشمگین دموکرات‌ها، تبدیل به تشویق‌های طولانی شد

در جریان گردهمایی دموکرات‌ها هنگامی که مقامات این حزب بر رقابت با دونالد ترامپ تمرکز کردند، وحدت میان اعضای این حزب حاکم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشینگتن پست، دموکرات‌ها گردهمایی برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری این حزب را روز دوشنبه آغاز کردند. در ابتدا، دموکرات‌ها درباره حمایت از هیلاری کلینتون تردید داشتند. ناظران حتی اعتراضات درون حزبی و بحث‌های گسترده در این‌باره را شاهد بودند.

اما در پایان روز، در پی سخنرانی‌های میشل اوباما – بانوی اول آمریکا – سناتور الیزابت وارن و سناتور برنی سندرز، این حزب بر شکست دادن دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – متمرکز شد.

سندرز که پیشنهاد "انقلاب سیاسی" وی میلیون‌ها نفر از طرفداران دموکرات‌ها را به هیجان آورده بود، هنگامی که در گردهمایی دموکرات‌ها برای سخنرانی به جایگاه رفت، با تشویق چند دقیقه‌ای هوادارانش مواجه شد. وی پیش از آغاز سخنرانی بارها از حضار تشکر کرد.

وی گفت: "روزهای انتخابات می‌آیند و می‌روند. اما کوشش همواره ادامه دارد." وی در طول سخنرانی‌اش، برای چند دقیقه نامی از کلینتون نبرد. اما در ادامه اعلام کرد از نامزدی هیلاری کلینتون حمایت می‌کند.

وی افزود: "ما در آمریکا به دولتی نیاز داریم که زندگی خانواده‌های کارگران، کودکان، سالمندان، بیماران و فقرا را بهبود دهد. ما به دولتی نیاز داریم که میان مردم وحدت ایجاد کرده و به این صورت ما را قدرتمندتر کند. ما به دولتی که به مسلمانان، مهاجران، زنان، سیاه‌پوستان و معلولان توهین می‌کند و موجب ایجاد شکاف در ملت‌مان می‌شود، نیازی نداریم."

وی در ادامه گفت: "بنابراین، هر ناظر بی‌طرفی می‌تواند بر اساس ایده‌های هیلاری کلینتون نتیجه بگیرد که وی باید رئیس جمهوری بعدی آمریکا باشد. این تنها انتخاب ممکن است."

پس از سخنرانی سندرز، تضاد بزرگی با بخش نخست برنامه گردهمایی این حزب آشکار شد. پیش از سخنرانی سندرز، هنگامی که نام هیلاری کلینتون ذکر می‌شد، حضار شروع به فریاد و بحث می‌کردند. این نارضایتی‌ها از کلینتون، در پی افشای ایمیل‌هایی که نشان می‌داد دموکرات‌ها برای خارج کردن سندرز از دور انتخابات برنامه‌هایی داشتند، افزایش یافته بود.

سخنرانی میشل اوباما نیز با واکنش مثبت حضار روبرو شد. وی گفت به دلیل وجود هیلاری کلینتون، اکنون دخترهایش درباره توانایی زنان برای تصدی سمت ریاست جمهوری، تردیدی ندارند. وی افزود: "ما به یکدیگر پشت نمی‌کنیم. خیر. ما به نظرات یکدیگر گوش می‌دهیم. ما همیشه با وحدت قدرتمند می‌شویم. من امشب این‌جا هستم زیرا می‌دانم هیلاری کلینتون چه رئیس جمهوری خواهد بود. به همین دلیل است که من از وی در این انتخابات حمایت می‌کنم."

در ادامه این گردهمایی، دموکرات‌ها سخنان جنجالی دونالد ترامپ را پخش کردند. آن‌ها به منظور حمایت از گروه‌هایی که ترامپ در سخنرانی‌های توهین‌آمیز خود، آن‌ها را رنجانده است – مانند زنان، مهاجران و معلولان – توهین‌های وی را پخش کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار