برخی گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس با مشکل جدی مواجه شدند

در حالی که شمارش معکوس برای رونمایی از گوشی جدید شرکت اپل آغاز شده، آیفون های قبلی با مشکل جدی در سنسور نمایشگر مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یاهو، کمتر از 20 روز به رونمایی نهایی از آیفون 7 باقی مانده اما برخی از گوشی های آیفون با مشکل جدی مواجه شدند. شرکت "آی فیکس ایت" که متخصص تعمیر قطعات الکترونیکی به صورت آنلاین است، در وبلاگ خود از سیل خرابی سنسور Touch ID در دو گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس خبر داد.

برخی گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس با مشکل جدی مواجه شد

این وب سایت تعمیرات اعلام کرد: "تنها چند روز به رونمایی از تلفن های همراه آیفون 7 باقی مانده است که سنسور لمسی بسیاری از گوشی های آیفون با مشکل جدی مواجه شده است. مشکلی که تقریبا در اکثر گوشی های سری 6 آیفون مشترک است."

فراگیری این مشکل در گوشی های آیفون به قدری زیاد شده که "آی فیکس ایت" نام این معضل را "مرض تاچ" گذاشته است. از نشانه های اصلی بروز این مشکل در تلفن های آیفون ظاهر شدن خطوط خاکستری نامنظم در بالای صفحه نمایش است.

برخی گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس با مشکل جدی مواجه شد

شرکت اپل هنوز مسئولیت رفع این مشکل را قبول نکرده ولی اگر تعداد معترضان زیاد شود، این شرکت مجبور به رفع سراسری این مشکل خواهد شد. البته مراکز تعمیراتی با استفاده از ابزار مناسب و به سادگی و با قیمتی ارزان قادر به رفع این مشکل هستند.

گفتنی است؛ مشکل، ربطی به خود نمایشگر ندارد و از چیپ کنترل کننده تاچ یا IC تاچ است که مدیریت سنسور TouchID و همچنین نمایشگر لمسی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.