تعطیلات تابستانی مرکل به اتمام رسید/ زمان مواجهه وی با پوتین، اردوغان و زیهوفر فرارسیده است

دویچه وله در مطلبی به مشکلاتی که مرکل پس از اتمام تعطیلات تابستانی‌اش با آن‎ها روبرو خواهد شد پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دویچه وله در مطلبی نوشت: توانایی آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – برای حفظ سمت خود پس از اتمام تعطیلات تابستانی وی در روز دوشنبه هفته جاری مشخص خواهد شد. وی اکنون در موقعیت حساسی قرار دارد؛ زیرا سطح حمایت مردم آلمان از وی نیز کاهش یافته است.

پس از پایان تعطیلات تابستانی، آنگلا مرکل باید با چندین مشکل مختلف دست و پنجه نرم کند. جنگ سوریه، جنگ داخلی در اوکراین و پیامدهای کودتای نافرجام اخیر در ترکیه همگی از مواردی هستند که نه تنها طی مدت غیبت وی بهبود نیافته اند، بلکه تشدید نیز شده اند.

به عنوان مثال، تنش‌ها میان اوکراین و روسیه بر سر شبه جزیره کریمه افزایش یافته است. کرملین اوکراین را متهم کرد با خرابکارانی که دست به حملات مختلفی زده اند، همدستی کرده است . اوکراین نیز به روسیه با اتهامات مشابه پاسخ داده است. هرچند بررسی این ادعاها برای سازمان‌های مستقل غیر ممکن است، روسیه در حال حاضر تهدید کرده است اقدامات اوکراین را تلافی خواهد کرد. به همین دلیل، اکنون نیروهای اوکراینی در حالت آماده باش قرار دارند. حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی مسائل مرتبط به این دو کشور است.

پترو پروشنکو – رئیس جمهور اوکراین – به دنبال جذب طرفدارانی از کشورهای اروپایی است. در فوریه سال 2015 (28 روز منتهی به 9 اسفند 1393) مرکل و فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – به دو طرف دعوا برای دستیابی به یک راه حل کمک کردند. این در حالی است که اجرای این توافقات با مشکل روبرو شده است.

ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – به تازگی گفته است برگزاری هر نشستی درباره این مسئله، که این چهار کشور در آن شرکت کنند کاملا بی معنی خواهد بود. این در حالی است که مرکل همچنان به دنبال دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک است که بتواند میان روسیه و اوکراین شرایط برابری ایجاد کند.

از طرف دیگر، رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – از کودتای نافرجامی که روز 15 ژوئیه (25 تیر) انجام شد نه تنها برای مستحکم کردن قدرت خود استفاده کرده است، بلکه در پی این رویداد، ترکیه به هر بهانه‌ای از مقامات آلمانی انتقاد می‌کند. با اینکه مرکل از توافقی که اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر مبادله پناهجویان به امضا رسانده است بی چون و چرا حمایت می‌کند، افزایش تنش‌ها بین ترکیه و آلمان بر آینده این توافق سایه افکنده است.

این مسئله در داخل آلمان نیز اهمیت دارد. در یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده است، بیشتر شرکت کنندگان آلمانی اعلام کردند از سیاست‌های مرکل درباره پذیرش پناهجویان رضایت ندارند. در هر ماه نزدیک به 16 هزار پناهجو وارد خاک آلمان می‌شوند. با اینکه این تعداد نسبت به 90 هزار پناهجو که در ابتدای سال جاری میلادی وارد آلمان می‌شدند کاهش یافته است، این‌که در شش ماه نخست سال 2016 بیش از 238 هزار پناهجو به آلمان رفته اند همچنان برای مردم این کشور اهمیت دارد. اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان تخمین زده است تا سال 2017، 200 هزار پناهجوی دیگر نیز وارد خاک آلمان خواهند شد.

مسئله پذیرفتن پناهجویان بین حزب "اتحاد دموکرات مسیحی" مرکل و حزب "اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن" تنش‌هایی را به وجود آورده است.  "هورشت زیهوفر" -- رئیس حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن – از ابتدا از سیاست‌های مهاجرتی مرکل انتقاد کرده است. حال پس از گذشت ماه‌ها، وی از سیاست‌های مرکل به تندی انتقاد می‌کند.

با کاهش سطح حمایت مرکل، طرفداری از حزب وی نیز کاهش یافته است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند تنها 35 درصد آلمانی‌ها از حزب اتحاد دموکرات مسیحی طرفداری می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار