لرستان؛

افزودن بخش مقاله‌نویسی به جشنواره قصه‌گویی در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در جشنواره قصه‌گویی، گفت: علاوه‌بر افزوده شدن بخش قصه‌گویی نوجوانان به این جشنواره، شاهد اضافه شدن بخش مقاله‌نویسی با محوریت موضوعی قصه‌گویی و داستان‌نویسی رضوی جشنواره امام رضا(ع) هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ محمدجواد محمدی پنجم آبان‌ماه در آیین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با اشاره به تغییرات ایجاد شده در این جشنواره، گفت: علاوه‌بر افزوده شدن بخش قصه‌گویی نوجوانان به این جشنواره، شاهد اضافه شدن بخش مقاله‌نویسی با محوریت موضوعی قصه‌گوی و داستان‌نویسی رضوی جشنواره امام رضا(ع) هستیم.
وی با اشاره به این‌که در ۱۸ دوره قبلی جشنواره قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان همواره مخاطب و شنونده قصه‌گویی مربیان حرفه‌ای بوده‌اند، تصریح کرد: اکنون نوجوانان و جوانان نیز می‌توانند توانایی‌های خود را به این عرصه و بر روی صحنه سالن محل برگزاری جشنواره محک بزنند.
محمدی با اشاره به این‌که در شیوه‌نامه جشنواره قصه‌گویی کانون، سه موضوع «آزاد و بومی  ـ محلی»، «زندگی به سبک ایرانی ـ اسلامی» و «رضوی» تعیین شده است، یادآور شد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در چهار بخش مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان، افزود: این جشنواره در سه مرحله کتابخانه‌ای، حوزه‌ای و استانی و در نهایت در بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که ۱۴۰ نفر در بخش کتابخانه‌ای شرکت کرده‌اند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۲۵ نفر در بخش مربیان، ۹ عضو در بخش جوانان و نوجوانان، ۵ مفر در بخش آزاد و ۵ نفر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به مرحله استانی این جشنواره راه یافتند که در نهایت ۳۰ درصد شرکت کنندگان به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند.
محمدی با اشاره به این‌که در هر استان یک کارشناس و یک مربی به‌عنوان ناظر در جشنواره حضور دارند و سه داور به بررسی آثار می‌پردازند، عنوان کرد: در لرستان داوری این جشنواره را «کرم‌رضا تاج‌مهر»، «آفرین پنهانی» و «زهرا عادلی» برعهده دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان مهم‌ترین مؤلفه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در لرستان را استقبال گسترده نوجوانان، مربیان، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برشمرد و گفت: این جشنواره نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی رشد چشم‌گیری داشته است.
وی از برگزاری نشست‌های تخصصی قصه‌گویی برای مربیان و کارگاه دو روزه قصه‌گویی ویژه مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان خبرداد و گفت: این کارگاه با تدریس پیشکسوت قصه‌گویی و قصه‌پژوهی، علی خانجانی، در مرکز شماره ۲ خرم‌آباد برگزار و موجب بالا بردن سطح کیفی قصه‌گویی در مراکز کانون استان شد.
محمدی ادامه داد: در این کارگاه شرکت کنندگان در دو بخش نظری و عملی با مباحث قصه‌گویی بیشتر آشنا شدند، این را باید بدانیم که هرچه سطح قصه‌گویی مربیان بالاتر رود انتقال مفاهیم قصه‌ها به اعضای کانون بهتر انجام می‌شود.
انتهای پیام/ا
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.