آغاز اجرای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز اجرای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی در کشور خبر داد.

محمد حسن عظیم‌عراقی‌ معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص روند سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: به تدریج این روند آغاز شده و نوآموزانی که در مدارس پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند امکان شرکت در این سنجش را دارند.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها برای نوبت‌گیری نوآموزان باید به محل‌های فعالی برای نوبت‌گیری مراجعه کنند که برای آگاهی از این مراکز می‌توانند با مراجعه به آموزش و پرورش استثنایی استان خود نسبت به شناسایی مراکز اقدام کنند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش وپرورش استثنایی عنوان کرد: افرادی که امسال برای ورود به مرکز پیش‌دبستانی در طرح سنجش شرکت کنند سال آینده نیاز مجدد به انجام این معاینات را ندارند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی در این سازمان نگهداری می‌شود بیان کرد: هزینه انجام سنجش مطابق سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان 14 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عظیم عراقی اظهار کرد: برای اینکه نوآموزان نسبت به شرکت در  این طرح اقدام کنند باید در ابتدا ثبت‌نام آن‌ها در مدارس پیش‌دبستانی انجام شده باشد و پس از آن فرایند نوبت‌گیری سنجش در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: این فرایند باعث شده تا اقدامات مداخله‌ای زودتر از سال‌های قبل انجام شود که اجرای چنین برنامه‌ای برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار