لفاظی سناتور بازنشسته آمریکایی: ایران هیچگاه برای نقش کمکی خود در حادثه 11 سپتامبر مسئول شمرده نشد!

جوزف لیبرمن در آستانه حملات تروریستی 11 سپتامبر بار دیگر به تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت الگماینر، «جوزف لیبرمن» - عضو سابق سنای آمریکا - در آستانه پانزدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، این حادثه تروریستی که به دست عناصر القاعده انجام شد را بهانه‌ای برای انتقاد از ایران قرار داد. وی روز گذشته گفت ایران به خاطر نقشی که در این حملات ایفا کرد، هیچگاه از سوی دولت آمریکا مسئول شمرده نشد.

لیبرمن که ریاست لابی صهیونیستی "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" را در آمریکا برعهده دارد، روز گذشته با انتشار یادداشتی در نشریه وال استریت ژورنال مدعی شد رهبران آمریکا نقش ایران در بدترین حمله تروریستی تاریخ به خاک آمریکا و تداوم حمایت این کشور از فعالیت‌های خرابکارانه در سراسر جهان را فراموش کرده‌اند.

وی برای اثبات ادعای کذب خود به گزارش کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب 11 سپتامبر که در سال 2004 منتشر شد، استناد کرد و گفت شواهد نشان می‌دهد ایران پیش از وقوع حملات 11 سپتامبر، رفت و آمد تروریست‌هایی را بین خاک خود و افغانستان تسهیل کرد که برخی از آنها اندکی بعد عاملان حملات تروریستی 11 سپتامبر شدند. 

با وجود آنکه جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرده است در راستای حمایت از مردم مظلوم منطقه و مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از تمامی گروه‌های مبارز منطقه به عنوان محور مقاومت در برابر استکبار جهانی حمایت خواهد کرد، لیبرمن در ادامه یادداشت خود با اشاره به حمایت ایران از گروه‌های فلسطینی نوشت: دولت آمریکا به خوبی نفهمیده است که ایران با وجود آنکه خود را پرچمدار شیعه در جهان می‌داند، برای ضربه زدن به آمریکا هیچ ابایی از کمک کردن به سازمان‌هایی چون حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین ندارد و برای این کشور مبارزان سنی این سازمان‌ها هیچ تفاوتی با مبارزان شیعه حزب الله و شبه نظامیان شیعه عراق ندارند.  

عضو دموکرات سابق مجلس سنای آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری 2000 به عنوان نامزد معاونت «ال گور» انتخاب شد، در ادامه ادعاهای ساختگی خود علیه جمهوری اسلامی ایران با استناد به گزارش سال 2009 "موسسه واشینگتن" مدعی شد ایران و القاعده در دهه 90 میلادی برای همکاری امنیتی و اطلاعاتی با یکدیگر به یک توافق غیررسمی دست یافتند. 

وی در بخش دیگری از اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد ایران پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر و سقوط طالبان به پناهگاه امنی برای عناصر فراری القاعده از افغانستان تبدیل شد و آنها برای انجام عملیات تروریستی خود آزادانه می‌توانستند بین عراق و ایران و افغانستان تردد کنند. 

وی در ادامه یادداشت خود سیاست به اصطلاح تنش‌زدایی باراک اوباما - رئیس جمهور آمریکا - با ایران را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: با وجود گزارش کمیته 11 سپتامبر، احکام متعدد دادگاه‌های آمریکا و نتایج تحقیقات نهادهای وابسته به دولت که همگی مبین اتحاد ایران و القاعده هستند، اوباما سال گذشته نمایندگان گروه 1+5 را به سمت توافقی سوق داد که در ازای پرداخت میلیاردها دلار به ایران،‌ در بهترین حالت تنها تحقق رویاهای هسته‌ای ایران را به تعویق می‌اندازد. لیبرمن در پایان یاوه‌گویی های خود نوشت: "ما به رغم تمایل آشکار و رسماً اعلام شده ایران برای نابودی کشورمان در جریان مذاکرات هسته‌ای با دشمن خود پای میز مذاکره نشستیم."

در حالیکه تمامی شواهد و اسناد به دست آمده از حملات تروریستی 11 سپتامبر از عاملیت عناصر القاعده در این حادثه و حمایت مستقیم و غیرمستقیم عربستان از آنها حکایت می‌کنند، اظهارات ضدایرانی این سناتور بازنشسته آمریکایی که در سال 2013 از فعالیت در سنا کناره‌گیری کرد، را می‌توان در چارچوب سناریوی تضعیف برجام و به دست آوردن مستمسکی برای توقیف دارایی‌های ایران در آمریکا به بهانه حمایت از تروریسم ارزیابی کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
غلط زیادی کرده این بی عقل احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
وزارت خارجه بايد پاسخ صريح وروشني از اين لفاظي ها به مردم آمريكا بگويد و نبايد در پاسخ كوتاهي كند و از نقش عربستان در اين حادثه با مردم آمريكا صحبت كند
آخرین اخبار