سخنگوی اتاق بازرگانی افغانستان:

افزایش مبادلات بازرگانی ایران و افغانستان در سال جاری

سخنگوی اتاق تجارت و بازرگانی افغانستان اعلام کرد که با برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران ، سطح مبادلات بازرگانی بین دو کشور افزایش قابل توجهی یافته است.

افزایش مبادلات بازرگانی ایران و افغانستان در سال جاری
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سیام پسرلی گفت: تا پیش از برداشته شدن تحریم‌ها سطح مبادلات بازرگانی بین دو کشور یک میلیارد و 500 میلیون دلار بود، اما این رقم پس از برداشته شدن تحریم به دو میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی گفت که رابطه افغانستان و ایران رو به گسترش است و با گذشت هر سال بهتر می شود اما رابطه بازرگانی افغانستان با پاکستان برعکس رو به کاهش است.

پسرلی تصریح کرد: در سالهای گذشته سطح مبادلات بازرگانی بین افغانستان و پاکستان سه میلیارد دلار بود اما در حال حاضر به یک میلیارد و 400 میلیون دلار کاهش یافته است.

سخنگوی اتاق بازرگانی افغانستان به طلوع گفت: از گسترش تجارت افغانستان با هند و چین خبر داد و افزود: سطح مبادلات تجاری افغانستان با چین با وجود برقراری خط راه آهن رو به افزایش است.

روز گذشته کار ریل گذاری بندر آقینه در استان فاریاب در شمال افغانستان آغاز شد که تا یک ماه دیگر این راه آهن موسوم به «لاجورد» ، افغانستان را به ترکیه و اروپا وصل خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.