آمریکا از احتمال باطل شدن توافق آتش بس در سوریه خبر داد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اگر موارد زیادی از نقض آتش بس در سوریه مشاهده شود، آتش بس باطل می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما شاهد گزارش هایی مبنی بر خشونت های پراکنده بوده ایم اما تاکنون به نظر می رسد که به طور کلی ساختار کلی آتش بس رعایت شده است و خشونت در مقایسه با روزها و هفته های گذشته کمتر شده است.

اما همانطور که گفتم ما پیش بینی یک آغاز ناهموار را برای موضوع توقف خصومت ها داریم. هر روز ما با همکارانمان در دولت آمریکا و همین طور با روس ها از نزدیک در حال مشورت و ارزیابی وضعیت موجود هستیم. همانطور که گفتم گزارشهای معتبری درباره موارد نقض آتش بس وجود دارد که ما به طور مشترک در حال ارزیابی آنها هستیم.

تونر افزود اگر ما به زمانی برسیم که معتقد باشیم که موارد معتبری از نقض آتش بس یا در رابطه با توقف خصومت ها مشاهده می شود ما این حق را برای خود محفوظ می دانیم تا این تصمیم را بگیریم که بگوییم که ساعت را بر روی صفر تنظیم کنیم و بازگردانیم و به وضعیت گذشته بازگردیم.

اگر این وضعیت پیش بیاید و ما به این مرحله برسیم آنگاه این موضوع به نفع هیچکس نخواهد بود که این وضعیت ادامه پیدا کند. به طور ساده بگویم که توافق آتش بس باطل و بی اثر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار