حمدالله محب از ایالت آیووای آمریکا دیدن کرد و بر ادامه تلاش‌های کابل برای ساختن کشور تاکید کرد.

سفیر افغانستان در آمریکا: علی رغم چالش‌ها به تلاشهای خود ادامه می‌دهیم.به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت دِموین رجیستر، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مانند بیشتر مردم تمایلی به صحبت درباره افغانستان ندارند. با این وجود، رییس جمهور بعدی آمریکا با چالش‌های افغانستان روبه رو خواهد شد. 

بر این اساس، جنگ طولانی مدت آمریکا 15 سال پس از حمله به افغانستان هنوز ادامه دارد. بیش از 8 هزار نظامی آمریکا تا پایان سال میلادی آینده در افغانستان خواهند ماند. گروه‌ طالبان در ماه‌های اخیر حملات خود را در افغانستان تشدید و قلمروهای جدیدی را تصاحب کرده است. یک ژنرال آمریکایی صاحب مقام از نگرانی خود درباره افزایش سطح تلفات در میان نیروهای امنیتی افغانستان خبر داد و اعلام کرد این امر باعث عقب رانده شدن مرزهای جنگ می‌شود.

در میان همه نگرانی‌ها و نبود مذاکرات، حمدالله محب – سفیر افغانستان در آمریکا – در دیدار هفته گذشته خود از ایالت آیووا بر پیشرفت افغانستان در ساختن اقتصاد و دموکراسی در کشور تاکید کرد. وی گفت: کارهای زیادی انجام گرفته است. با این وجود، شرایط امنیتی مسائل را تحت الشعاع قرار داده است. بحث این نیست که ما چالشی نداشته باشیم. ما نیازمند حمایت هستیم. ما با وجود چالش‌ها به کار خود ادامه می‌دهیم. 

این دیدار که به میزبانی کمیته بزرگ روابط خارجی شهر دموین، پایتخت ایالت آیووا برگزار شد، محب با سربازان کهنه‌کار جنگ افغانستان و دانش‌آموزان دبیرستانی دموین ملاقات کرد. وی در ابتدا از مردم آمریکا به دلیل آنچه برای کشورش انجام داده‌اند، تشکر کرد. 

سفیر افغانستان در آمریکا گفت: هزینه‌های جنگ افغانستان برای آمریکا شامل بیش از 2300 کشته و 700 میلیارد دلار هزینه مالی بود. اگر آمریکا در افغانستان باقی بماند، این هزینه‌ها بیهوده نخواهد بود. محب ابراز امیدواری کرد روزی جدید در افغانستان طلوع کند. 

محب 32 ساله، فارغ التحصیل دکترا از انگلستان و پیشتر سابقه سیاسی نداشته است. او یک مهاجر بوده است که بعدها دوباره به میهن خود بازگشته است و همسری آمریکایی دارد. 

وی می‌گوید: سه چهارم مردم افغانستان زیر 35 سال هستند و انرژی آنها فرصتی بزرگ و چالشی پیش روی آینده افغانستان است. 

محب در ادامه گفت: تعداد زنان پارلمان افغانستان نسبت به آمریکا بیشتر است و 25 درصد وزرای کابینه افغانستان را زنان تشکیل می‌دهند. افغانستان نمی‌خواهد به آمریکا وابسته باشد. به ما کمک کنید تا به خوداتکایی برسیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار