ارومیه؛

جوانان قشر توانمند و نیروهای اصلی کار در جامعه

کارگاه آموزشی بسته خدمتی جوانان رده سنی 18 تا 29 سال با حضور کلیه بهورزان در شبکه بهداشت و درمان چایپاره برگزار شد.

به گزارش     خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دکتر مرادخانی مدیر شبکه بهداشت و درمان در حاشیه این کارگاه در مصاحبه ای با روابط عمومی این شبکه گفت: جوانی یکی از مراحل مهم زندگی و رشد انسان است که نیازهای خاصی را در فرد ایجاد می کند و توجه به آن در سلامت جسمی و روانی جوان بسیار مهم است.

دکتر سلیمان مرادخانی ادامه داد: اگر به نیازهای جوان در زمینه های مختلف توجه شود و امکانات تأمین این نیازها فراهم شود، با تأمین سلامت وی بخش مهمی از سلامت جامعه تأمین شده است.

وی افزود: جوانان قشر توانمند و نیروهای باارزش و اصلی کار در جامعه هستند اما از سویی با وجود رشد عوامل خطر محیطی تهدیدکننده سلامت این قشر عظیم جامعه، تهیه یک برنامه جامع تأمین سلامت جوانان از همه ابعاد اعم از جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی بسیار ضروری به نظر می رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چایپاره به محتوای بسته خدمتی جوانان اشاره کرد و یادآور شد: این بسته خدمتی شامل ارائه راهنمایی و آموزشهای لازم در کلیه جوانب سلامت جوانان اعم از تغذیه، فعالیت بدنی مناسب، بررسی بیماریهای مختلف واگیر و غیرواگیر، آموزشهای پیشگیری از انواع بیماریها، سلامت اجتماعی، روانی و پیشگیری از سوء مصرف مواد می باشد.

دکتر مرادخانی در ادامه توضیحات خود در خصوص مشکلات و تهدیدکننده های سلامت جوانان به نشستن های طولانی مدت در محل کار اشاره کرد و گفت: از آنجا که بخش زیادی از عمر و سالهای جوانی انسان در محل کار او می گذرد بر حسب نوع کارش گاهاً نشستن های طولانی مدت و بدون تحرک مناسب بدنی و بعضاً غفلت از عدم استاندارد تجهیزات محیط کاری او مانند میز و صندلی کار، رعایت نشدن محل و فاصله قرارگیری سیستم های کامپیوتری یا غفلت از آلاینده های مختلف محیط اطراف، بیماریهای گوناگونی در فرد ایجاد می کند. وی همچنین استرس، افسردگی و اضطراب را بیماریهای غالب درصد قابل توجهی از جوانان امروز نام برد.

وی در این خصوص با بیان اینکه سالانه درصد قابل توجهی از جوانان به بیماریهای روحی به ویژه افسردگی و اضطراب دچار می شوند، آمار بالایی از جوانان به مصرف دخانیات روی می آورند و حوادث ترافیکی هر روز جان صدها جوان را می گیرد مجدداً تأکید کرد: دوران حساس جوانی، زندگی آینده فرد را شکل می دهد و حمایت جامعه از این قشر برای حل مشکلاتشان و داشتن یک برنامه مدون و جامع حمایتی جوانان، آینده بهتر آنان و جامعه را در پیش خواهد داشت.

دکتر مرادخانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرا و ارائه این بسته خدمتی گام دیگری به سوی ارتقای سلامت در شهرستان چایپاره و در کل استان آذربایجان غربی و کشور عزیزمان برداریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.