گروه‌های مسلح در سوریه، در 24 ساعت گذشته 9 بار آتش‌بس را نقض کردند

مرکز روسی ویژه نظارت بر آتش‌بس در سوریه، از نقض آن از سوی گروه‌های مسلح در دمشق و لاذقیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از روسیاالیوم، مرکز حمیمیم ویژه نظارت بر آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد در ساعات گذشته 9 بار آتش‌بس در استان‌های دمشق و لاذقیه نقض شده است.

در بیانیه این مرکز آمده است: گروه‌های وابسته به جیش الاسلام، با خمپاره مناطقی را در حومه دمشق از جمله نشابیه، دوما، حرستا، جسرین، حوش دواره و در شهر دمشق منطقه جوبر را هدف قرار داده‌اند.

در استان لاذقیه، گروه‌های مسلح وابسته به احرار الشام، روستای عین‌القنطره را با موشک هدف قرار دادند. گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه نیز با تانک و خمپاره، روستاهای کنسبا و کلاز را هدف قرار دادند.

مرکز حمیمیم گزارش داد: تروریست‌های جبهه النصره و داعش به حملات هدفمند خود برای شکستن آتش‌بس ادامه می‌دهند.

در استان حلب، گروه‌های مسلح طی ساعات گذشته مناطق انصار، لیرمون، کاستیلو و کارخانه‌های دباغه و سیمان را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

تروریست‌ها مناطق حوش نصری، دوما، حوش الفاره، حوش خرابو، حرستا، کفربطنا، مزرعه روستای خان الشیخ و کوی جوبر را هدف قرار دادند.

در بیانیه مرکز حمیمیم آمده است: 5 منطقه به آتش بس ملحق شده‌اند که 4 منطقه در استان لاذقیه و یک منطقه در حومه حمص است و به این ترتیب تعداد مناطق مشمول آتش بس به 444 منطقه رسید، اما همچنان تعداد گروه‌های مسلح پایبند به آتش بس 69 گروه است.

در این گزارش همچنین به ارسال 7 تُن کمک غذایی شامل برنج، شکر، چای و گوشت، کنسرو به ساکنان حلب و تحویل سه تُن آرد به نانواها در دو روستا در استان حمص اشاره شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار