کی روش و برانکو قهر نیستند

پیروانی:اخلاق تند کی روش دلیل دارد/سرمربی تیم ملی نمی دانست از رئیس جمهور درخواست حمایت کردم

مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی روش مربی سطح بالایی است اما اخلاق تند وی دلایل مختلفی دارد.

پیروانی: اخلاق تند کی روش دلیل دارد/ پنج سال است لنت اتوبوس تیم ملی صدا می دهدبه گزارش خبرنگار ورزشی فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران  افشین پیروانی که صبح امروز در برنامه ورزش و مردم شرکت کرده بود، ابتدا درگذشت دکتر مهدی خانبانی روانشناس سابق پرسپولیس را تسلیت گفت و تاکید کرد که وی برای تیم ملی و پرسپولیس زحمات زیادی کشیده بود.

پیروانی درمورد وضعیت تیم ملی گفت: صعود به جام جهانی آرزوی هر کشوری است. تیم ملی با صدرنشینی در مرحله نخست به مرحله دوم آمد. در این مرحله هم در گروهی قرار گرفتیم که تمام تیم هایش تلاش می کنند به جام جهانی بروند. ما از چهار بازی 10 امتیاز گرفتیم اما کار تیم ملی هنوز تمام نشده است. 

وی افزود: با تیمهای خوبی بازی داریم و باید تلاشمان بیشتر از گذشته باشد. انشاله تعامل خوبی بین فدارسیون و رسانه ها به وجود بیاید. باید از هواداران هم تشکر کرد با وجود این که دوست نداشتند تیم ملی در تاسوعا بازی کند، به ورزشگاه آمدند. هواداران یار فیکس تیم ملی هستند و با حمایت آن ها توانستیم در روز بازی با کره جنوبی پیام امام حسین(ع) را به تمام جهان مخابره کنیم.

مدیر تیم ملی با اشاره به برنامه ریزی حریفان، بیان کرد: کره جنوبی را شکست دادیم که فدراسیون فوتبالش بودجه و برنامه ریزی دارد. چین هم قرار است مارچلو لیپی را برای سرمربیگری بیاورد. تیمهای حریف ما برنامه ریزی خوبی کردند.

پیروانی درباره برنامه های کارلوس کی روش، گفت: کادرفنی تیم ملی زحمات زیادی می کشد. هر روز تمرینات تیم ملی فیلمبرداری می شود و کادرفنی این فیلم ها را آنالیز می کند. کی روش از نظر فنی واقعا مربی سطح بالایی است و باید به او افتخار کنیم.

وی ادامه داد: من هم قبول دارم که تا حدی اخلاق کی روش تند است اما این موضوع هم دلیل دارد اگر امکانات ما مثل چمن و لباس درست باشد، دیگر بهانه ای دست کسی نمی دهیم. 5 سال است که لنت های اتوبوس تیم ملی صدا می دهد و هر روز هم می گویند تازه عوض کردیم. باید از شرکت هواپیمایی آتا تشکر کنیم کاپیتان پازوکی مدیرعامل شرکت آتا ما را با پرواز چارتر به ازبکستان برد و برگشت. برای موفقیت باید همه به تیم ملی کمک کنند که پرواز چارتر یکی از نیازهای اصلی تیم ملی است و نباید برای پرواز به چین، 2 روز در راه باشیم. 

وی درباره اتفاقات ازبکستان اظهار داشت: اکنون فوتبال این نیست که فقط 90 دقیقه در زمین بازی کنید. جنگ های روانی زیادی راه می اندازند و متاسفانه در فرودگاه یکسری را معطل می کنند بعد از بازی با ازبکستان نیز ما را نگه داشتند و به شکلی عجیب 18 جفت کفش بازیکنان در ساک هایشان گم شد. کفش های بازیکنان در چند ساک بود که تعدادی از آنها را برداشتند باید آنقدر قوی باشیم که این مسائل روی ما تاثیرگذار نباشد.

پیروانی ادامه داد: روز بازی با کره من و کی روش در رختکن تنها بودیم. از او پرسیدم که این تیم بهتر است یا تیم 4 سال قبل. او گفت که این تیم بهتر است اما نکته اینجاست که تجربه تیم پایین است و تیم قبلی بازیکنان باتجربه تری داشت. بازیکنانی را داریم که سن پایین  دارند. تیم ما هم مثل کره و ژاپن در حال پوست اندازی است اما جوان ترین بازیکنان آنها 30، 40 بازی ملی دارد. مربیان باشگاهی بیایند و ببیند که بازیکنانشان اگر در تیم ملی هستند، چطور برایشان برنامه ریزی شده است. ما از الان برای قرعه کشی جام جهانی برنامه ریزی داریم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره برخی انتقادات به سبک بازی دفاعی تیم ملی، تصریح کرد: در این جا بحث وجود دارد هیچ کس قبول نمی کند تیم ملی در عین حال بازی زیبایش نتواند به جام جهانی برود. هر بازی شرایط خودش را دارد.  هرچند مقابل کره جنوبی به گونه ای بازی کردیم که این تیم یک موقعیت هم به دست نیاورد اما نباید این توقع وجود داشته باشد که همیشه مانند دیدار با کره، بازی کنیم.

وی ادامه داد: بازی سختی با سوریه پیش رو داریم. نباید کارشناسان بگویند تیم ملی اتوبوسی دفاع می کند. 

پیروانی در مورد مشکلات مربوط به امکانات تیم ملی، بیان کرد: فدراسیون با وجود این که 15 میلیارد بدهی دارد، برای پر کردن چاله ها هر کاری را انجام می دهد. شنیدم مسئولان پژوهشگاه نفت می خواهند در محوطه زمین چمن آن مجموعه، آزمایشگاه و پژوهشگاه بسازند. از وزیر نفت می خواهم که این کار را نکند. کمپ تیم ملی هم مشکل دارد و امیدوارم خیرین کمک کنند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس با اشاره به لزوم دانش افزایی مربیان جوان ایرانی، گفت: مربیان جوان و خوبی داریم که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند. این مربیان باید طبق تعامل با فدراسیون به خارج از کشور بروند و کنار مربیان بزرگ دنیا، دوره ببینند. همین منتقدان روزی به کی روش انتقاد می کردند که چرا بازیکنان را به داخل یخ می فرستد اما می بینید که اوسین بولت رکورددار دوی سرعت جهان همین کار را می کند. مربیانی چون ویسی، منصوریان، دایی و گل محمدی باید دوره ببینند تا فوتبال ما پیشرفت کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره این که آیا دخالتی در دعوت بازیکنان این تیم به تیم ملی دارد یا خیر، بیان کرد: عاشق پرسپولیس هستم و تمام زندگی ام، این تیم است. 12 سال در پرسپولیس کاپیتان بودم و رکورددار هستم. در تیم ملی هم کاپیتان بودم با این وجود در بحث ملی، تعصباتم را وارد نکرده و در انتخاب بازیکنان دخالت نمی کنم. شب گذشته فان پرسی برای فنرباغچه بازی کرد اما فرگوسن برایش دست زد. گواردیولا یک بارسلونایی تمام عیار است اما مقابل تیم سابقش 90 دقیقه در کنار خط بود. ما هم باید در فوتبالمان حرفه ای نگاه کنیم. می گویند چرا علی دایی مقابل پرسپولیس شادی می کند اما این حرف درست نیست چراکه وی براساس حرفه اش به تیم خودش تعصب دارد.

وی درباره بازیهای تدارکاتی تیم ملی گفت: برخی از دوستان گفتند که نباید در روز تاسوعا بازی کنیم.با وجودی که در تایلند به دلیل فوت پادشاه این کشور یک سال عزای عمومی اعلام شده اما آن ها باید در مقدماتی جام جهانی بازی کنند. بازی با عراق هم لغو شد. با این حال چند روز زودتر به مالزی می رویم تا آنجا شرایط خوبی فراهم شود. 

مدیر تیم ملی فوتبال درباره برنامه تیم ملی پس از بازی با سوریه توضیح داد: پس از این بازی رایزنی می کنیم تا در ژانویه 2017، در 2 بازی تدارکاتی به میدان رویم. نمی دانم چرا برخی مربیان اینگونه انتقاد می کنند؟ خوشحالم که فراز کمالوند گفت باید در سال جام جهانی از تیم ملی حمایت شود.

وی درباره درخواستش از رئیس جمهوری برای حمایت از تیم ملی تصریح کرد: این تیم نیاز به حمایت  دارد. متاسفانه فدراسیون ما به سازمان های زیادی بدهکار است. مشکل زمین چمن و لباس داریم با این بودجه محدود نمی توان از تیم ملی حمایت کرد. همه مسئولان باید از تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی حمایت کنند.

پیروانی درمورد این که کی روش به دلیل ترس از جریمه شدن شخصا چنین درخواستی را مطرح نکرده و درخواست مدیر تیم ملی از رئیس جمهور، درخواست خود کی روش است، توضیح داد: کی روش به هیچ وجه در جریان صحبت های من پس از بازی با کره جنوبی نبود. خصوصیات اخلاقی کی روش را همه را می شناسند و اینطور نیست که به دلیل جریمه شدن، حرف نزند. اگر می گوید که زمین کمپ تیم ملی مشکل دارد، وی نمی خواهد که این چمن را با خود به پرتغال ببرد.

وی درباره اعتراض کی روش به انتخاب بنیامین ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران و ازبکستان، تصریح کرد: تیم فوتبال جوانان چند روز قبل روی اشتباه داور استرالیایی ضربه خورد چرا که می توانست ژاپن را ببرد و در گروهش اول شود. کی روش به این دلیل علیه ویلیامز حرف زد که اعتقاد داشت این داور اشتباه کرده که گفته به ایران نمی آید. اگر بحثی یا صحبتی می شود، برای کمک به تیم ملی است.

مدیرتیم ملی در پایان درباره وساطت علی پروین برای آشتی برانکو و کی روش گفت: آن ها با هم قهر نیستند. از پروین هم تشکر می کنم. من با برانکو رابطه نزدیکی دارم اما درباره قضیه ایفمارک صحبت هایی را کردند که درست نبود. امیدوارم این موضوع حل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
کیروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
دم کی روش گرم اتوبوسی یا هرچی مهم بازی بی دغدغه است که داریم
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
واقعا مشکل شما لنت ترمز اتوبوستون هست...
من به فوتبال خیلی علاقه دارم ولی بنظرم از اولویت های آخر کشوری هست که کلی بیکار با سواد................داره
آخرین اخبار