جنجال بیانیه وزارت جنگ تل آویو درباره توافق هسته‌ای؛

لیبرمن: از مقایسه برجام با توافقِ آلمان نازی پوزش می‌خواهیم/ موشک‌های ایران همچنان درصدد نابودی اسراییل

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل مقایسه برجام با پیمان مونیخ و آلمان نازی، عذرخواهی کرد.

لیبرمن: از مقایسه برجام با توافقِ آلمان نازی پوزش می‌خواهیم/ موشک‌های ایران همچنان درصدد نابودی اسراییلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، آویگدور لیبرمن – وزیر جنگ رژیم صهیونیستی – به تازگی اقدام به شفاف‌سازی درباره بیانیه روز جمعه این رژیم – که توافق هسته‌ای ایران را با پیمان شکست خورده مونیخ با آلمان نازی در سال 1938 مقایسه کرده بود – کرد. 

بر این اساس، وزیر جنگ تل آویو در بیانیه خود با سرزنش رسانه‌ها به دلیل انتقال مفاهیم اشتباه درباره بیانیه روز جمعه گفت: ما خواهان روشن کردن این موضوع هستیم که تل آویو به همکاری نزدیک و کامل با آمریکا تحت احترام متقابل و دوجانبه ادامه خواهد داد.

لیبرمن در این بیانیه مدعی است: نگرانی‌های شدیدی از برنامه‌ هسته‌ای ایران حتی پس از توافق ماه ژوئن وجود دارد. رهبر (معظم) ایران هنوز هم بر این نکته تاکید دارد که هدف اول تهران نابودی اسراییل است و با کلام و در عمل موجودیت (تل آویو) را تهدید می‌کند. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات اخیر تهران را به صورت فهرست‌وار اعلام کرد. وی گفت: یکی از اقدامات ایران برنامه موشک‌های بالستیک است که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد. تهران در یک رژه نظامی رسمی موشک‌هایی را به نمایش گذاشت که روی آنها نوشته شده بود اسراییل باید نابود شود. ایران همچنین در ماه‌های اخیر اقدام به برگزاری مسابقات کاریکاتور انکار هلوکاست کرد. 

لیبرمن در ادامه لفاظی‌های خود مدعی شد: تهران همچنان از تروریست‌ها در اقصا نقاط جهان برای هدف قرار دادن یهودیان و شهروندان اسراییل به صورت مستقیم حمایت می‌کند. وی مدعی شد حماس و حزب الله نمایندگان ایران هستند.

وزیر جنگ تل آویو در ادامه بیانیه گستاخانه خود آورده است: پس از امضای توافق هسته‌ای، فهرستی از افراد بلندپایه سیاسی و اقتصادی از سراسر جهان به ایران سفر کردند. این درحالی بود که بخش قابل توجهی از میلیاردها دلار پولی که تهران – پس از برداشته شدن تحریم‌ها – به دست آورد در ساختارهای نظامی و ارتقای برنامه‌ موشک‌های بالستیک این کشور سرمایه‌گذاری شد.

علی رغم خشم لیبرمن از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، وی تاکید دارد: اختلاف عقیده میان تل آویو و واشینگتن به هیچ عنوان به احترام قلبی اسراییل به آمریکا و باراک اوباما، رییس جمهور این کشور بخاطر همکاری‌های گسترده در تامین امنیت ملی اسراییل آسیبی نمی‌زند. مهم این است که ما شاهد اتحادی قوی میان دو کشور هستیم.

لیبرمن در ادامه با انکار اینکه هدف بیانیه روز جمعه مقایسه توافق هسته‌ای ایران با پیمان مونیخ و آلمان نازی بود، گفت: ما برای تفسیر متفاوت از بیانیه روز جمعه پوزش می‌خواهیم. 

جروزالم پست در پایان آورده است: وزارت جنگ اسراییل در روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن و غیرعادی، باراک اوباما را به دلیل آنکه اعلام کرده بود تل آویو پایبندی تهران به توافق هسته‌ای را به رسمیت شناخته است، مورد حمله قرار داده بود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
نازی های آلمان خوب هستند
آخرین اخبار