مرکل نتیجه تلخ انتخابات حزبش را نشانگر بی اعتمادی شهروندان به دولت دانست

صدر اعظم آلمان نتیجه تلخ انتخابات ایالتی روز گذشته برای حزبش را نشانگر بی اعتمادی شهروندان به دولت دانسته و مسئولیت این شکست را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه "دی ولت"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان مسئولیت عملکرد ضعیف حزبش در انتخابات محلی روز گذشته در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن را پذیرفت.

در انتخابات محلی ایالت مکلنبورگ-فورپومرن آلمان که روز گذشته برگزار شد حزب راست افراطی "جایگزینی برای آلمان" موفقیتی بزرگ را تجربه کرده و از نامزد حزب دموکرات مسیحی مرکل پیشی گرفت.

بر اساس نتایج اعلام شده تقریبا همه احزاب سنتی آلمان در این انتخابات ایالتی کم یا زیاد رای خود را از دست داده اند و می توان گفت حزب راست گرای افراطی آلمان برنده بزرگی در این انتخابات بوده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات با کسب  30.6  درصد آراء در جایگاه نخست قرار گرفته و حزب ضد یورو نیز با کسب 21 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت. حزب دموکرات مسیحی مرکل نیز با کسب  حدود 19 درصد آراء در جایگاه سوم بعد از حزب افراطی این کشور قرار گرفت. این یکی از بدترین نتایج انتخاباتی برای این حزب در این ایالت بوده است.

مرکل که در حاشیه نشست جی بیست در چین سخن می گفت تاکید کرد که من از نتیجه این انتخابات بسیار ناراضی هستم. طبیعتا این شرایط کمی با سیاست پناهندگان ربط دارد.

وی همچنین تصریح کرد که عملکرد ضعیف حزبش در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن بخصوص جای تاسف دارد چرا که حزب دموکرات مسیحی در سیاست های این ایالت پیشرفت کرده بود.

مرکل با اشاره به پیروزی چشمگیر حزب ضد یورو در این انتخابات و شکست تلخ حزب دموکرات مسیحی تصریح کرد که این نشان داده است که به نظر می رسد اعتماد کافی به راه حل های ارائه شده برای مسائل از طرف دولت وجود ندارد. بنابراین حالا تکلیف این است که به صورت فشرده در این راستا کار کنیم که اعتماد را دوباره بازگردانیم.

صدر اعظم آلمان تصریح کرد که همه باید در این مورد فکر کنیم که چگونه حالا ما می توانیم اعتماد را دوباره به شهروندان برگردانیم. حزب دموکرات مسیحی باید نشان دهد که ما مسائل کشور را در ارتباط با پناهندگان حل می کنیم.

وی در عین حال درخواست ها برای تغییر رویکرد در سیاست پناهندگان را رد کرده و با نگاهی به سیاست پناهندگان و توافق اتحادیه اروپا با ترکیه در این مسئله  گفت: من تصمیمات اساسی چند ماه گذشته را درست می دانم. اما هنوز اقدامات دیگری باید انجام شود.

مرکل در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه انتخابات مکلنبورگ-فورپومرن تاثیری بر اعلام وی برای نامزدی مجدد صدر اعظمی در سال 2017 دارد مجددا تکرار کرد که وی در نقطه زمانی مناسبی در این باره تصمیم خواهد گرفت. این تصمیم تازه در سال 2017 و در ارتباط با ریاست حزب دموکرات مسیحی گرفته خواهد شد. خروجی این انتخابات برای خودش است. من رئیس حزب دموکرات مسیحی و صدر اعظم آلمان هستم.

دبیر کل حزب دموکرات مسیحی نیز بعد از کنفرانسی در برلین خبر داد که به زمان نیاز است تا اعتماد از دست رفته را دوباره برگردانیم. نتیجه به دست آمده برای حزب ضد یورو در انتخابات ایالتی مکلنبورگ- فورپومرن یک چالش برای همه احزاب محسوب می شود. ما باید هوشمندانه با این چالش برخورد کنیم.

مرکل بعد از اعلام نتایج این انتخابات همچنین به صورت تلفنی از چین با رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار